بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

بحران انرژی در اروپا؛ کارخانه‌های فولاد تعطیل می‌شوند

با تداوم بحران فاجعه‌بار انرژی در اروپا گزارش‌ها حاکی از کاهش تولید و حتی تعطیلی برخی کارخانه‌های تولید فولاد در قاره سبز بوده و تولید دستکم سه میلیون تن از این آلیاژ با خطر مواجه شده‌ است.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری “اویل پرایس”، با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، قیمت فولاد ضد زنگ همچنان با مشکلاتی روبرو است و قیمت سایر فلزات از جمله نیکل بالاتر از میانگین سال ۲۰۲۱ اعلام شده و در ماه اوت به ۲۱ هزار و ۳۲۰ دلار در هر تن رسیده است. همین امر سبب شده تا خریداران و فروشندگان منتظر خبرهای بهتری برای بازار باشند.

 

اما انتظار دو طرف درحالی است که کارخانه های فولاد ضد زنگ در سراسر اروپا تعطیل می‌شوند.

 

براساس گزارش های منتشر شده تا پایان ماه اوت (۹ شهریور) برخی تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ در اروپا مجبور به کاهش تولید و یا حتی تعطیلی کارخانجات خود شده اند.

 

در شرایط کنونی که اروپا با بحران فاجعه بار انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از اقتصاددانان نسبت به پیامدهای کمبود منابع انرژی در زمستان پیش رو هشدار داده‌اند و همین حالا هم قطع گاز از سوی روسیه خسارات بسیاری وارد کرده، تعطیلی کارخانه‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.

 

گفته می‌شود تاکنون نزدیک به سه میلیون تن از ظرفیت فولاد ضد زنگ اروپا در خطر بوده و با افزایش هزینه‌های انرژی، بسیاری از کارخانه‌ها قادر به ادامه تولید نیستند.

 

اوایل ماه اوت، کارخانه “اپیرام” (Aperam) در شهر “خنک” (Genk) بلژیک تعطیل شد. بلافاصله پس از آن، این کارخانه تولید خود را در شهر “شاتله” (Chatelet) نیز کاهش داد. به تازگی شرکت اسپانیایی “آکرینوکس” (Acrinox) اعلام کرده که تولید خود را کاهش می‌دهد و حدود ۸۵ درصد از کارکنان خود را برای کار پاره وقت اختصاص می‌دهد. از این رو نگاه اروپا به سایر تولیدکنندگان بزرگ است که بسیاری از آنها نیز انگیزه چندانی برای تولید ندارند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفر در «پراگ» علیه ناتو و اتحادیه اروپا +فیلم

ده‌ها هزار نفر از اهالی جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت، اتحادیه اروپا، ناتو و مشکلات پیش آمده بابت بحران انرژی معترض شدند.      

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, جهان, چک, خبر, روسیه, فرانسه, فیلم, ناتو

تلاش اتحادیه اروپا برای آماده سازی کمک ۵ میلیارد دلاری به اوکراین

به گفته برخی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا هفته آینده قرار است بسته کمک‌های مالی این اتحادیه به ارزش ۵ میلیارد دلار برای دولت زلنسکی ارسال شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, غرب اروپا

کسری تجاری بی سابقه در کره جنوبی

رشد صادرات کره جنوبی در ماه آگوست (مرداد-شهریور) کاهش یافت، اما واردات در این کشور شتاب گرفته است و این مساله سبب افزایش کسری تجاری به میزان بی‌سابقه‌ای شده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, اوکراین, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

وزیر خارجه آلمان؛ زمستان تاریک مهم نیست، اوکراین در اولویت است

در ادامه سیاست سران اروپا در حمایت از تحریم انرژی روسیه به هر قیمتی، وزیر خارجه آلمان گفت اوکراین در هر شرایطی اولویت وی است و مهم نیست آلمان‌ها چه فکری می‌کنند یا زندگی‌شان چقدر سخت می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, بلژیک, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا