وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

هاوانا: کوبا بیش از ۶۰ سال است که قربانی تروریسم دولتی تحت حمایت آمریکاست

معاون وزیر خارجه کوبا، دولت بایدن را متهم کرد که با قرار دادن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم، اقدامی غیراخلاقی، غیرقانونی و ناعادلانه مرتکب شده و کوبا بیش از ۶۰ سال است که قربانی تروریسم دولتی مورد حمایت ایالات متحده است.

 

به گزارش ایسنا، کارلوس فرناندز دی کاسیو، معاون وزیر خارجه کوبا در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت که حفظ کوبا در لیست سیاه وزارت امور خارجه با کره شمالی، ایران و سوریه «راهی آسان برای مجازات کوبا با هدف کلی تلاش برای تبدیل کوبا به چیزی است که نیست، تبدیل کوبا به کشوری شکست‌خورده .

 

وی گفت: متأسفانه آمریکا هیچ بهایی برای انجام کاری که نامشروع، ناپایدار و غیراخلاقی است، پرداخت نمی‌کند. و حتی با وجود صحبت با مقامات دولتی، آنها دلیلی برای حضور کوبا در این لیست ندارند، اما ادعا می‌کنند که از نظر سیاسی کاری دشوار است.

 

ایالات متحده در سال ۱۹۶۰ به دنبال انقلاب کوبا و ملی شدن املاک متعلق به شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی کوبا را تحریم کرد. حذف کوبا از لیست سیاه یکی از دستاوردهای اصلی باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در سیاست خارجی بود، زیرا او به دنبال روابط بهتر با این کشور جزیره کارائیب بود، تلاشی که توسط بایدن به عنوان معاون او تایید شد.

 

چند روز قبل از مراسم تحلیف بایدن، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، مجددا کوبا را به عنوان “دولت حامی تروریسم” اعلام و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.

 

بایدن در طول مبارزات انتخاباتی خود قول داد روابط خود را با این جزیره تحت حکومت کمونیست‌ها تجدید کند، اما هیچ اقدامی برای انجام این کار انجام نداده است

 

فرناندز گفت “بهانه” وزیر امور خارجه وقت مایک پامپئو، حضور نمایندگان آخرین گروه چریکی کلمبیا، ارتش آزادیبخش ملی، موسوم به ELN در کوبا بود.

 

او گفت که کوبا آنها را دعوت نکرده بود اما به درخواست دولت کلمبیا برای میزبانی مذاکرات صلح با این گروه در هاوانا پاسخ داد.

 

فرناندز گفت که اظهارات مقامات آمریکایی که حذف از فهرست را به‌عنوان تصمیمی «از نظر سیاسی دشوار» توصیف می‌کنند، «بهانه‌ای غیراخلاقی است، زیرا در نتیجه این نامگذاری، اقتصاد کوبا درد دیگری بر اقتصاد مشکل دارش بواسطه تحریم را متحمل است.

 

وی گفت هرکسی که با کشوری در این لیست تعامل اقتصادی یا مالی داشته باشد، با احتمال مجازات از سوی ایالات متحده مواجه است و به دلیل نامگذاری کوبا، بیش از ۳۰ موسسه مالی و بانکی روابط خود را با این کشور قطع کردند.

 

فرناندز گفت: «فشار اقتصادی عظیمی وجود دارد. تلاش شده کوبا از سوخت محروم شود، بنابراین باید ۱۵ تا ۳۰ درصد حق بیمه برای ریسکی که چند فروشنده متحمل می‌شوند، بپردازد.

 

وی گفت که این کشور همچنان از تأثیر کووید-۱۹ و گردشگری به ویژه از سوی کانادا و اتحادیه اروپا که منبع درآمد مهمی است، رنج می‌برد. با این وجود، وزیر گفت که کوبا امیدوار است اقتصاد امسال ۲.۵ درصد رشد کند.

 

او گفت: «بنابراین کشور سقوط نکرده است، هر چند مشکلات جدی از نظر برق، نیرو و سوخت وجود دارد.

 

فرناندز گفت: “ما فکر می کنیم که می‌توانیم از آن بیرون بیاییم.” ما این کار را در گذشته انجام داده‌ایم، اما تلاش زیادی می‌طلبد. اگر کل محاصره وجود نداشته باشد، یا حداقل چند انعطاف‌پذیری که دولت بایدن قول داده است اما ارائه نکرد، صورت گیرد کارها بسیار آسان‌تر خواهد بود.»

 

او ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن «کار درست را انجام دهد» و نام تروریسم را لغو کند زیرا «کاملاً ناعادلانه است، کاملاً غیرقابل توجیه است و کاملاً غیراخلاقی است».

 

فرناندز گفت: «هیچ راهی برای حمایت اخلاقی یا توجیه مجازات چندین نسل کوبایی یا کل جمعیت کوبا برای بیش از شش دهه با هدف تبدیل کشور به یک کشور شکست خورده وجود ندارد.

 

او به یک سند وزارت امور خارجه از آوریل ۱۹۶۰ استناد کرد که هدف ایالات متحده را توصیف می‌کند. سیاست کاهش سطح زندگی کوبا، برانگیختن گرسنگی و ناامیدی، و وادار کردن مردم به شورش علیه دولت.

 

این وزیر کوبایی گفت که دولت هیچ پاسخی در مورد اینکه چرا بایدن از سیاست اوباما برای گشایش کوبا پیروی نکرد، ندارد. او گفت: «پاسخ ساده‌ای که آنها می‌دهند این است که بایدن تنها نیست. به نظر من این بهانه‌ای برای خروج است.

 

فرناندز رهبری هیئت کوبایی را در ماه آوریل در واشنگتن در مورد مهاجرت برعهده داشت. هر سال ۲۰۰۰۰ ویزا برای کوبایی‌ها صادر می‌شود. او گفت پیشرفت‌هایی وجود دارد و شاید بتوان در اواخر امسال به هدف دست یافت.

 

فرناندز گفت که مهاجرت دسته جمعی کوبایی‌ها در سال جاری نتیجه عدم رعایت صدور ۲۰۰۰۰ ویزا در سال از سال ۲۰۱۷ است و افرادی که مایل به مهاجرت هستند را مجبور به استفاده از راه های غیرقانونی از جمله استفاده از قاچاقچیان می‌کند چون ۹۰ درصدد کوبایی‌هایی که به آمریکا می‌رسند پذیرفته می‌شوند و مشکلات اقتصادی کوبا که آمریکا مقصر آن است دلیل این مهاجرت است.

اردوغان؛ کشورهای اروپایی با وضع محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه، امروز آنچه کاشته‌اند را برداشت می‌کنند

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد رویکرد ضد روسی غرب، مسکو را به اقدامات تلافی جویانه علیه کشورهای غربی واداشته است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا

صنایع انرژی‌بر اروپا در آستانه رکود و تعطیلی!

اروپا در بحران سخت انرژی به سر می‌‌برد و با نزدیک شدن به فصل سرما، هر روز بخشی از این کوه یخ نمایان می‌‌شود.

ادامه

اروپا, اسپانیا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, مقاله

بلومبرگ؛ ۶۰ درصد از کارخانه‌های انگلیسی در معرض خطر تعطیلی هستند

تحقیقات اخیر انجمن تولیدکنندگان انگلیس نشان می‌دهد افزیش قیمت‌های قبوض برق و گاز در این کشور، از هر ۱۰ شرکت تولیدی، ۶ شرکت در معرض تعطیلی قرار می‌گیرند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا