خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه در پی ورود ناو آمریکایی

نیروهای دریایی روسیه در دریای سیاه امروز (سه‌شنبه) در حالیکه مسکو با حضور دو ناو آمریکایی در این منطقه برخورد می‌کرد، در رزمایش انهدام اهداف دشمن شرکت کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفته بود که نیروهای روسیه می‌توانند ناو فرماندهی نیروی دریایی “یو.اس.اس مونت ویتنی” را رصد کرده و از فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه شکایت کرد.

 

خبرگزاری اینترفاکس امروز گزارش کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه امروز اعلام کرد که ناوهای آن برای نابودی اهداف دشمن تمرین کرده‌اند و سامانه‌های دفاع هوایی در پایگاه‌های این ناوگان در نووروسیسک و کریمه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

 

در ادامه این خبر آمده است، آنها اهداف هوایی دشمن فرضی را با تسلیحات موشک ضد هوایی و توپخانه‌ای از بین بردند.

 

روسیه پیشتر به کشورهای غربی نسبت به اعزام ناوها به دریای سیاه و نزدیک شدن به سواحل کریمه هشدار داده بود. روسیه، کریمه را بخشی از خاک خود می‌داند؛ اما این شبه جزیره در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از اوکراین شناخته می‌شود.

 

نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده بود که ناو  یو.اس.اس مونت ویتنی به استانبول رسیده و به زودی به نیروهای واقع در دریای سیاه ملحق می‌شود.

 

کرملین همچنین امروز گزارش رسانه‌های آمریکایی در مورد استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین را “اخبار جعلی با کیفیت پایین” نامید و آن را رد کرد و گفت که اقدام به مسکو بستگی دارد که نیروهایش را در چه جایی جابجا کند.

 

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داده بود که تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در روز دوشنبه گزارش‌های اخیر را تایید می‌کند مبنی براینکه روسیه پس از تجمع گسترده نیروهایش در بهار ۲۰۲۱، بار دیگر در حال جمع‌ آوری نیروها و تجهیزات نظامی در مرز با اوکراین است.

 

اوکراین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که شاهد افزایش نیروهای ارتش روسیه یا تجهیزات در نزدیکی مرزها نیست.

 

در همین حال، یکی از مقام‌های ناتو اعلام کرد:‌ این ائتلاف هوشیارانه و به صورت مداوم تحرکات ارتش روسیه را زیر نظر دارد و مهم است که شفافیت را تضمین کنیم و از هرگونه محاسبه اشتباه جلوگیری به عمل بیاوریم.

 

روسیه بارها ناتو را به انجام تحرکات در نزدیکی مرزهایش متهم کرده است؛ اما این ائتلاف نظامی می‌گوید، مصمم است امنیت کشورهای عضو نزدیک به روسیه را پس از الحاق کریمه توسط مسکو و حمایتش از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تقویت کند.

مسکو؛ شهرک‌سازی‌های اسراییل غیرقانونی‌ست/ آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اعلام مناقصه رژیم اسراییل برای احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن و ۸۳ واحد در شرق بیت‌المقدس اعلام کرد که شهرک‌سازی اسراییل به تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ضربه می‌زند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه

استقرار ناوهای آمریکایی، تهدید امنیت دریای سیاه

نیروی دریایی آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان، از اعزام دومین رزم‌ناو خود به سمت آبهای دریای سیاه در دو روز اخیر خبر داد؛ اقدامی که می تواند آرامش و امنیت این پنهه آبی نزدیک به روسیه را تحت الشعاع قرار دهد.

ادامه

امریکا, بلغارستان, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, ناتو

روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی نیروهای مسلح این کشور در دفع تهدیدات آمریکا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

ادامه

امریکا, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا