آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی نیروهای مسلح این کشور در دفع تهدیدات آمریکا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر «رم» در ایتالیا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مورد اطلاع مسکو از این تحرکات گفت: «این موضوع مربوط به اطلاع رسانی قبلی نیست، این مربوط به رعایت هنجارهای حقوق بین‌الملل برای ورود کشتی‌های کشورهای غیرساحلی به دریای سیاه است. این مسائل توسط “کنوانسیون مونترو” تنظیم شده است، که بر اساس آن کشورهای دارای پرچم یک کشتی جنگی خاص باید به مقام‌های ترکیه اطلاع دهند. تا آنجا که من می‌دانم، این قوانین رعایت می‌شود. دستکم ما این قوانین را به دقت زیر نظر داریم و باید رعایت شود.»

 

وزیر خارجه روسیه گفت که به طور کلی، نمایش پرچم نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه تنها مورد نیست. ایالات متحده در چندین نوبت مستقیماً اعلام کرد که نیاز به ورود کشتی‌های جنگی این کشور به این آب‌ها به دلیل وظایف بازدارندگی روسیه و جلوگیری از ایجاد خطرات ادعایی از سوی روسیه در دریای سیاه برای متحدان آمریکا بوده است.

 

لاوروف گفت: «آمریکایی‌ها فعالانه در تلاش هستند تا کشورهای ساحلی دریای سیاه را که عضو ناتو هستند به سمت دنبال کردن چنین سیاست کاملاً تقابلی سوق دهند و در مورد ایجاد پایگاه‌های دریایی جدید در سواحل دریای سیاه رومانی یا بلغارستان صحبت می‌کنند.»

 

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: «من فکر نمی‌کنم که چنین اقدام‌هایی روابط حسن همجواری در منطقه دریای سیاه را برآورده کند».

 

لاوروف گفت: «روسیه آماده دفع هرگونه تهدیدی است و می‌تواند قاطعانه امنیت خود را در دریای سیاه تضمین کند. ما برای هر تهدیدی آماده هستیم، اما ما همیشه به جای پروژه‌های مبتنی بر تقابل، از ترویج پروژه‌های همکاری حمایت می‌کنیم.»

 

این دیپلمات ارشد روس گفت: «ما طرفدار همکاری هستیم ومبنایی برای روابط بین دولت‌ها در منطقه تا تشدید تنش هستیم.»

 

چندی قبل شمار نامشخصی از جنگنده‌های «سوخو -۳۰» نیروی هوایی روسیه وارد پایگاه هوایی «بارانوویچی» در بلاروس شدند. روسیه و بلاروس از ایجاد یک مرکز آموزشی مشترک برای نیروهای هوایی دو کشور در این پایگاه هوایی خبر دادند. هر دو نیروی هوایی از جنگنده‌های سوخو-۳۰ استفاده می‌کنند. بارانوویچی، در ۱۳۶ کیلومتری جنوب غربی شهر «مینسک» واقع شده است، همچنین در حدود صد کیلومتری مرزهای اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار دارد.

 

از سال ۱۹۹۹، روسیه و بلاروس یک ائتلافی تشکیل داده‌اند که هدف اصلی آنها اتحاد دو کشور است. متعاقب آن، بیش از ۲۰۰ هزار نظامی، ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد، حدود ۳۰۰ تانک و بیش از ۱۰ فروند کشتی از روسیه و بلاروس در رزمایش مشترکی به نام «زاپاد» شرکت کردند. این رزمایش موجب هراس ناتو و آمریکا شد.

 

رهگیری ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه توسط ناوگان دریایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه خبر داد و اعلام کرد که تحرکات این ناو آمریکایی توسط ناوگان روسیه تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, ناتو

گلوبال تایمز : آمریکا هیچ شانسی برای تغییر مسئله تایوان ندارد

روزنامه گلوبال تایمز پکن که منعکس کننده نظر محافل نظامی و سیاسی چین است، امروز (جمعه) در یادداشتی نوشت: تسای اینگ ون، رهبر تایوان و همه تجزیه طلبان این منطقه، با وجود حمایت آمریکا، مجازات خواهند شد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, مقاله

بایدن خطاب به ماکرون: در توافق زیردریایی ناشیانه عمل کردیم

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت که واشنگتن در هماهنگ کردن قرارداد زیردریایی با استرالیا «ناشیانه» عمل کرده است.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فرانسه, گزارش