مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

خروج ۸۰ هزار غیرنظامی از شرق حلب

یک گروه وابسته به معارضان سوری اعلام کرد از زمان شروع عملیات ارتش سوریه در حلب، حدود ۸۰ هزار غیرنظامی از محله‌های شرقی این شهر خارج شده‌اند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در شرق حلب، گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد از زمان شروع عملیات نظامی در این شهر، حدود ۸۰ هزار غیرنظامی از محله‌های شرقی حلب فرار کرده‌اند.

 

طبق این گزارش، این رقم شامل آن دسته از غیرنظامیانی می‌شود که درصدد پناهنده شدن به بخش غربی حلب که تحت کنترل دولت است، هستند و افرادی که برای ماندن در مناطق تحت کنترل معارضان به جنوب حلب گریخته‌اند را در بر نمی‌گیرد.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در عین حال اعلام کرد، ارتش سوریه وارد منطقه «شهر قدیم» در شرق حلب شده است.
این منبع تصریح کرد، به‌دنبال پیشروی ارتش سوریه در منطقه شهر قدیم حلب، نیروهای دولتی در آستانه بیرون راندن شورشیان از شرق حلب و دست یافتن به مهم‌ترین پیروزی خود در طول پنج سال اخیر قرار گرفته‌اند.

 

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شورشیان که برای پنج سال بخش مهمی از شرق حلب را در کنترل داشتند، اکنون طی دو هفته گذشته ۷۰ درصد مناطق تحت کنترل خود را از دست داده‌اند.

 

همزمان مسئولان ارتش سوریه اعلام کرده‌اند طی روزها و هفته‌های آینده حلب کاملا آزاد خواهد شد. منابع میدانی هم از تدارکات برای برگزاری جشن پیروزی بزرگ ارتش در حلب، خبر داده‌اند.

تسلط ارتش سوریه بر تمامی مناطق حلب قدیم / کشته شدن افسر ارشد روسیه در حلب

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش توانستند با تسلط بر مناطق جدید در شرق حلب و تسلط کامل بر بخش شمال شرقی شهر حلب و تامین کردن امنیت جاده فرودگاه حلب بیش از هر زمان دیگری به مهمترین پیروزی خود در جنگ طی بیش از پنج سال گذشته نزدیک شوند.   به گزارش ایسنا، به نقل از ... تسلط ارتش سوریه بر تمامی مناطق حلب قدیم / کشته شدن افسر ارشد روسیه در حلب

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

کارمند خدمات پزشکی روسیه در بمباران یک بیمارستان توسط شورشیان در حلب کشته شد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک کارمند پزشکی ارتش روسیه در حملات روز دوشنبه گروه‌های شورشی مورد حمایت غرب، در حلب جان خود را از دست داد.   «ایگور کوناشنکف» سخنگوی وزارت دفاع در بیانیه خود گفت: «در نتیجه این بمباران مستقیم که مناطقی شامل بیمارستان‌ها ... کارمند خدمات پزشکی روسیه در بمباران یک بیمارستان توسط شورشیان در حلب کشته شد

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

لیبیایی‌ها سرت را به طور کامل از داعش پس گرفتند

نیروهای دولتی لیبی از کنترل کامل بر شهر سرت، به عنوان مهمترین پایگاه داعش در این کشور خبر دادند.   به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، نیروهای دولت لیبی اعلام کردند که موفق شده‌اند کنترل کامل شهر بندری سرت، اصلی‌ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در لیبی را به دست بگیرند.   شهر سرت ... لیبیایی‌ها سرت را به طور کامل از داعش پس گرفتند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

روسیه و چین قطعنامه حلب را وتو کردند

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برقراری آتش‌بس موقت هفت روزه در حلب به رأی گذاشته شده بود، وتو کردند.   به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در حالی وتو کردند که ۱۱ ... روسیه و چین قطعنامه حلب را وتو کردند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا