مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

روسیه و چین قطعنامه حلب را وتو کردند

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برقراری آتش‌بس موقت هفت روزه در حلب به رأی گذاشته شده بود، وتو کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در حالی وتو کردند که ۱۱ عضو دائم و دوره‌ای این شورا به تصویب این پیش‌نویس رأی مثبت دادند.

 

طرف روسی اعلام کرده که تصویب چنین قطعنامه‌ای باعث می‌شود که زمینه برای تقویت گروه‌های شورشی فراهم آید.

 

این ششمین باری است که روسیه از سال ۲۰۱۱ بدین‌ سو در شورای امنیت قطعنامه‌های مرتبط سوریه را وتو می‌کند و چین نیز در همین بازه زمانی، سابقه پنج وتو را در پرونده دارد.

 

در همین حال ونزوئلا نیز که در حال حاضر عضو دوره‌ای شورای امنیت است، به پیش‌نویس این قطعنامه که توسط نیوزیلند، مصر و اسپانیا تدوین شده بود، رأی منفی داد و نماینده آنگولا نیز در جریان رأی‌گیری ترجیح داد رأی ممتنع دهد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشاتودی، پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش‌نویس این قطعنامه را «غیرسازنده» قلمداد کرده بود

سیطره ارتش سوریه بر ۷۰ درصد از شرق حلب

ارتش سوریه با پیشروی‌های سریعی، که طی دو روز گذشته داشت، توانسته کنترل ۷۰ درصد از مناطق شرق حلب، که در اشغال گروه‌های شورشی است را به دست بگیرد.   به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، پیشروی‌های ارتش سوریه و متحدانشان در حلب سرعت گرفته است.   نیروهای ارتش و متحدانش، روز یکشنبه موفق ... سیطره ارتش سوریه بر ۷۰ درصد از شرق حلب

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

تایمز لندن: ناامیدی اروپا برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت!

روزنامه انگلیسی تایمز اذعان کرد: با نزدیک شدن جنگ حلب به پایان خود، مسؤولان اروپایی به این باور رسیده اند که درخواست های پیشین غرب برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه، دیگر عملی نیست و برای حفظ حضور خود در جنگ سوریه پیشنهادهای جدید شامل کمک های مالی به وی داده اند.   به ... تایمز لندن: ناامیدی اروپا برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, سوریه, شمال غرب آسیا, گزارش

نیروهای ارتش سوریه به صورت کامل بر «طریق الباب» در حلب مسلط شدند

تسلط کامل ارتش سوریه بر محله طریق الباب در حلب، خروج حدود ۲ هزار عنصر مسلح از خان الشیخ در حومه دمشق و کشته و زخمی شدن حدود ۳۵ شهروند در حلب از جمله اخبار امنیتی سوریه است.   به گزارش مهر به نقل از النشره، نیروهای ارتش سوریه در ادامه دستاوردهای خود در مبارزه ... نیروهای ارتش سوریه به صورت کامل بر «طریق الباب» در حلب مسلط شدند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

گروه مین یاب روسی وارد سوریه شد

رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که با اعزام یک گروهان مین یاب شامل ۲۰۰ نفر به سوریه، عملیات لازم برای پاکسازی مناطق پیش‌بینی شده از تله های انفجاری انجام می شود.     به گزارش ایرنا، ژنرال آلکساندر رودسکوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار ... گروه مین یاب روسی وارد سوریه شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه