گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

خروج ونزوئلا از چرخه ابَرتورم با وجود تحریم های آمریکا

بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد این کشور از چرخه ابَرتورم که از سال ۲۰۱۷ شروع شده بود، خارج شده و نرخ تورم ماهانه این کشور در ماه دسامبر به ۷.۶ درصد رسیده است.

 

به گزارش فارس، بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد پس از ثبت تورم کمتر از ۵۰ درصد در ۱۲ ماه متوالی، از چرخه ابَرتورم که از سال ۲۰۱۷ شروع شده بود، خارج شده است و نرخ تورم ماهانه این کشور در ماه دسامبر ۷.۶ درصد بوده است.

 

ونزوئلا در ماه نوامبر ۲۰۱۷ وارد تورم شدید شد و پس از بیش از ۳ سال توانسته بر این وضعیت غلبه کند.

 

بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرده است که در دسامبر ۲۰۲۱ برای چهارمین ماه متوالی، تورم ماهانه این کشور تک رقمی بوده است. تورم ونزوئلا در ماه سپتامبر به ۷.۱ درصد، در ماه اکتبر به ۶.۸ درصد در ماه نوامبر به ۸.۴ درصد رسیده است.

 

دسامبر ۲۰۲۰، آخرین ماهی بود که بانک مرکزی ونزوئلا افزایش بیش از ۵۰ درصدی در تورم را ثبت کرد.

 

این کشور سال ۲۰۲۱ را با نرخ تورم سالانه ۶۸۶.۴ درصد به پایان برده است که نسبت به سال قبل تر از آن کمتر است. نرخ تورم سالانه ونزوئلا در سال ۲۰۲۰ برابر ۲۹۵۹.۸ درصد بوده است.

 

بنا بر اعلام ناظر مالی ونزوئلا(OVF), که یک نهاد مستقل است، نوسان قیمت ها در ماه های اخیر نشان دهنده ثبات در نرخ پول ملی این کشور است.

 

با این حال، این نهاد معتقد است که این سیاست ثبات منجر به سقوط ذخایر ارز بین‌المللی شده است.

 

نرخ تورم در ونزوئلا که در سال‌ های اخیر به ویژه تحت شدیدترین تحریم‌ های آمریکا و کاهش قیمت نفت با بحران اقتصادی و کاهش روز افزون ارزش بولیوار مواجه است، در سال ۲۰۲۰ به ۳ هزار درصد رسید.

افشاگری یک رسانه آمریکایی از رونق کسب و کار پیمانکاران در جنگ افغانستان

یک رسانه آمریکایی در گزارشی آورده است که جنگ آمریکا در افغانستان با تخصیص میلیاردها دلار به پیمانکاران نظامی به یک کسب و کار (تجاری و اقتصادی) در این کشور تبدیل شد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, جنوب آسیا, جهان, عراق, گزارش

ماجرای فلفل‌های بازگشتی ایران از روسیه چه بود؟

بازگشت محموله صادراتی فلفل‌ دلمه‌ای کشور در هفته‌های گذشته از مقصد روسیه خبرساز بود و در این بین اظهارنظرهای مختلفی در رسانه‌ها مطرح شد اما برای روشن شدن موضوع باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از این محصول مربوط به تولید گلخانه داران استان مرکزی بود،به سراغ تولیدکنندگان و مسئولان رفتیم.

ادامه

اروپا, اقتصادی, ایران, جهان, روسیه, گزارش

اختلافات فاحش بین روسای جدید “جی ۷” و اتحادیه اروپا/ آیا موتور مشترک فرانسه- آلمان کار می‌کند؟

فرانسه و آلمان در حالی از اول ژانویه به ترتیب ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا و “جی ۷” را بر عهده گرفته اند و خواهان همکاری های عمیق تر برای استفاده از این فرصت هستند، که اختلافات چشمگیری در بسیاری زمینه ها دارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, ایتالیا, ایران, جهان, چین, روسیه, فرانسه, گروه ۷