بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

انتقاد شبه‌نظامیان لوگانسک از اوکراین برای استقرار تجهیزات نظامی در منطقه درگیری

شبه‌نظامیان جمهوری خلق لوگانسک در شرق اوکراین، ارتش اوکراین را به استقرار غیرقانونی تسلیحات در نزدیکی منطقه درگیری متهم کردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تنش‌های روسیه و اوکراین، «ایوان فیلیپنکو» سخنگوی شبه‌نظامیان جمهوری خلق لوگانسک، ارتش اوکراین را به استقرار غیرقانونی سلاح و تجهیزات نظامی در نزدیکی منطقه درگیری متهم کرد.

 

فیلیپنکو در جلسه توجیهی امروز (یک‌شنبه) با بیان آن‌که در شبانه‌روز گذشته هیچ نقض آتش‌بسی صورت نگرفته است، گفت: «ارتش اوکراین به استقرار سلاح و تجهیزات نظامی در شهرک‌های تحت کنترل اوکراین ادامه داده است، و درواقع توافقنامه‌های ممنوعیت استقرار چنین تسلیحاتی در شهرک‌های نزدیک خط مقدم را نقض کرده است.»

 

این مقام اوکراینی در انتهای سخنان خود اشاره کرد که نیرو‌های اوکراینی یک سیستم جنگ الکترونیک رادیویی متحرک را مستقر کرده‌اند تا کانال‌های کنترل و ناوبری مورد استفاده پهپاد‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا را سرکوب کنند که وظیفه نظارت بر وضعیت روی زمین را دارند.

 

جمهوری خلق لوگانسک یک دولت خودخوانده در شرق اوکراین است که با روسیه و جمهوری خلق دونتسک نیز هم‌مرز است. بخش شمالی استان لوهانسک همچنان در اختیار دولت اوکراین است. البته جمهوری خلق لوهانسک کنترل خود را در بیشتر مناطق استان از دست داده است، اما همچنان بخش اعظمی از آن تحت کنترل تجزیه‌طلبان است.

 

اوکراین در حال حاضر در تلاش برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و دریافت برخی مهمات و تسلیحاتِ آمریکا از سوی این کشور از جمله موشک‌های «جاولین» باعث انتقاد شدید از سوی روسیه شده است.

نشنال اینترست: آمریکا ممکن است منطقه بالتیک را قربانی توافق با روسیه کند

به نوشته مجله “نشنال اینترست”، دولت آمریکا ممکن است جمهوری‌های منطقه دریای بالتیک را از پیمان ناتو کنار بگذارد تا امکان دستیابی به توافق با روسیه درباره امنیت راهبردی در اروپا فراهم شده و از بروز جنگ جهانی جدید جلوگیری کند.

ادامه

استونی, امریکا, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لتونی, لیتوانی, مقاله, ناتو

اعتراف کی‌یف به نبود هیچ شواهدی برای حمله روسیه به اوکراین

«اولکسی دانلیوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت هیچ شواهدی برای حمله نظامی روسیه به این کشور که رسانه‌های غربی مدعی آن شده‌اند وجود ندارد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

لاوروف: آمریکا و ناتو می‌خواهند اوکراین را به پادگانی علیه روسیه تبدیل کنند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ” ناتو ” می‌خواهند اوکراین را به پادگان بزرگ علیه روسیه تبدیل کنند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

مقام روس بر لزوم استقرار موشک‌های مافوق صوت در سوریه تاکید کرد

آندره کارتاپولوف رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای روسیه بر لزوم استقرار ناوهای روسی مجهز به موشک‌های بالدار جدید زیرکن در پایگاه دریایی ترتوس در سوریه تاکید کرد.

ادامه

امریکا, بالکان, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, یونان