بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس بر لزوم استقرار موشک‌های مافوق صوت در سوریه تاکید کرد

آندره کارتاپولوف رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای روسیه بر لزوم استقرار ناوهای روسی مجهز به موشک‌های بالدار جدید زیرکن در پایگاه دریایی ترتوس در سوریه تاکید کرد.

 

به گزارش ایرنا، کارتاپولوف از مقام‌های ارشد سابق وزارت دفاع روسیه که رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای روسیه است روز سه شنبه در گفت و گو با کانال سالویوو لاو در یوتیوب گفت: در صورت استقرار ناوهای مجهز به موشک های جدید زیرکن در محدوده دریایی پایگاه ترتوس در سوریه، این تسلیحات می‌توانند سراسر دریای مدیترانه را تحت پوشش قرار دهند.

 

به گفته وی، اتخاذ تدابیر نظامی حتما به معنی آغاز جنگ نیست و می‌تواند شامل ایجاد ترس برای دشمن بالقوه هم باشد که آن را وادار به انصراف از اقدامات بعدی خود می‌کند.

 

روسیه پیشتر از امکان استقرار نیروها و تسلیحات آمریکایی در یونان و اعزام نیروهای اضافی به منطقه اروپای شرقی بویژه منطقه بالتیک ابراز نگرانی کرده بود.

 

رییس جمهوری روسیه به تازگی گفته بود که موشک دریا پایه زیرکن از آغاز سال آینده میلادی در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار خواهد گرفت.

 

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، موشک مافوق صوت زیرکن (معروف به قاتل ناوهای هواپیمابر) دارای سرعت ۹ برابر سرعت صوت،  با سوخت جامد و رادار گریز، می‌تواند اهداف را در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری نابود کند که تا ۸۰۰ کیلومتر نیز افزایش برد خواهد یافت.

وزارت دفاع روسیه: ناتو خود را برای درگیری نظامی گسترده آماده کرده است

معاون وزیر دفاع روسیه در دیدار با وابسته‌های نظامی خارجی با تحریک‌آمیز خواندن افزایش اقدامات نظامی ناتو در نزدیکترین فاصله از مرزهای روسیه، بر آمادگی مقامات مسکو برای گفت‌وگوی جدی و سازنده درباره تضمین‌های امنیتی تأکید کرد.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

موشک‌های روسی می‌توانند در عرض ۱۲ دقیقه واشنگتن را محو کنند

یک کارشناس نظامی اعلام کرد که موشک‌های مافوق صوت روسیه در کمتر از ۱۵ دقیقه به واشنگتن می‌رسند و کاخ سفید حتی زمان واکنش به حمله را ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, کوبا, گزارش

اختلاف نظر آلمان با آمریکا در موضع‌گیری‌ها درباره اوکراین

در حالی که آمریکا تلاش می‌کند کشورهای غربی را برای حمایت از ایده موهومی حمله احتمالی روسیه به اوکراین پشت سر خود جمع کند اما رسانه‌ها از اختلاف نظر برلین با واشنگتن در این‌خصوص خبر دادند.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, فرانسه, گزارش