بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

روسیه: بودجه نظامی اوکراین ۲۰ درصد افزایش یافته، چطور انتظار صلح دارید؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تلاش برای افزایش ۲۰ درصدی بودجه دفاعی این کشور را نشان‌دهنده عزم کی‌یف برای حل و فصل نظامی مناقشه دونباس دانست.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به نظر می‌رسد کی‌یف به جای پایان بخشیدن به این جنگ داخلی هفت ساله، می‌خواهد مسئله دونباس را با اعمال نیروی نظامی حل و فصل کند. دوازده میلیارد دلار بودجه دفاعی سال آینده اوکراین است و این پول قرار است در جنگی علیه مردم خودشان استفاده شود. هزینه‌های دفاعی اوکراین ۲۰ درصد افزایش داشته است، چه طور می‌توان انتظار دستیابی به صلح داشت؟

 

به گفته این سخنگو، وضعیت در طول خط تماس در دونباس همچنان رو به وخامت است و در دوهفته گذشته، ناظران سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا حدود ۷۰۰۰ مورد نقض آتش‌بس را به ثبت رساندند.

 

زاخارووا گفت: این پنج برابر بیشتر از تخلفات ثبت شده در دسامبر ۲۰۲۰ بوده و به این معنی است که هر سه دقیقه، شلیک گلوله و انفجار در منطقه رخ می‌دهد و جان کسی را به خطر می‌اندازد.

 

او همچنین گفت، مسکو امیدوار است کی‌یف به آتش‌بس در منطقه دونباس پایبند باشد.

 

این دیپلمات گفت: علیرغم اینکه وزیر دفاع و فرمانده کل ارتش اوکراین، در بیانیه خود از اعلام ممنوعیت شلیک‌های تلافی‌جویانه بدون مجوز فرماندهان ارتش اوکراین طفره رفتند، اما مسکو امیدوار است کی‌یف متوجه مسئولیت خود در حفظ آتش‌بس در شرق اوکراین باشد.

 

زاخارووا خاطرنشان کرد که افسران ارشد اوکراین وعده داده‌اند که نسبت به اقدامات در راستای تقویت آتش‌بس “خصوصا شلیک تلافی‌جویانه” متعهد باشند. او گفت: همانطور که همه می‌دانند، (توافق بر سر انجام) این اقدامات، در ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ توسط کی‌یف، دونتسک و لوهانسک و با میانجی‌گری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا امضا شد. از آن زمان، دونتسک و لوهانسک به تعهدات خود عمل کرده‌ و از کی‌یف نیز خواسته‌اند همین کار را بکنند.

 

او گفت، اما اوکراین از اجرای این سند سرباز زده و به بمباران دونباس ادامه می‌دهد. زاخارووا افزود، اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۰ ارتباطات مستقیم خود با دونباس را قطع کرده تا از تیراندازی جلوگیری کند؛ موضوعی که در تدابیر تقویت آتش‌بس پیش‌بینی شده است. در اواخر ماه سپتامبر، فرماندهان ارتش اوکراین در بیانیه‌ای، سربازان این کشور را در وضعیت آتش به اختیار قرار دادند؛ این به معنای خروج اوکراین از توافق‌های جاری بود.

سفیر آلمان در کی‌یف: حمله روسیه به اوکراین محتمل نیست

سفیر آلمان در اوکراین اذعان کرد تجمع چشم‌گیری از نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین وجود ندارد و حمله روس‌ها به اوکراین محتمل نیست.

ادامه

المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

عطوان؛ آمریکا و اروپا پشت اوکراین را خالی کردند و پرچم سفید را در برابر پوتین برافراشتند

به نوشته رای الیوم آمریکا و اروپا درباره مسئله اوکراین، سر تسلیم در برابر روسیه فرو آوردند و پشت اوکراین را خالی کردند.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, سوریه, شرق اروپا, عراق, کره جنوبی, مقاله, ناتو

مخالفت شدید چین با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این کشور قویا با اقدام آمریکا برای استقرار موشک‌های میان‌برد مستقر بر زمین در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا مخالف است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

گفتگوی پوتین با سران آلمان و فرانسه در باره تنش با ناتو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه، با آنها درخصوص مسائل و تنش‌های موجود بین مسکو و ناتو مذاکره و تبادل نظر کرد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو