خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

گفتگوی پوتین با سران آلمان و فرانسه در باره تنش با ناتو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه، با آنها درخصوص مسائل و تنش‌های موجود بین مسکو و ناتو مذاکره و تبادل نظر کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، با وی درخصوص مسائل مربوط به تقویت امنیت و ثبات قاره اروپا تبادل نظر کرد.

 

در این رابطه، بخش اصلی گفت و گوی دو طرف، به پیش نویس موافقت نامه روسیه و آمریکا در مورد تضمین های امنیتی و توافقنامه تدابیر برای تامین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو که به طرف های غربی ازجمله طرف فرانسوی ارائه شده است، اختصاص داشت.

 

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد و اسناد مشابه به چند کشور غربی دیگر ارسال شده است.

 

رئیس جمهوری روسیه، اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته از طرف کشورش در مورد این اسناد را برای همتای فرانسوی خود تشریح کرد.

 

پوتین و مکرون درباره مسائل داخلی اوکراین هم گفت و گو کرده و رئیس جمهوری روسیه گفت که امکان برگزاری اجلاس دیگر گروه نورماندی، به گام های معین دولت اوکراین برای اجرای توافقنامه مینسک بستگی دارد.

 

گروه نورماندی از کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین تشکیل شده است و سران این گروه در سال های اخیر تاکنون چند بار برای حل مسائل اوکراین دیدار و گفت و گو کرده‌اند.

 

پوتین در گفت و گوی تلفنی با اولاف شولتس صدراعظم جدید آلمان نیز آغاز بکار وی را در این مقام تبریک گفت.

 

در بیانیه کاخ کرملین گفته شده است: رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان به علاقه مندی متقابل برای توسعه روابط دو کشور و برقراری تماس ها از کانال های مختلف اشاره کردند.

 

پوتین، پیشنهاد روسیه برای ارائه تضمین های امنیتی به این کشور که امکان هر گونه توسعه ناتو به سوی شرق را از بین می برد و استقرار تسلیحات تهاجمی در مجاورت مرزهای روسیه را از بین می برد،، برای طرف آلمانی تشریح کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه در این رابطه به محتویات اسناد ارائه شده به آمریکا و کشورهای غربی در مورد تضمین های امنیتی برای تامین امنیت و روسیه و کشورهای عضو ناتو اشاره کرد.

 

وی در این رابطه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جدی در مورد نگرانی های روسیه صورت گیرد.

 

پوتین به درخواست صدر اعظم آلمان بطور مفصل اوضاع کشور اوکراین و بحران داخلی در این کشور را تشریح کرد و گفت که دولت اوکراین همچنان از اجرای تعهدات خود در چارچوب توافقنامه مینسک خودداری می کند و اقدامات کی یف مانع برگزاری اجلاس جدید گروه نورماندی می شود.

چرا اتحادیه اروپا به آمریکا وابسته است؟

بی‌اعتنایی و رویکرد قدرت مآبانه آمریکا نسبت به اروپا همواره با واکنش‌های خنثی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است و دلایل آن همواره محل بحث بوده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اورآسیا, جهان, چین, مقاله, هندوستان

عطوان؛ آمریکا و اروپا پشت اوکراین را خالی کردند و پرچم سفید را در برابر پوتین برافراشتند

به نوشته رای الیوم آمریکا و اروپا درباره مسئله اوکراین، سر تسلیم در برابر روسیه فرو آوردند و پشت اوکراین را خالی کردند.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, سوریه, شرق اروپا, عراق, کره جنوبی, مقاله, ناتو

مخالفت شدید چین با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این کشور قویا با اقدام آمریکا برای استقرار موشک‌های میان‌برد مستقر بر زمین در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا مخالف است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو