هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

رزمایش مهم ناو هواپیمابر لیائونینگ چین و جنگنده‌های جی-۱۶ در اقیانوس آرام

وزارت دفاع ژاپن از تمرین‌های نظامی ناو هواپیمابر و جنگنده‌های چین نزدیک آب‌های ژاپن خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ناو گروه ناو هواپیمابر «لیائونینگ» نیروی دریایی ارتش چین در روزهای گذشته پس از ورود به اقیانوس آرام از طریق تنگه «میاکو» رزمایشی را با حضور جنگنده و بالگردهای خود در شرق «اوکیناوا» انجام داد.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تحلیلگران چینی روز چهارشنبه گفتند که این رزمایش برای حفاظت از قلمروی چین از اهمیت راهبردی برخوردار است. نیروی دریانویی ژاپن اعلام کرد که ۶ فروند کشتی جنگی نیروی دریایی چین و یک کشتی تدارکاتی این کشور را حدود ۳۰۰ کیلومتری آب‌های ژاپن مشاهده کرده است.

 

ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن روز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کشتی‌های چینی در شرق «کیتادایتوجیما» واقع در استان اوکیناوا مشاهده شدند.

 

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ژاپن، جنگنده‌های «جی-۱۵» و همچنین باگردهای «زی- ۱۸» و «زی-۱۹» در این ماموریت از ناو هواپیمابر لیائونینگ به پرواز درآمدند.

 

در شرایطی که برخی اختلافات سرزمینی بین ژاپن و چین ادامه دارد، توکیو اخیرا از رصد یک زیردریایی و یک ناوشکن چین نزدیک جزایر خود خبر داد.

 

وزارت دفاع ژاپن در این باره اعلام کرد، یک زیردریایی چین نزدیک آب‌های ژاپن مشاهده شده است.

 

دولت ژاپن طی سال‌های اخیر بارها مدعی نقض مکرر حریم سرزمینی خود از سوی کشتی‌های چین به ویژه نزدیک جزایر مورد مناقشه بین دو کشورشده است. مقام‌های ارشد چین بارها ضمن هشدار درباره تحرکات آمریکا و متحدانش در تنگه تایوان و دریاهای چین جنوبی و شرقی اعلام کرده‌اند که پکن از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند اما اجازه نقض حریم سرزمینی چین و دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

 

ژاپن به تازگی اعلام کرد که قصد دارد در اقدامی تحریک‌آمیز علیه چین، تعدادی سامانه موشکی و چند صد پرسنل نظامی را در جزیره «ایشیگاکی» در مجاورت تایوان مستقر کند.

 

«نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در این‌باره گفت، دولت توکیو امید دارد بتواند واحدهای موشکی ضدهواپیما و ضد کشتی را در این جزیره مستقر کند. این مقام ژاپنی افزود، هنوز جدول زمانی استقرار این موشک‌ها نهایی نشده است اما وزارت دفاع در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی آن را تکمیل کند.

چرا اتحادیه اروپا به آمریکا وابسته است؟

بی‌اعتنایی و رویکرد قدرت مآبانه آمریکا نسبت به اروپا همواره با واکنش‌های خنثی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است و دلایل آن همواره محل بحث بوده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اورآسیا, جهان, چین, مقاله, هندوستان

عطوان؛ آمریکا و اروپا پشت اوکراین را خالی کردند و پرچم سفید را در برابر پوتین برافراشتند

به نوشته رای الیوم آمریکا و اروپا درباره مسئله اوکراین، سر تسلیم در برابر روسیه فرو آوردند و پشت اوکراین را خالی کردند.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, سوریه, شرق اروپا, عراق, کره جنوبی, مقاله, ناتو

مخالفت شدید چین با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این کشور قویا با اقدام آمریکا برای استقرار موشک‌های میان‌برد مستقر بر زمین در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا مخالف است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

گفتگوی پوتین با سران آلمان و فرانسه در باره تنش با ناتو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه، با آنها درخصوص مسائل و تنش‌های موجود بین مسکو و ناتو مذاکره و تبادل نظر کرد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو