کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

عطوان؛ آمریکا و اروپا پشت اوکراین را خالی کردند و پرچم سفید را در برابر پوتین برافراشتند

به نوشته رای الیوم آمریکا و اروپا درباره مسئله اوکراین، سر تسلیم در برابر روسیه فرو آوردند و پشت اوکراین را خالی کردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم که ازلندن به روزرسانی می‌شود در یادداشت امروز خود نوشت: وقتی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ناخشنودی و ناامیدی خود را از «ملاحظات» اتحادیه اروپا و ناتو برای ملحق شدن سریع اوکراین به این دو سازمان ابراز کرد، مشخص می‌شود که آمریکا و متحدان اروپایی آن، پشت اوکراین را خالی کردند و تسلیم خواسته‌ها ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شده‌اند.

 

بحران اوکراین، اساسا به سبب خشم رئیس جمهور روسیه از دخالت آمریکا در اوکراین و درخواست زلنسکی برای ملحق شدن به ناتو و اتحادیه اروپا شکل گرفت. این مسئله تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و بارزترین پایگاه هسته‌ای آن به شمار می‌رود. اوکراین بخشی از شوروی سابق بود و حیاط خلوت جنوبی روسیه به شمار می‌رود و تبدیل شدن آن به یک پایگاه نظامی برای ناتو به معنای وارد کردن ضربه کشنده‌ای به روسیه است.

 

در کنفرانس مجازی چند روز پیش روسای جمهور روسیه و آمریکا که به منظور بررسی بحران اوکراین و دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای برون رفت از آن برگزار شد، پوتین از بایدن خواست حضور نظامی آمریکا و غرب را نزدیک مرز‌های کشورش و در اروپا و غرب آسیا، کره جنوبی و ژاپن، کم کند و تهدید کرد هرگونه معامله تسلیحاتی جدید آمریکا با اوکراین، به معنای اعلام جنگ است و رئیس جمهور آمریکا هم در پاسخ تهدید کرد هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، به اعمال تحریم‌های بی سابقه اقتصادی علیه روسیه منجر خواهد شد که بارزترین آن‌ها اخراج روسیه از سیستم مالی جهانی (سوئیفت) خواهد بود.

 

عطوان در ادامه آورده است: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد روسیه را به جنگ در اوکراین سوق دهد مانند همان کاری که در دهه هشتاد انجام داد و روسیه را وارد جنگ افغانستان کرد، یعنی جنگ نیابتی. آمریکا می‌خواهد پشت پرده بنشیند و نقش خود را به جذب نیرو، حمایت مالی و تسلیحاتی و جلوگیری از کشته شدن نظامیان آمریکایی محدود کند.

 

پوتین به خوبی از این برنامه آمریکا آگاه است و به همین سبب اگر جنگ گزینه آخر باشد، رویارویی مستقیم را با آمریکا و ناتو می‌خواهد نه نیابتی و نیز به خوبی می‌داند دولت بایدن، به دنبال جنگ نیست و از آن فرار می‌کند چرا که به عقیده پوتین، به سبب برتری نظامی روسیه، آمریکا در جنگ با این کشور پیروز نخواهد شد و موفقیت روسیه هم در ساخت و توسعه سلاح جدید مرگبار به گونه‌ای است که نمونه آن در زرادخانه آمریکا وجود ندارد.

 

پوتین بیش از ۱۷۵ هزار نظامی و هزار تانک را در مرز‌های شمالی اوکراین، مستقر و ارتش او نیز مانور‌هایی در فاصله ۵۰ کیلومتری از اوکراین برگزار کرد؛ که این مسئله پیامی واضح برای آمریکا بود مبنی بر اینکه ما از جنگ نمی‌ترسیم و اگر در اوکراین که حیاط خلوت ماست، دخالت و برای توسعه ناتو در مرز‌های جنوبی (اوکراین) و غرب (حوزه بالتیک) تلاش کنید، در وارد شدن به جنگ تردید نمی‌کنیم.

 

الکساندر نزاروف کارشناس روسی مشهور در یادداشتی که روسیا الیوم دیروز منتشر کرد، از دو سلاح جدید روسی پرده برداشت که آمریکا از آن‌ها می‌ترسد. این دو سلاح عبارتند از:

 

اول: زیر دریایی پوسایدون یا پوزیدون که کلاهک هسته‌ای آن می‌تواند بیش از ۱۰۰ مگا تن نیروی هسته‌ای حرارتی تولید کند و باعث وقوع سونامی شود که ارتفاع امواج آن به ۳۰۰ متر می‌رسد و می‌تواند وقوع باران رادیو اکتیو کبالت را در مساحتی حدود ۱۷۰۰ کیلومتر و عرض ۳۰۰ کیلومتر باعث شود.

 

دوم: موشک‌های هسته‌ای مافوق سرعت صوت است که می‌توانند هر مکانی را در آمریکا یا پایگاه‌های آن را در اقیانوس‌های هند و اطلس هدف قرار دهد.

 

در پایان این یادداشت آمده است: آمریکا دیگر تنها ابرقدرت جهان نیست که هرگونه بخواهد در امور جهان دخالت کند، به خصوص بعد از شکست‌های خفت بار آن در افغانستان، عراق و سوریه و در حال حاضر ائتلاف در حال رشد روسیه و چین قوی‌ترین جایگزین آمریکا در نقشه قدرت جهان است. عقب نشینی آمریکا و متحدان اروپایی آن از ملحق شدن اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا، در صورتی که تایید شود و به نظر می‌رسد که اینگونه است، به معنای برافراشتن پرچم سفید و تسلیم شدن در برابر پوتین است و همانگونه که آمریکا پشت اوکراین اروپایی را خالی کرد حتما از اسرائیل و متحدان عرب خود در شرق و غرب دست خواهد کشید و باید منتظر بود.

چرا اتحادیه اروپا به آمریکا وابسته است؟

بی‌اعتنایی و رویکرد قدرت مآبانه آمریکا نسبت به اروپا همواره با واکنش‌های خنثی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است و دلایل آن همواره محل بحث بوده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اورآسیا, جهان, چین, مقاله, هندوستان

مخالفت شدید چین با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این کشور قویا با اقدام آمریکا برای استقرار موشک‌های میان‌برد مستقر بر زمین در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا مخالف است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

گفتگوی پوتین با سران آلمان و فرانسه در باره تنش با ناتو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه، با آنها درخصوص مسائل و تنش‌های موجود بین مسکو و ناتو مذاکره و تبادل نظر کرد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو