کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

جدایی‌طلبان دونتسک: ده‌ها اسیر جنگی اوکراین در حملات توپخانه‌ خودی کشته شدند

جدایی طلبان تحت حمایت روسیه روز جمعه مدعی شدند که دست کم ۴۰سرباز اوکراینی به اسارت گرفته شده در نبردهای ماریوپل در جریان حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین کشته شدند.

 

به گزارش یورونیوز: دانیل بزونوف، سخنگوی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در منطقه دونتسک در این خصوص تصریح کرد که گلوله‌باران‌ یک زندان در شهر اولنیکا توسط ارتش اوکراین جدا از کشته شدن ۴۰ اسیر اوکراینی ۱۳۰ زخمی نیز به جا گذاشته است.

 

مقامات اوکراینی تاکنون هیچ اظهارنظری در تایید یا رد ادعای جدایی‌طلبان دونتسک در این خصوص نکرده‌اند‌.

 

شمار زیادی از سربازان اوکراینی پیش‌‌تر در پی نبردهای شدید برای دفاع از شهر سقوط کرده ماریوپل در کرانه دریای آزوف به اسارت درآمدند.

 

این نیروهای مقاومت در نهایت با پیش‌روی یگان‌های ارتش روسیه و تسلط کامل روس‌ها و جدایی‌طلبان بر بندر ماریوپل پیش از تسلیم شدن ماه‌ها در مجتمع بزرگ فولاد شهر موسوم به آزوفستال سنگر و پناه گرفته بودند.

 

گردان آزوف و سایر واحدهای اوکراینی نزدیک به سه ماه در مجتمع آزوفستال مقاومت کردند و در نهایت ماه مه با توصیه مقامات اوکراینی و تحت فشار حملات بی‌امان روسیه از زمین، دریا و هوا مجبور به تسلیم شدند.

 

شماری از این اسرا پس از تسلیم شدن به زندان‌هایی در مناطق تحت کنترل روسیه همچون منطقه دونتسک در شرق اوکراین که توسط جدایی‌طلبان اداره می‌شود انتقال داده شدند.

 

مسکو از ارتباط گردان آزوف با جریان راست افراطی به عنوان توجیهی بر ادعای پیشین خود مبنی بر اینکه اوکراین توسط نازی‌ها اداره می‌شود و نیاز به «نازی‌زدایی» دارد، استفاده کرده است.

 

این در حالی است که گردان آزوف در سال ۲۰۱۴ و در اوج جنگ اول اوکراین و جدایی طلبان روس گرا شکل گرفت. در واقع، واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل در منطقه ساحلی دریای آزوف است و اولین تجربه رزمی خود را در بازپس ‌گیری ماریوپل از نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه در ژوئن ۲۰۱۴ تجربه کرد. بعد از جنگ و در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴، آزوف در گارد ملی اوکراین ادغام شد و از آن زمان تمامی اعضایش سربازان قراردادی هستند که در گارد ملی اوکراین خدمت می‌‌کنند.

.
.

یک ارتش بین‌المللی که می‌‌خواهد کمونیسم را از بین ببرد!

 

اگرچه بیشتر سربازان آزوف اوکراینی بوده و به زبان روسی حرف می‌زنند (بیش از ۶۰ درصد سربازان از شرق اوکراین و به خصوص دونتسک و لوهانسک آمده‌اند) اما سربازان خارجی بسیار زیادی هم جذب این گروه شده‌اند. بیشتر این سربازان از سوئد و فنلاند آمده و سابقه نظامی‌گری دارند.

 

به گزارش دیلی تلگراف، سیاست افراطی گردان آزوف و حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی باعث شده سربازان خارجی مختلف جذب این گروه شوند. سربازانی از برزیل، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده، یونان، اسکاندیناوی، اسپانیا، اسلواکی، جمهوری چک و حتی خود روسیه به عضویت این هنگ درآمده‌اند.

 

به گزارش روزنامه اسپانیایی موندو، حتی آموزش نظامی اعضای آزوف شبیه ارتش هیتلر است. موندو می‌نویسد: «در مراسمی در فضای باز با استتیکی که یادآور آلمان دهه ۱۹۳۰ است، سربازان آزوف سوگند یاد می‌کنند».

 

آزوف و جنایات جنگی‌اش

 

گزارش‌های منتشر شده توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گردان آزوف را متهم به جنایات جنگی مانند غارت دسته جمعی، بازداشت غیرقانونی و شکنجه می‌کند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل در مارس ۲۰۱۶ مدعی شد که اطلاعات دقیقی در مورد انجام جنایت توسط این گروه در ماریوپل از تابستان ۲۰۱۴ تا به آن زمان جمع آوری کرده است. بر اساس گزارش این سازمان بین‌المللی، آزوف خانه های غیرنظامیان را در طول جنگ سال ۲۰۱۴ هدف قرار داده و بین سپتامبر ۲۰۱۴ و فوریه ۲۰۱۵ بسیاری از مناطق غیر نظامی را بمباران کرده و افراد بسیاری را از بین برده است.

ورود ناو آمریکایی به دریای جنوبی چین در میانه تنش‌ها بر سر تایوان

یک ناو هواپیمابر آمریکا و گروه ضربت آن در میانه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر مساله تایوان، وارد دریای جنوبی چین شدند.

ادامه

اسیا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, صلح

روسیه: ناتو در صدد سلطه بر دریای بالتیک است

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نائب رییس شورای امنیت روسیه پنجشنبه شب گفت که ناتو درصدد سلطه بر دریای بالتیک است و روسیه در این زمنیه پاسخ مناسب خواهد داد.

ادامه

بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, ناتو