خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

رزمایش دریایی چین همزمان با سفر نانسی پلوسی به تایوان

همزمان با سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش چین رزمایشی دریایی را آغاز کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، نیرو‌های مسلح چین، امروز (جمعه) رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین در نزدیکی سواحل استان گوانگدونگ آغاز کردند.  اداره ایمنی دریایی استان گوانگدونگ اعلام کرده است که این رزمایش قرار است در روز‌های ۲۹ و ۳۰ جولای انجام شود.

 

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از این است که پلوسی سفر آسیاسی خود را امروز (جمعه) آغاز می‌کند و سفری به تایوان نیز خواهد داشت. اقدامی که برای چین ناخوشایند است. این سفر در حالی صورت میگیرد که پکن بار‌ها به واشنگتن هشدار داده که این سفر بازی با آتش است.

 

مقامات آمریکا گفته اند اگر نانسی پلوسی به تایوان سفر کند آمریکا تجهیزات و توان نظامی خود را در منطقه هند و اقیانوس آرام افزایش خواهد داد. آن‌ها از ذکر جزئیات بیشتر در این مورد اجتناب کرده اند، اما به احتمال زیاد هواپیما‌های جنگنده، کشتی‌ها نظامی و رادار‌های نظامی برای حفاظت از پرواز پلوسی به تایوان، به حالت آماده باش در خواهند آمد.

 

مقامات آمریکا گفته‌اند از  آنجایی که سفر نانسی پلوسی به تایوان به عنوان بالاترین مقام اجرایی آمریکا از سال ۱۹۹۷ به منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است، تدابیر امنیتی به طور ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

 

مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی نظامی ارتش برای سفر این مقام آمریکایی به تایوان گفت: هر مقام آمریکایی از جمله نانسی پلوسی که درخواست سفر خارجی داشته باشد و از ما برای حمایت نظامی کمک بخواهد ما هر کاری را که لازم باشد در این زمینه انجام خواهیم داد.

 

چین پیشتر به طور جدی در مورد سفر رییس مجلس آمریکا به تایوان هشدار داده و گفته تبعات این سفر برعهده واشنگتن است و پکن برای دفاع از تمامیت ارضی خود آمادگی هر گونه اقدامی را دارد.

ورود ناو آمریکایی به دریای جنوبی چین در میانه تنش‌ها بر سر تایوان

یک ناو هواپیمابر آمریکا و گروه ضربت آن در میانه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر مساله تایوان، وارد دریای جنوبی چین شدند.

ادامه

اسیا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, صلح

جدایی‌طلبان دونتسک: ده‌ها اسیر جنگی اوکراین در حملات توپخانه‌ خودی کشته شدند

جدایی طلبان تحت حمایت روسیه روز جمعه مدعی شدند که دست کم ۴۰سرباز اوکراینی به اسارت گرفته شده در نبردهای ماریوپل در جریان حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین کشته شدند.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فاشیسم, فنلاند

روسیه: ناتو در صدد سلطه بر دریای بالتیک است

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نائب رییس شورای امنیت روسیه پنجشنبه شب گفت که ناتو درصدد سلطه بر دریای بالتیک است و روسیه در این زمنیه پاسخ مناسب خواهد داد.

ادامه

بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, ناتو