پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را بدست گرفت

یک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ این کشور را بدست گرفته‌اند.

 

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از رویترز، روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که کنترل نیروگاه ووهلهیرسک را به دست آورده است.

 

کنترل این نیروگاه یک دستاورد راهبردی مهم برای روسیه در سه هفته گذشته است.

 

اولکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت: آن‌ها به یک برتری کوچک تاکتیکی دست یافتند و نیروگاه ووهلهیرسک را تصرف کردند.

 

وی افزود: روسیه در حال استقرار مجدد نیروهای خود در سه منطقه جنوبی است.

 

به گزارش ایرنا، پیش از این وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که روسیه تصرف زیرساخت‌های مهم ملی اوکراین مانند نیروگاه‌ها را در اولویت قرار داده است، با این حال، برای بازیابی شتاب حملات خود در مناطق جنوبی اوکراین به سمت شهرهای کلیدی کراماتورسک و اسلوویانسک، تلاش می‌کند تا در ووهلیرسکا نیز نفوذ کند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

مجری فاکس نیوز: زلنسکی فقط پول آمریکا را می‌خواهد

تاکر کارلسون مجری مشهور شبکه فاکس نیوز آمریکا ضمن انتقاد شدید از کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین، تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین فقط پول آمریکایی‌ها را می‌خواهد!

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, شرق اروپا

جدایی‌طلبان دونتسک: ده‌ها اسیر جنگی اوکراین در حملات توپخانه‌ خودی کشته شدند

جدایی طلبان تحت حمایت روسیه روز جمعه مدعی شدند که دست کم ۴۰سرباز اوکراینی به اسارت گرفته شده در نبردهای ماریوپل در جریان حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین کشته شدند.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فاشیسم, فنلاند

روسیه: ناتو در صدد سلطه بر دریای بالتیک است

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نائب رییس شورای امنیت روسیه پنجشنبه شب گفت که ناتو درصدد سلطه بر دریای بالتیک است و روسیه در این زمنیه پاسخ مناسب خواهد داد.

ادامه

بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

تلخکامی واشنگتن با توسعه سامانه موقعیت‌یاب روسی

آژانس فضایی روسیه در چارچوب مقابله با تحریم‌های آمریکا، جایگزین کردن سامانه موقعیت‌یابی روسی با جی‌پی‌اس آمریکا را در دستور کار قرار داده است و تلاقی این عزم روسیه با آمریکای لاتین از طریق استقرار ایستگاه‌های این سامانه، بی تردید کام واشنگتن را تلخ خواهد کرد.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, پاراگوئه, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو