مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

تسلط ارتش عراق بر دومین پل موصل

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در غرب موصل، به مجتمع اصلی دولتی نزدیک‌تر شده‌اند، همچنین نیروهای عراقی بر پل آزادی در شهر موصل تسلط یافتند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مسئول در بخش اطلاع‌رسانی نظامی عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد، نیروهای عراقی بر پل آزادی در شهر موصل تسلط یافتند.

 

این مسئول افزود: نیروهای عراقی با حمایت آمریکا امروز بر این پل مسلط شدند و این پل به مرکز شهر منتهی می‌شود که از جنوب تحت کنترل داعش است.

 

پل آزادی دومین پل موصل است که توسط نیروهای امنیتی عراقی امن شده است. قبلا نیز یک پل در جنوب در پی عملیات در بخش غربی در ۱۹ فوریه امن شده بود.

 

پنج پل موصل که روی رود دجله قرار دارند، منهدم شده‌اند اما تسلط بر این پل‌ها و تعمیر آنها حمله به داعش را تسهیل خواهد بخشید.

 

از سوی دیگر، عبدالامیر المحمداوی، فرمانده نظامی عراقی اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت کشور بسیار به مجتمع دولتی نزدیک شده‌اند به طوریکه فاصله نیروها با این مجمتع دولتی تنها به ده‌ها متر می‌رسد. این مجتمع شامل ساختمان استانداری نینوا و دیگر ساختمان‌های دولتی است.

 

نیروهای عراقی روز یکشنبه توانستند وارد محله‌های شیث نبی و الدواسه شوند. ساختمان‌های دولتی در مرکز موصل در محله الدواسه واقع است. این نیروها وارد درگیری‌های شدید و جنگ خیابانی با داعش شده‌اند و توانستند حملات داعش با خودروهای بمب‌گذاری شده به محله‌های الدندان، الحجر و الصمود را ناکام بگذارند.

 

ارتش عراق همچنین خطوط دفاعی داعش در غرب موصل را درهم شکسته و وارد جنگ خیابانی با تروریست‌ها شده است. بازپس‌گیری ساختمان‌های دولتی در الدواسه به معنای نهایی شدن ۸۰ درصد از عملیات در غرب موصل است.

 

تروریست‌های داعش برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

 

نیروهای عراقی گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان ایجاد و حدود ۴۵۰ خانواده را از محله‌های الدواسه و شیث نبی و العکیدات خارج کرده‌اند.

 

حدود ۷۰۰ هزار تن در غرب موصل هستند که حدود ۳۲ هزار تن از آن‌ها از این مناطق خارج شده‌اند.

 

براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، از آغاز عملیات در موصل تاکنون ۲۰۶ هزار تن آواره شده‌اند. این درحالی است که سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود در عملیات موصل یک میلیون تن آواره شوند.

 

در همین راستا، منابع عراقی از هدف قرار گرفتن “بیت المال” داعش در موصل و کشته شدن شش مسئول داعشی خبر دادند.

 

همچنین عبدالامیر یارالله، معاون فرمانده عملیات مشترک نینوا اعلام کرد که ۱۴۸ داعشی در مرحله سوم عملیات آزادی موصل در حملات نیروهای زمینی ارتش، نیروی هوایی و دیگر نیروهای عراقی و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش کشته شده‌اند.

ایسنا

فرستاده سازمان ملل به‌سوریه پایان مذاکرات ژنو ۴ را اعلام کرد

دی‌میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه پایان دور چهارم مذاکرات ژنو و آغار دور پنجم مذاکرات را در پایان ماه جاری میلادی اعلام کرد.   به گزارش سایت شبکه الجزیره، در دور چهارم مذاکرات ژنو درباره دستورکاری شامل چهار مساله اصلی با اضافه کردن بند تروریسم آن هم به درخواست هیئت نظام سوریه بحث شد. ... فرستاده سازمان ملل به‌سوریه پایان مذاکرات ژنو ۴ را اعلام کرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

پایان عملیات پالمیرا توسط ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه

به گزارش اسپوتنیک، ارتش سوریه با کمک و حمایت نیروهای هوایی روسیه عملیات پالمیرا را به اتمام رساند.   دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه خبر اتمام عملیات پالمیرا را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام نمود.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، فرماندهی کل ارتش سوریه در ... پایان عملیات پالمیرا توسط ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

ارتش سوریه قلعه تاریخی پالمیرا را آزاد کرد

یک منبع میدانی سوری به خبرگزاری “اسپوتنیک” گفت ارتش سوریه و نیروهای حامی آن قلعه تاریخی شهر پالمیرا را از دست داعش آزاد کرده‌اند.   این منبع تاکید کرد: “ارتش سوریه قلعه پالمیرا و ارتفاعات واقع در کوه های جنوب غرب این شهر را تحت کنترل خود در آورده است”. وی افزود: “اکنون برای عملیات ... ارتش سوریه قلعه تاریخی پالمیرا را آزاد کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

نماینده مصر در سازمان ملل: قطعنامه ضد سوری فاقد ادله و حاوی اتهامات خودسرانه بود

به گزارش روسیا الیوم، «عمرو ابوالعطا» نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد اعلام کرد که قاهره از پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای اعمال تحریم علیه دمشق حمایت نکرد چرا که این قطعنامه فاقد ادله حقیقی و حاوی اتهامات خودسرانه و بی اساس بود.   ابوالعطا روز سه شنبه پس از امتناع از رای ... نماینده مصر در سازمان ملل: قطعنامه ضد سوری فاقد ادله و حاوی اتهامات خودسرانه بود

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, مصر