گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواست‌های عمده طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ماست. در ماه‌های اخیر کارگران در صنایع نفت جنوب، ذوب آهن، فولاد اهواز، کلاه زردها (تکنسین‌های پست‌های فشار قوی برق) و کارکنان بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای احقاق حق‌شان ازجمله برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تجمع و اعتصاب کرده‌اند. طبق ... طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

ادامه

اجتماعی, استبداد, ایران, خصوصی‌سازی, صلح, کارگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

حرکت‌های اعتراضی‌ کارگران و بازنشستگان واحدهای مختلف ادامه دارد در هفته‌های گذشته نه‌تنها خللی در ادامۀ اعتراض‌های کارگری و بازنشستگان به‌وجود نیامد، بلکه منسجم‌تر شدن صف‌های آنان خصوصاً در یکشنبه‌های اعتراضی را مشاهده کردیم. نکتۀ قابل‌توجه در این حرکت‌های اعتراضی شعارها و پلاکاردهایی بودند با مضمون مخالفت با مصوبه‌هایی از قبیل لایحۀ هفتم توسعه، اعتراض ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, اجتماعی, استبداد, اعتراضات اجتماعی, امپریالیسم, امنیتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, فقر, کارگری, معلمان, معیشت

تخریب آلونک یک زن سرپرست خانواده توسط شهرداری بندرعباس و خودسوزی زن + فیلم

یک زن سرپرست خانواده بعد از حمله عوامل شهرداری بندرعباس و تخریب آلونک او دست به خودسوزی زد و به بیمارستان منتقل شد.

 

به گزارش عصر ایران؛ انتشار فیلم حمله و برخورد بد عوامل شهرداری بندرعباس با این خانواده در فضای مجازی، با واکنش های زیادی روبه رو شد.

 

فریدون همتی استاندار هرمزگان که امروز برای سرکشی به وضعیت راه‌های شرق هرمزگان و بازدید از پروژه نفتی عظیم ملی در جاسک و سیریک بسر می‌برد، ساعتی قبل با اطلاع از اتفاق رخداده در تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد.

 

وی همچنین عنوان کرد: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح اجرا کرد که متاسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند.

 

استاندار هرمزگان گفت: هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملا مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده اند که بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

 

همچنین شهرداری بندرعباس با دستور استاندار ملزم شده تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش پیگیری و رفع کند.

 

پیگیری دادستانی

 

بدنبال انتشار خبر خودسوزی خانم ۳۵ ساله سرپرست خانواده در بندرعباس براثر تخریب منزلش توسط شهرداری بندرعباس درفضای مجازی نگاه ها به این موضوع ابعاد گسترده ای به خود گرفته تا جایی که دادستان بندرعباس ضمن تایید اتفاق رخ داده از برخورد با مسببین این موضوع خبر داده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس گفت: پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل و چگونگی رویداد در دست بررسی است.

 

قهرمانی در این مصوص افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

 

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این خانم اکنون با ۱۷ درصد سوختگی از ناحیه دست و قفسه سینه، در بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است.

 

۳ زن سرپرست خانواده ساکن خانه بانوی بندرعباسی بودند

 

حسن زاده یکی از زنان سرپرست خانوار بندرعباسی ساکن در منزل تخریب شده در گفت و گو با ایسنا، گفت: در منزل تخریب شده سه زن سرپرست خانوار همراه با پنج فرزند به مدت دو ماه سکونت داشتند.

 

وی با بیان اینکه پیش از این یک بار از سوی شهرداری بندرعباس اخطار تخریب داده شده بود، اضافه کرد: همان موقع هم به بازرسین شهرداری اعلام کردیم که از سر ناچاری و نداری در این شرایط و در این منزل زندگی می کنم اما گوش شنوایی وجود نداشت.

 

این زن سرپرست خانوار با اشاره به اینکه سه فرزند محصل در این منزل زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: با ویران شدن این منزل در حال حاضر در منزل همسایگان به سر می بریم و مشخص نیست وضعیت زندگی فرزندان مان و تحصیل شان چه می شود.

 

وی با بیان اینکه تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم، اظهار کرد: امیدوارم وعده های داده شده از سوی مسئولان عملی شود زیرا در این منزل سه زن سرپرست خانوار زندگی می کردند و از شرایط اقتصادی در وضعیت اسفباری به سر می بریم و تنها با هزینه یارانه دولتی و کمک همسایگان زندگی خود را می گذرانیم و با این شرایط آینده نامعلومی داریم.

 

حسن زاده با اشاره به اینکه با تمامی این وضعیت با آبرو زندگی کرده ایم و نگذاشته ایم هیچ گاه کسی از مشکلات مان با خبر باشد، در پایان از ابراز لطف مردم طی روز گذشته که با تماس هایشان سبب دلگرمی این خانواده ها شدند، تشکر کرد.

محمد شریفی‌ مقدم: چگونه می‌توان هزینه‌های درمان مردم را کاهش داد؟

دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: ماهیت سیستم درمانی کشور پزشک سالار است. در این میان پرستاران بسیاری از خدمات را بدون گرفتن تعرفه انجام می‌دهند اما پول آن، به جیب پزشکان سرازیر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, تحریم, حقوق بشر

سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در هند گفت: تأثیر غیرمستقیم مرتبط با افتادن افراد در تنگنای مالی و روی آوردن به امنیت اجتماعی منجر به تأثیر اقتصادی بیشتر و افزایش زمان بهبود اقتصادی خواهد شد پس با توجه به این واقعیت‌ها، ما قرنطینه های کامل را به عنوان آخرین گزینه برای حل این بحران در نظر ... سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, مصاحبه و گفتگو, هندوستان

اعتراف سوئد به شکست خود در مبارزه با کرونا بدون قرنطینه

سوئد که در موج اول شیوع ویروس کرونا از قرنطینه استفاده نکرد ، به شکست رویکرد رسیدن به مصونیت جمعی خود در برابر این بیماری همه‌گیر اعتراف کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, جهان, خبر, سوئد, فنلاند, نروژ

کرونا به دلیل سیاست‌های نئولیبرالیستی دولت انگلیس با ۳۳ هزار و ۴۷۰ تن مبتلا در شبانه روز گذشته رکورد زد

تازه‌ترین آمار رسمی منتشره در انگلیس نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین حد از زمان شیوع این ویروس رسیده است.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا, نئولیبرالیسم