روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

وزیر خارجه نروژ ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را تاسف‌آور دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه نروژ مانع تراشی آمریکا بر سر تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را مورد انتقاد قرار داد. «اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که ... نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

ادامه

آزادی, آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شمال اروپا, فلسطین, کودکان, نروژ

فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

نخست وزیر فنلاند گفت، هلسینکی نیازی به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد. به گزارش ایسنا، «پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند گفت: ضرورتی ندارد که تسلیحات اتمی آمریکا در فنلاند مستقر شود چون ناتو خودش بازدارندگی اتمی ارائه می‌کند. به نقل از خبرگزاری تاس، وی در گفت‌وگویی با روزنامه لهستان Rzeczpospolita خاطرنشان کرد، تسلیحات اتمی در ... فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جهان, شمال اروپا, فنلاند, لهستان, ناتو

دادستان سوئد تحقیقات درباره پرونده «نورد استریم» را پایان می‌دهد

دفتر دادستانی سوئد قصد دارد پایان تحقیقات در مورد انفجارهای نورد استریم را اعلام کند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، دادستان سوئد قصد اعلام پایان تحقیقات پرونده انفجارهای نورد استریم را دارد. روزنامه زوددویچه سایتونگ با استناد به منابع خود و نتایج تحقیقات مشترک با شرکت های تلویزیونی و رادیویی و نشریه «زیت» ... دادستان سوئد تحقیقات درباره پرونده «نورد استریم» را پایان می‌دهد

ادامه

آلمان, آمریکا, بالتیک, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, نروژ

اعتراف سوئد به شکست خود در مبارزه با کرونا بدون قرنطینه

سوئد که در موج اول شیوع ویروس کرونا از قرنطینه استفاده نکرد ، به شکست رویکرد رسیدن به مصونیت جمعی خود در برابر این بیماری همه‌گیر اعتراف کرده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه فایناشنال تایمز، آندرس تگنل، مدیر آژانس بهداشت عمومی سوئد، در مورد عدم تحقق  امید به بهتر شدن وضع در این کشور در جریان موج دوم کووید ۱۹ در مقایسه با فنلاند و نروژ  همسایگان سوئد صحبت کرد که مقامات آنها از قرنطینه دست بر نداشتند. خاطرنشان می‌شود که در حال حاضر تعداد افراد مبتلا  به ویروس کرونا بستری در بیمارستان‌های در سوئد، سریعترین رشد را در اروپا دارد و یک پنجم تست‌های کرونا در استکهلم مثبت است.

 

لنا اینهورن، متخصص  ویروس شناس نیز اظهار داشت که آزمایش سوئد برای مبارزه با کووید ۱۹ ناموفق بوده است. شاخص سرانه موارد ابتلا به کرونا در این کشور هشت برابر بیشتر از فنلاند و ۳.۵ برابر بیشتر از نروژ است.

.

سوئد تنها عضو اتحادیه اروپا است که از اعمال تدابیر سختگیرانه در رابطه با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا خودداری کرده است. مقامات این کشور ادعا کردند که با این روش می‌توان از وارد کردن شوک‌های جدی برای اقتصاد سوئد جلوگیری کرد. با این حال، منتقدان این رویکرد در داخل و خارج از کشور تأکید کردند که در نهایت ثمره اقتصادی این سیاست بهتر از سایر کشورها با شرایط مشابه نبوده است.

کارنامه ایمنی گله‌ای در سوئد؛ گذشتن از مرز روزانه ۴ هزار مبتلای جدید / هشدار دولت سوئد برای زمستانی تیره و تار

رشد اقتصادی سوئد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، با وجود اجتناب دولت این کشور از اجرای سیاست قرنطینه عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به پایین‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه رسید.

ادامه

اروپای شمالی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, دانمارک, سوئد

۱۷ کشور اروپایی در وضعیت قرمز کرونا

در نقشه جدید محدودیت‌های مرزی برای مهار شیوع ویروس کرونا، ۱۷ کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا و انگلیس در وضعیت قرمز و خطرناک هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اجتماعی, اروپا, اسپانیا, المان, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, سوئد, سوئیس, فنلاند, یونان

اعتراف به شکست معمار راهبرد سوئد در مقابله با کرونا/ انتقاد چین از سوئد

معمار راهبرد نه چندان سختگیرانه سوئد برای مقابله با کرونا اذعان داشت که سیاست در پیش گرفته وی مسبب بالا بودن نرخ مرگ و میر در این کشور بوده است.

ادامه

انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانمارک, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, نروژ

به رغم ادعاها، سوئد ناکام در مراقبت از شهروندان مسن در برابر کرونا

سوئد که پیشتر رویکرد سختگیرانه‌ای را در قبال شیوع کرونا در پیش نگرفته بود و تعجب کارشناسان را به خود جلب کرده، اکنون به ناکامی در محافظت از افراد مسن در خانه‌های سالمندان و آسایشگاهها اذعان کرده است.

ادامه

بازنشستگان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, شمال اروپا