روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

وزیر خارجه نروژ ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را تاسف‌آور دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه نروژ مانع تراشی آمریکا بر سر تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را مورد انتقاد قرار داد. «اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که ... نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

ادامه

آزادی, آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شمال اروپا, فلسطین, کودکان, نروژ

فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

نخست وزیر فنلاند گفت، هلسینکی نیازی به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد. به گزارش ایسنا، «پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند گفت: ضرورتی ندارد که تسلیحات اتمی آمریکا در فنلاند مستقر شود چون ناتو خودش بازدارندگی اتمی ارائه می‌کند. به نقل از خبرگزاری تاس، وی در گفت‌وگویی با روزنامه لهستان Rzeczpospolita خاطرنشان کرد، تسلیحات اتمی در ... فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جهان, شمال اروپا, فنلاند, لهستان, ناتو

دادستان سوئد تحقیقات درباره پرونده «نورد استریم» را پایان می‌دهد

دفتر دادستانی سوئد قصد دارد پایان تحقیقات در مورد انفجارهای نورد استریم را اعلام کند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، دادستان سوئد قصد اعلام پایان تحقیقات پرونده انفجارهای نورد استریم را دارد. روزنامه زوددویچه سایتونگ با استناد به منابع خود و نتایج تحقیقات مشترک با شرکت های تلویزیونی و رادیویی و نشریه «زیت» ... دادستان سوئد تحقیقات درباره پرونده «نورد استریم» را پایان می‌دهد

ادامه

آلمان, آمریکا, بالتیک, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, نروژ

به رغم ادعاها، سوئد ناکام در مراقبت از شهروندان مسن در برابر کرونا

سوئد که پیشتر رویکرد سختگیرانه‌ای را در قبال شیوع کرونا در پیش نگرفته بود و تعجب کارشناسان را به خود جلب کرده، اکنون به ناکامی در محافظت از افراد مسن در خانه‌های سالمندان و آسایشگاهها اذعان کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، “بژورن برنگارد” که مادرش را در یک خانه سالمندان در استکهلم از دست داده، گفت: مسئولان این خانه سالمندان زمان برای حفاظت از مادرم نداشتند.

 

پنج نفر از هشت نفری که در محل اقامت مادر برنگارد حضور داشتند و بیش از یک سوم از کل ساکنین این خانه سالمندان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

برنگارد بی توجهی نسبت به حفاظت از سالمندان را دلیل مرگ مادرش به دلیل کرونا عنوان کرده و گفت که پرستاران و پرسنل این خانه سالمندان تجهیزات حفاظتی به اندازه کافی نداشتند و خود ناقل کرونا بودند.

 

نیمی از قربانیان کرونا در سوئد از ساکنین خانه‌های سالمندان بوده‌اند.

 

رسانه‌های سوئد نیز در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی را منتشر کردند مبنی بر اینکه پرسنل خانه‌های سالمندان و آسایشگاهها در سوئد همچنان بدون در اختیار داشتن تجهیزات حفاظتی مناسب در این مکان‌ها کار می‌کنند.

 

برخی از پرسنل این خانه‌های سالمندان به دلیل نبود این تجهیزات از کار کردن دست کشیده‌اند. برخی از پرسنل این خانه‌های سالمندان نیز اعتراف کردند به رغم بروز برخی علائم ابتلا به کرونا، به سرکارهایشان رفته‌اند.

 

تاکنون ۲۵ هزار و ۹۲۱ نفر در سراسر سوئد به کرونا مبتلا شده‌اند که۳۲۲۰ فوتی داشته است.

 

در حالی دولت سوئد پیش تر اعلام کرده بود حفاظت از افراد سنین ۷۰ به بالا جزو اولویت‌های اصلی‌اش است اما ۹۰ درصد از قربانیان کرونایی در سوئد تا پیش از ۲۸ آوریل(۹ اردیبهشت) سنین بالای ۷۰ داشتند که نیمی از آنها در خانه‌های سالمندان و آسایشگاهها بودند. این در حالی است که یک چهارم نیز از این قربانیان افرادی بودند که در خانه‌هایشان پرستاری می‌شدند.

 

در همین حال “لنا هالنگرن” وزیر امور اجتماعی و بهداشت سوئد اخیرا گفت: ما در حفاظت از افراد با سنین بالا ناکام بودیم. این واقعا مسئله جدی است و در کل شکستی برای جامعه است. باید از موضوع درس بگیریم. هنوز کارمان با شیوع کرونا پایان نیافته است.

 

برعکس بسیاری از کشورهای اروپایی، برخی مدارس و همچنین رستوران‌ها در سوئد در دوران شیوع کرونا در جهان باز بود اما در عین حال دولت از مردم خواسته تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

در استکهلم(کانون شیوع کرونا در سوئد) ۵۵ درصد از خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها تاکنون موارد ابتلا به کرونا را در این مکان‌ها تایید کرده‌اند.

 

براساس اطلاعات رسمی، در ماه مارس(اسفند-فروردین) ۴۰ درصد از پرسنل خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها افرادی غیرماهری بودند که تحت قراردادهای کوتاه مدت استخدام شده بودند که پرداخت ساعتی داشته و امنیت شغلی نیز نداشتند.

ایرنا

انتظار «ایمنی جمعی» در برابر ویروس کرونا در استکهلم تا چند هفته دیگر

مقام‌های بهداشتی دولت سوئد می‌گویند انتظار دارند استکهلم، پایتخت این کشور در پایان ماه مه (تا سه هفته دیگر) در برابر ویروس کرونا به «ایمنی جمعی» برسد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, نروژ

نخست وزیر سابق سوئد؛ مقابله با ویروس کرونا برای آمریکا مهم نیست و آن‌ها نبرد با چین را مهم‌تر می‌دانند

نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب محافظه‌کار-لیبرال سوئد بار دیگر تاکید کرد جهان برای مقابله با بحران ویروس کرونا باید “تلاش‌ها را جهانی‌” کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سوئد, شمال اروپا

کافه‌ها و رستوران‌های سوئد در روزهای کرونایی مثل دیگر کشورهای اروپا بسته نیست

خیابان های استکهلم، پایتخت سوئد، آرام اما مانند دیگر شهرها و پایتخت‌های اروپا خالی از جمعیت نیست. مردم هنوز هم در کافه های روباز در بخشهای مرکزی پایتخت سوئد نشسته‌اند. فروشندگان هنوز هم گل می‌فروشند. نوجوانان هنوز در پارک ها به صورت گروهی گپ می‌زنند. برخی هنوز همدیگر را با درآغوش گرفتن و دست دادن ... کافه‌ها و رستوران‌های سوئد در روزهای کرونایی مثل دیگر کشورهای اروپا بسته نیست

ادامه

اروپا, انگلستان, بلژیک, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, شمال اروپا, هلند