مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

پیامد مخرب اجرای سیاست تعدیل ساختاری بر امنیت شغلی کارگران و زحمتکشان

ادامه اجرای سیاست‌های تعدیل ساختاری در هفته‌های پایانی سال گذشته توسط رژیم ولایت فقیه، دشواری‌های معیشتی و اقتصادی طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ما را تشدید کرد. این برنامه ضد مردمی که توسط دولت رئیسی به‌اجرا درآمده مانند طرح‌های مقررات زدایی، اصلاح قانون کار با هدف تأمین منافع کارفرما و بخش خصوصی، و بی‌اعتنایی به ... پیامد مخرب اجرای سیاست تعدیل ساختاری بر امنیت شغلی کارگران و زحمتکشان

ادامه

استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, کارگری, مقاله

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

تجمع سراسری بازنشستگان در بسیاری از شهر ایران با شعار علیه رئیسی برگزار شد + فیلم

هزاران تن از بازنشستگان در بیش از ۱۶ شهر ایران در اعتراض به اقدام ناگهانی دولت علیه مستمری‌بگیران به خیابان‌ها آمدند. تعدادی از بازنشستگان در تهران بازداشت شده‌اند.

 

در روز دوشنبه ۱۶ خرداد هزاران تن از بازنشستگان تأمین اجتماعی در بیش از ۱۶ شهر ایران به خیابان آمدند تا علیه اقدام ناگهانی دولت دست به اعتراض بزنند.

 

شورای بازنشستگان ایران در کانال تلگرامی خود نوشته است که این اعتراضات علیه اقدام ناگهانی و غیرقانونی دولت علیه بازنشستگان تأمین اجتماعی، در زیر پا گذاردن مصوبه شورای عالی مزد صورت می‌گیرد.

 

دولت ابراهیم رئیسی روز گذشته، یکشنبه ۱۵ خرداد مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل‌بگیران بازنشسته تامین اجتماعی را تصویب کرد که برمبنای آن حداقل حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به سطح پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

 

این بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به مصوبه روز ۱۵ خرداد هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض خود را ابراز داشتند. شورای عالی کار پیش از این افزایش ۳۸درصدی را به تصویب رسانده بود.

 

شهرهای تهران، کرج، زنجان، اصفهان، اراک، دزفول، شوشتر، کرمان، اهواز، کرمانشاه، رشت، تبریز، مشهد، قزوین، کرج و شیراز تا کنون شاهد این اعتراضات بوده است. گفته می‌شود تعدادی از معترضان در تهران بازداشت شده‌اند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خواهان افزایش حقوق به میزان نرخ واقعی سبد معیشت هستند اما دولت حتی مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی برای غیرحداقل‌بگیران را نیز زیر پا گذاشته است.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعلام افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح توسط وزیر کار آنهم در پانزدهم خرداد و در روز تعطیل، موجب اعتراض و نارضایتی بازنشستگان شده است. تقریباً چهل روز پیش از آن، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار، مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را به هیات دولت تحویل دادند. در این مصوبه، افزایش حداقل مستمری ۵۷،۴ درصد و برای سایر سطوح، ۳۸ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت، در نظر گرفته شده بود. این دقیقاً همان اعدادی است که پیشتر شورایعالی کار برای مزد کارگران تعیین کرده بود. حال برای اولین بار در دهه‌های گذشته، دولت حاضر نشده مصوبه‌ی سازمان تامین اجتماعی را امضا کند و افزایش مزدی سایر سطوح را تقلیل داده است.

 

بازنشستگان معترض می‌گویند آنها از اندوخته‌ی سالیان خودشان حقوق می‌گیرند و دولت نمی‌تواند یک‌باره نظام‌های مزدی را تغییر دهد و روال جدید برای تعیین مستمری‌ها اتخاذ کند.

 

این مستمری‌بگیران همچنین تاکید دارند که هزینه‌های زندگی چند برابر شده اما حقوق بازنشستگان قرار است تنها ۱۰ درصد افزایش یابد، اما این میزان امکان تامین نیازهای معیشتی بازنشستگان را نخواهد داد.

 

بازنشستگان در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، خواستار ورود این نهاد به مسئله افزایش مستمری بازنشستگان و ابطال افزایش ۱۰ درصدی مستمری سایر سطوح شدند.

تظاهران بازنشستگان در تبریز… مرگ بر رئیسی

 

تظاهرات در قزوین … فقط کف خیابون به دست میاد حقمون،،،،،، دولت خیانت می‌کند مجلس حمایت می‌کند ….

مبارزۀ دلیرانه معلمان، بازنشستگان، کارگران ومردم بر ضد رژیم ظلم وجنایت

مبارزۀ دلیرانۀ معلمان، فرهنگیان، بازنشستگان، کارگران کشور و مردم جان به لب رسیده بر ضد ظلم و ستم رژیم ضد مردمی ولایت فقیه، با وجود سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی، همچنان ادامه دارد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معلمان, مقاله

پلیس فرانسه؛ حدود۲۵۰ راهپیمایی در پاریس وسایر شهرهای فرانسه برگزار شد

شهرهای سراسر اروپا، روز گذشته، به مناسبت روز جهانی کارگر، شاهد برگزاری تظاهراتی با حضور شهروندان و نمایندگان اتحادیه‌های کارگری بود.

ادامه

اختلاف طبقاتی, بازنشستگان, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, یادنامه

پیش به‌ سوی سازمان‌دهی سراسری و منسجم اعتراض‌های کارگری و زحمتکشان جامعه بر ضد رژیم استبدادی حاکم

اعلامیۀ کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران، به‌مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر! پیش به‌سوی سازمان‌دهی سراسری و منسجم اعتراض‌های کارگری و زحمتکشان جامعه بر ضد رژیم استبدادی حاکم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپا, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معلمان, یادنامه