ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

اسپانیا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یک مقام اسپانیانی روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی که اتحادیه اروپا بر سر تحریم اسرائیل به توافق نرسد، اسپانیا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد. اسپانیا پیشتر نیز در واکنش به حملات اسرائیل به رفح ... اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحریم, جنوب اروپا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

گروهی متشکل از۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد، شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس»، حقوقدانان اسپانیایی در این نامه از دولت درخواست کرده‌اند که به ... درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اوکراین, جنوب اروپا, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, غرب, فلسطین, همبستگی

آتن حضور ترکیه در مانور ناتو را ممنوع کرد

پس از نقض حریم هوایی یونان با ۱۲۵ پرواز در ۲۴ ساعت توسط هواپیماهای ترکیه، یونان به آنکارا اجازه شرکت در مانور هوایی ناتو در خاک خودش را نخواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری گریک سیتی تایمز، یونان پس از لغو حضور ترکیه در مانور هوایی(ملاقات ببر)  نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) ناتو در خاک خود، اعلام کرد که آنکارا «نه دوست است و نه متحد.»

 

آتن همچنین مذاکرات اعتمادسازی میان دو کشور را که قرار بود از ماه آینده میان دیپلمات‌های دو کشور آغاز شود، به حالت تعلیق درآورد.

 

یونان روز چهارشنبه در نامه‌ای به سفارت ترکیه در آتن، نسبت به نقض مکرر حریم‌ هوایی یونان توسط جنگنده‌های «اف-۱۶» ترکیه – که به گفته آتن بر فراز مناطق شهری هم پرواز کردند – اعتراض کرد.

 

نیروی هوایی ترکیه نیز اعلام کرده از شرکت در این رزمایش انصراف داد.

 

کشور میزبان رزمایش هر سال پیش از برگزاری آن آیین‌نامه فنی را تهیه و تدوین می‌کند، امسال یونان با توجه به اختلافات دو کشور مواردی به سند مذکور اضافه کرده است.

 

گفتنی است این رزمایش که سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۵ به میزبانی ترکیه برگزار شده بود، امسال از ۹ تا ۲۰ ماه می در یونان ترتیب داده خواهد شد.

هزاران کارگر اعتصابی یونان در اعتراض به افزایش شکاف مزد و هزینه‌ها به خیابان آمدند

دو اتحادیه بزرگ کارگری یونان که نماینده حدود ۲.۵ میلیون کارگر بخش دولتی و خصوصی هستند، اعتصاب عمومی را فراخوانی کردند که با تجمعی در خارج از پارلمان به اوج خود رسید.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, یونان

افزایش قیمت سوخت و غلات؛‌ اعتراض و اعتصاب گسترده کامیون‌داران اسپانیا

افزایش قیمت سوخت در هفته های اخیر یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی به شمار می‌رود که اروپا با آن مواجه شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

درخواست آتن از آنکارا برای باطل کردن توافقش با دولت پیشین لیبی

یونان بار دیگر از سیاست ترکیه در شرق دریای مدیترانه انتقاد و از آنکارا خواست تا یادداشت تفاهم با دولت پیشین لیبی درباره مرزهای دریایی را باطل کند.

ادامه

ترکیه, جنوب اروپا, جهان, خبر, شمال افریقا, فرانسه, قبرس, لیبی, مصر, یونان

زنان افغانستانی با سردادن شعار «نان، کار، آزادی» در کابل تظاهرات کردند

همزمان با تشدید گرانی و کاهش بی‌پیشینه ارزش پول افغانستان، گروهی از زنان امروز پنج‌شنبه ۱۶ دسامبر/۲۵ آذر، در کابل پایتخت این کشور تظاهرات کردند. معترضان با سردادن شعار «نان، کار، آزادی، مشارکت سیاسی» خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم شدند.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, اعتراضات اجتماعی, افغانستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, زنان