حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

پلیس فرانسه؛ حدود۲۵۰ راهپیمایی در پاریس وسایر شهرهای فرانسه برگزار شد

شهرهای سراسر اروپا، روز گذشته، به مناسبت روز جهانی کارگر، شاهد برگزاری تظاهراتی با حضور شهروندان و نمایندگان اتحادیه‌های کارگری بود.

 

به گزارش العربیه؛ هزاران نفر، یکشنبه اول ماه مه، با شرکت در تظاهراتی گسترده در فرانسه، خواستار عدالت اجتماعی، افزایش دستمزدها و همچنین تحت فشار قرار دادن امانوئل مکرون، رئیس جمهوری کشور برای چشم‌پوشی از طرح خود جهت افزایش سن بازنشستگی شدند.

 

در همین باره، پلیس فرانسه اعلام کرد که حدود ۲۵۰ راهپیمایی در پاریس و سایر شهرهای فرانسه از جمله لیل، نانت، تولوز و مارسی برگزار شد. عمده این تظاهرات‌، مسالمت آمیز گزارش شده‌اند، اما پس از آن‌که گروهای آنارشیستی موسوم «ببلوک سیاه» سعی در ایجاد سد معبر در خیابانی در نزدیکی میدان «له‌ریپوبلیک» کردند، پلیس مجبور به مداخله شد.

 

در بیانیه پلیس آمده است که در درگیریها با پلیس، یک رستوران و یک آژانس املاک در میدان «لیون بلوم» بعد از شکستن شیشه‌ها، مورد غارت قرار گرفتند، همچنین بعضی از تظاهر کنندگان سطل‌های زباله نزدیک به این محل را به آتش کشیدند.

 

گزارش‌ها حاکی است که در پایتخت فرانسه، اکثراً شخصیت‌های سیاسی جناح چپ و فعالان محیط زیستی به اتحادیه‌های کارگری پیوستند. به گفته ناظران، احزاب اپوزیسیون فرانسه، به ویژه از چپ‌های افراطی و راست افراطی، به دنبال شکستن اکثریت دولت مکرون هستند.

 

گفته می‌شود، تظاهرات در سراسر فرانسه با تمرکز بر پاریس برنامه‌ریزی شده بود، جایی که اتحادیه «س.جی.تی» تحت حمایت کمونیست‌ها راهپیمایی اصلی را در شرق پاریس رهبری می‌کرد و تعداد انگشت شماری از اتحادیه های دیگر به آن پیوستند. این احزاب مکرون را برای سیاست‌های مردمی تحت فشار قرار می‌دهند و طرح او برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۵ سال محکوم می‌کنند. این تظاهرات، مکرون را مقابل واکنشی مردمی نسبت به إصلاحات او در راستای حمایت از تجارت، از جمله طرحی برای افزایش سن بازنشستگی قرار می‌دهد.

 

هزینه زندگی یکی از موضوعات اصلی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه بوده است و انتظار می‌رود به همان اندازه محور شعارهای انتخاباتی متحدانش در انتخابات پارلمانی پیش‌رو به منظور پیروزی و اجرای سیاست‌های مد نظرشان قرار گیرد.

 

دولت مکرون، در حال حاضر محدودیت‌هایی را برای افزایش قیمت برق و گاز اعمال کرده است. رئیس جمهوری نیز متعهد شده است که اقدامات بیشتری از جمله افزایش حقوق بازنشستگان را برای محافظت از قدرت خرید مصرف کنندگان در سایه افزایش قابل توجه قیمت‌ها انجام دهد.

 

با این وجود تورم در ماه آوریل به بالاترین حد خود یعنی ۵.۴ درصد رسید، در حالی که رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال با کاهش روبه‌رو شد و این امر موجب تحریک مخالفان و دامن زدن به اعتراضات خیابانی شد.

درآمد نابرابر، فقر، قطبی‌شدن جامعه، آشوب وناآرامی از پیامدهای جهانی‌شدن است

از زمان شناسایی جهانی‌سازی نئولیبرال، آزادسازی اقتصادی و مدل خصوصی‌سازی اصلاحات اقتصادی، این وضعیت، چالش‌های بسیاری برای کارگران و فعالان اتحادیه‌های کارگری به وجود آورده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اختلاف طبقاتی, امریکا, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, نئولیبرالیسم

حقوق کارگران در سایه تهاجم سرمایه‌داری به تولید به شدت کاهش یافت

رهبر حزب نسل دموکراتیک مصر تأکید کرد که حقوق کارگران در سایه تهاجم وحشیانه سرمایه‌داری به جنبش کار و تولید و هیمنه آن بر بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استثمار, اسیا, افریقا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, مصر

در مناسبات تولیدی حاکم است که حقوق کارگران به‌ شدت پایمال می‌شود

اجرای قانون اساسی کشور و قانون کار، حذف دست واسطه‌ها از بازار کار ایران، ایجاد سندیکای کارگری، حذف قرادادهای موقت و حذف فاصله‌ی بین دستمزد و سبد معیشت از مهم‌ترین مطالبات کارگران است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

پیش به‌ سوی سازمان‌دهی سراسری و منسجم اعتراض‌های کارگری و زحمتکشان جامعه بر ضد رژیم استبدادی حاکم

اعلامیۀ کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران، به‌مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر! پیش به‌سوی سازمان‌دهی سراسری و منسجم اعتراض‌های کارگری و زحمتکشان جامعه بر ضد رژیم استبدادی حاکم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپا, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معلمان, یادنامه