افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ایران به صورت رسمی عضو سازمان همکاری‌ شانگ‌های شد

در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی کشور ازبکستان درحال برگزای است، عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان اعلام شد.

 

به گزارش ایرنا، امروز جمعه – ۲۵ شهریور – و در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی ازبکستان در شهر سمرقند در حال برگزاری است، به صورت رسمی، عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای توسط رییس جمهور ازبکستان اعلام شد که با تشویق حاضران همراه بود.

 

اسناد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای ۲۳ شهریور به امضای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه رسید؛ همچنین پیش از عزیمت رییس جمهور کشورمان به سمرقند لایحه عضویت ایران در این نهاد اقتصادی منطقه ای برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

 

بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند ازبکستان از ساعتی پیش با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور اسلامی ایران و ریاست شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان آغاز شده است.

 

سران کشورهای چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان و ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای و روسلان میرزایف رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور دارند.

 

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هر ساله با محوریت موضوع استراتژی همکاری‌های چندجانبه و حوزه‌های اولویت‌دار توسعه، رسیدگی به موضوعات مهم و تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی اعضا برگزار می‌شود.

 

آیت الله رییسی که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود به سمرقند سفر کرده است، سفر سه روزه خود را از روز چهارشنبه ۲۳ شهریور آغاز کرد که در روز نخست سفر و پس از نشست‌های دو جانبه میان تهران و تاشکند ۱۷ سند همکاری میان دو کشور امضا شد.

 

لازم به اشاره است که امروز به دنبال امضاء یادداشت تفاهم در مورد تعهدات جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگ‌های، ایران به عضویت رسمی این سازمان درآمد.

فناوری چینی کاشت پنبه ناجی کشاورزان شد

ورود کارشناسان چینی و فناوری‌های کشاورزی امید به بازده بالاتر، هزینه‌های کمتر و افزایش درآمد را برای هزاران کشاورز پنبه در ازبکستان به ارمغان آورده است.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, اقتصادی, تاجیکستان, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

آلمان تاسیسات شرکت روسی روسنفت را مصادره کرد

دولت برلین روز جمعه اعلام کرد که تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی‌های شرکت بزرگ روسنفت روسیه را برای تضمین دستیابی آلمان به انرژی، مصادره می‌کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

کوبا: ما سر خم نمی‌کنیم / شورای حقوق بشر سازمان ملل باید به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پایان دهد

سفیر کوبا در سازمان ملل تاکید کرد: شورای حقوق بشر باید به اقدامات قهری یکجانبه علیه کوبا، مانند تحریم‌های اقتصادی آمریکا پایان دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, گزارش

شی جین‌پینگ؛ از تلاش‌های خارجی برای وقوع “انقلاب‌های رنگی” جلوگیری کنید

رئیس‌جمهور قزاقستان از اعضای سازمان همکاری شانگهای خواست تا در حوزه نظامی-سیاسی همکاری کنند. رئیس‌جمهور چین نیز خواستار تلاش برای ممانعت از وقوع انقلاب‌های رنگی در کشورهای عضو شد.

ادامه

ازبکستان, اقتصادی, امارات, بحرین, چین, شانگ‌های, قزاقستان, قطر, کویت, گزارش, مصر, میانمار