چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اوپک پلاس «برخلاف درخواست آمریکا» تولید نفت را سه میلیون بشکه کاهش داد

رسانه‌ها تایید کردند گروه اوپک پلاس در ماه جاری ۳ میلیون بشکه نفت را در روز کمتر از سهمیه های مورد انتظار خود تولید کرده است.

 

رسانه‌های بین المللی طبق اطلاعات بدست آمده نوشتند که گروه اوپک پلاس در ژوئن (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، ۳ میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه‌های مورد انتظار خود تولید کرد، زیرا تحریم‌ها علیه برخی از اعضا و کاهش سرمایه‌گذاری در برخی دیگر کشورها، توانایی اعضا را برای آرام کردن بحران انرژی در سراسر جهان تضعیف کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده بود اوپک بتواند تولید خود را افزایش دهد تا اختلالات عرضه روسیه را جبران کند و افزایش هزینه سوخت و تورم را در شرایط گسترده‌تر کاهش دهد.

 

اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که نرخ کسری تولید در اوپک پلاس در ژوئن به ۳۲۰ درصد افزایش یافت. همچنین این خبرگزاری اعلام کرد کسری تولید گروه اوپک پلاس از سطح برنامه ریزی شده در ماه گذشته به ۲.۸۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

پیش از این در جریان سفر بایدن به خاورمیانه کاخ سفید اعلام کرده بود انتظار دارد به زودی تولید نفت اوپک پلاس افزایش یابد. چراکه افزایش تولید نفت در بازار پس از سفر بایدن به خاورمیانه تفاوت آشکاری در قیمت سوخت ایجاد خواهد کرد.

 

عربستان سعودی مقادیر فزاینده‌ای نفت کوره و گازوئیل را از روسیه وارد می‌کند تا نفت خام خود را برای صادرات آزاد کند. این در حالی است که عربستان سعودی از افزایش قیمت انرژی سود می‌برد.

 

بازار‌ها بر همین اساس واکنش نشان دادند و قیمت نفت پس از این سفر در حال حاضر بیش از دو درصد افزایش یافته است. معنای این اقدام سعودی‌ها واضح است: سعودی‌ها علاقه‌ای به آنچه دولت بایدن در تلاش برای انجامش است، ندارند و هیچ راه حل سیاسی که بتواند نگرانی‌های مرتبط با انرژی را بر طرف کند هم در دسترس نیست. غرب نمی‌تواند از حمله روسیه به اوکراین برای تنظیم مجدد بازار‌های انرژی در سطح بین المللی استفاده کند.

بار تورم بر دوش کارگران آمریکایی؛ حرص و طمع شرکت‌های تجاری عامل اصلی

شرکت‌های بزرگ آمریکایی از تورم به عنوان پوششی برای افزایش قیمت‌ها استفاده می‌کنند، با این حال فدرال رزرو ایالات متحده در حال افزایش نرخ بهره است که بیشتر به قشر عادی آمریکایی‌ها لطمه می‌زند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

فوربس: گام‌های مهم ایران و روسیه برای حذف دلار و سوئیفت

نشریه آمریکایی فوربس در تحلیلی درباره راه‌اندازی نماد مبادله ارزی روبل-ریال در ایران، اذعان کرد ایران و روسیه گامی هرچند کوچک اما به طور بالقوه مهم برای حذف دلار از روابط تجاری دوجانبه برداشته‌اند.

ادامه

ارمنستان, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اورآسیا, ایران, بلاروس, بلژیک, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, قرقیزستان, قزاقستان, گزارش

مجری فاکس نیوز: زلنسکی فقط پول آمریکا را می‌خواهد

تاکر کارلسون مجری مشهور شبکه فاکس نیوز آمریکا ضمن انتقاد شدید از کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین، تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین فقط پول آمریکایی‌ها را می‌خواهد!

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, شرق اروپا