دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

نیویورک تایمز: «ولیعهد انگلیس» یک میلیون پوند از خانواده «بن لادن» دریافت کرده است

رسانه‌های خبری فاش کردند ولیعهد انگلیس از خانواده سرکرده گروهک تروریستی القاعده یک میلیون پوند دریافت کرده است.

 

نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس در سال ۲۰۱۳ برای خیریه‌اش مبلغ یک میلیون پوند از خانوده «اسامه بن لادن» دریافت کرد.

 

در  این گزارش آمده است ولیعهد انگلیس این میزان مبلغ را از «بکر بن لادن»، رئیس خاندان بن لادن و «شفیق» برادران ناتنی اسامه بن لادن، سرکرده گروهک تروریستی القاعده دریافت کرده است.

 

براساس گزارش این روزنامه، گفته می‌شود که دو سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳، چارلز ۷۳ ساله جلسه خصوصی را با بکر بن لادن ۷۶ ساله در «کلارنس هاوس»، اقامتگاه سلطنتی در لندن برگزار کرد.

 

کلارنس هاوس قویا بسیاری از این ادعا‌ها را رد کرده و تاکید می‌کند که تصمیم پذیرش این کمک توسط موسسه خیریه وابسته به چارلز (PWCF) اتخاذ شده و معتمدان این موسسه تنها دریافت‌کنندگان این کمک بوده‌اند.

 

رئیس صندوق این خیریه که مبلغ به حساب آن واریز شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مبلغ دریافتی از شیخ بکر بن لادن در سال ۲۰۱۳ در همان زمان به دقت از سوی معتمدان این صندوق مورد بررسی قرار گرفت و پذیرش این کمک کاملا به تصمیم همین معتمدان صورت گرفت.»

 

این در حالیست که شواهد و اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد آیا بکر و شفیق که از برادران ناتنی اسامه بن لادن هستند، حامی و فعال در اقدامات تروریستی بوده‌اند یا خیر.

 

در همین راستا ماه گذشته هم فاش شد شاهزاده چارلز، میلیون‌ها یورو پول نقد در جریان نشست‌هایش با نخست وزیر سابق قطر دریافت کرده بود. بر اساس آن گزارش، گفته شد که شاهزاده چارلز در مجموع سه میلیون یورو (۲.۶ میلیون پوند) در جریان دیدار با شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست‌وزیر سابق قطر، دریافت کرد.

 

در آن زمان ساندی تایمز گزارش داد که این مبلغ با چمدان به شخص چارلز تحویل داده شد. همچنین این روزنامه افزود که انتقال این مبلغ در جریان دیدار‌های خصوص دو طرف، از جمله دیدار خصوصی رو در رو در کلارنس هاوس در سال ۲۰۱۵ رخ داد.

 

این در حالی است که مرکز فعالیت گروه تروریستی القاعده در قطر قرار دارد.

اردن، عراق و لبنان همکاری تجاری و کشاورزی با سوریه را آغاز کردند

اردن، عراق، لبنان و سوریه در جدیدترین مظاهر عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و نظام سوریه پس از گسستی که سال ها به طول انجامید تصمیم گرفتند همکاری و مشارکت جدیدی را در زمینه کشاورزی و تجاری آغاز کنند.

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, لبنان

یوروپل با اشاره به‌نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه از اوکراین، نسبت به‌افتادن آن‌ها به‌دست جنایتکاران و تروریست‌ها هشدار داد

پلیس اروپا ( یورو پل) نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه از اوکراین را اعلام کرده و درباره افتادن این تسلیحات به دست جنایتکاران و تروریست‌ها هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا

اندیشکده آمریکایی: واشنگتن داعش و القاعده را با اسم جدید احیا می‌کند

اندیشکده آمریکایی چهار سناریو را در مورد آینده نزدیک تحولات خاورمیانه ارائه و پیش‌بینی می‌کند اوج آن افزایش رقابت‌ها میان آمریکا، روسیه و چین در منطقه است و واشنگتن به منظور دخالت و ایجاد توازن در خاورمیانه ،گروه تکفیری- سلفی نظامی جدیدی از ترکیب دو گروه تروریستی داعش و القاعده ایجاد می‌کند.

ادامه

اردن, اروپا, اسراییل, افغانستان, اقیانوسیه, امارات, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, انگلستان, ایران, بحرین, ترکیه, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, غرب, کویت, لبنان, لیبی, مصر, مقاله

مذاکرات سه‌جانبه روسیه، ایران وترکیه که بیش ازیک ساعت به‌طول انجامید، عصر روز گذشته پایان یافت

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به نقش مخرب غرب به‌سرکردگی آمریکا در تثبیت اوضاع در سوریه، تأکید کرد: همکاری‌های مسکو، تهران و آنکارا در راستای از بین بردن کامل کانون‌های تروریسم بین‌المللی باقی‌مانده در بخش کمی از خاک این کشور ادامه خواهد داشت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, غنا