«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

مقام ونزوئلایی: آمریکا می‌خواهد صنعت نفت ما را مختل کند

«دیوسدادو کابِیو» رهبر حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، با اشاره به عملیات خرابکارانه اخیر در خط لوله گاز ایالت شرقی این کشور، آمریکا را متهم کرد که با حمایت گروه‌هایی از مخالفان به اقدامات خود علیه تاسیسات نفتی و سازماندهی حمله به زیرساخت‌های نفتی ونزوئلا ادامه می‌دهد.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، رهبر حزب حاکم ونزوئلا با متهم کردن آمریکا به ارتکاب حمله اخیر به یک خط لوله گاز طبیعی در شرق این کشور در نشستی مطبوعاتی تاکید کرد: حمله‌های مخالفان که از طرف آمریکا تامین می‌شوند با این هدف است که گاز مورد نیاز برای عملیات استخراج نفت وجود نداشته باشد و نه فقط به صنعت نفت بلکه به ونزوئلایی‌ها ضربه وارد شود.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد اگرچه دولت آمریکا برخی محدودیت‌های اعمال شده بر بخش انرژی کشور را کاهش داده اما همچنان به سازماندهی اقداماتی مانند حمله به خط لوله گاز شرق ادامه می‌دهد.

 

کابیو گفت: امپریالیسم در حمله‌های خود علیه زیرساخت‌های نفتی ما آرام نمی‌گیرد، بنابراین مردم باید برای شکست این اقدامات که آسیب رساندن به کشورمان را دنبال می‌کنند، هوشیار باشند.

 

کابیو اطمینان داد «هر حمله» علیه تاسیسات نفتی و همچنین تاسیسات برقی توسط نهادهای امنیتی «پاسخ داده خواهد شد».

 

وی با اشاره به نقش مخالفان دولت خاطرنشان کرد: امپریالیسم به هیچ وجه آرام نمی‌گیرد و مدافعان آن به دنبال راه‌هایی برای آسیب رساندن به کشور حتی تا مرز به خطر انداختن جان خود هستند.

 

این مقام ونزوئلایی پیرامون ظرفیت نفتی ونزوئلا تصریح کرد سوخت کافی «نه تنها برای اسپانیا بلکه برای اروپا» موجود است و تنها چیزی که وجود دارد این است که آن‌ها باید هزینه آن را به قیمت روز و به صورت پیش‌پرداخت بپردازند.

 

کابیو معتقد است کشورهای اروپایی پس از تصمیم برای توقف تجارت با روسیه به دلیل جنگ اوکراین، به منابع انرژی «نیاز واقعی» دارند.

 

رهبر حزب حاکم ونزوئلا بدون بیان جزئیات، با اشاره به دستگیری دو آمریکایی در پالایشگاه‌های نفت این کشور گفت: ما می‌دانیم که منشا همه این وقایع در ایالات متحده است.

 

«طارق العسیمی» وزیر نفت ونزوئلا نیز پیشتر با انتشار پیامی در صفحه توییترش، حمله به خط لوله گاز در شرق این کشور را محکوم کرد و این واقعه که موجب آتش‌سوزی در یکی از بخش‌های این تاسیسات شد را «اقدامی جنایتکارانه» توصیف کرد.

 

کنار هم گذاشتن قطعه‌های پازل «حضور هیات‌های آمریکایی در کاراکاس به منظور حل‌وفصل بحران جهانی انرژی»، «مجوز دولت آمریکا برای از سرگیری صادرات نفت ونزوئلا به اروپا و مجوز شرکت‌های اروپایی برای از سرگیری فعالیت در این کشور تحت تحریم»، «رشد اقتصادی دو رقمی ونزوئلا در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ به گفته رئیس‌جمهوری این کشور» و حالا «تکرار سناریوی قدیمی حمله به تاسیسات کلیدی نفتی ونزوئلا تحت همکاری مخالفان دولت و کاخ سفید» نه تنها تصمیم دشوار و نامحبوب کاهش محدودیت‌های تحریمی کاراکاس از طرف واشنگتن را نشان می‌دهد بلکه بر اصل «غیرقابل اعتماد بودن» آمریکا صحه می‌گذارد. غیرقابل اعتماد بودن آمریکا نه فقط برای ونزوئلا به عنوان کشور مغضوب کاخ سفید بلکه این مسئله، بی اعتمادی به وعده‌های دولت جو بایدن برای حل‌وفصل بحران انرژی اروپا به عنوان شرکای کاخ سفید را نشان می‌دهد. آمریکا بارها نشان داده است که منافع این کشور، دوست و دشمن نمی‌شناسد!

چاینا دیلی؛ کودتای آمریکایی، تهدیدی علیه صلح جهانی

روزنامه چینی «چاینا دیلی» به اشاره حرفهای صریح «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت ترامپ درباره دخالت‌های آمریکا برای انجام کودتا در کشورهای دیگر، نوشت دستان چُدنی آمریکا در دستکش های مخملین کودتاهای مختلف در نقاط گوناگون جهان، تهدیدی علیه صلح جهانی است.

ادامه

اروپا, افریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, تهدید صلح جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, صربستان, صلح, مقاله, ونزوئلا, ویکی‌لیکس

نماینده حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا ؛ کاخ سفید خانه “جنایتکاران” است

رئیس‌جمهوری سابق بولیوی در واکنش به اعتراف مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به «طراحی» کودتا در کشورهای جهان، آمریکا را «بدترین دشمن دموکراسی» توصیف کرد و نماینده مجلس ونزوئلا این اعتراف را گواه وجود «جنایتکاران» در دولت آمریکا دانست.

ادامه

اکوادور, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, بولیوی, پاراگوئه, تحلیل, جهان, حقوق بشر, هندوراس, ونزوئلا

کوبا: آمریکا ما را تحریم می‌کند چون نتوانست شورش‌ مردمی برپا کند

وزیر خارجه کوبا در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت واشنگتن بعد از تلاش ناموفق برای برانگیختن شورش مردمی در کوبا در سال ۲۰۲۱، به دنبال بی‌اعتبار کردن پیروزی کوبایی‌ها بر تجاوزات امپریالیستی است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا

معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا: انگلیس قصد دارد طلای ونزوئلایی‌ها را بدزدد

«دلسی رودریگس» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنشی تازه به مسئله دعوای قضایی با انگلیس بر سر کنترل ذخایر طلای این کشور به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو (حدود یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار) تاکید کرد، «انگلیس قصد دارد طلای ونزوئلا را بدزدد».   به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ... معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا: انگلیس قصد دارد طلای ونزوئلایی‌ها را بدزدد

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, ونزوئلا