عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

فرانسه: برای ارتقای مناسبات اتحادیه اروپا با چین تلاش می‌کنیم

«امانوئل بن» مشاور ارشد دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه با بیان اینکه پاریس اهمیت زیادی به همکاری راهبردی با پکن قائل است، تاکید کرد کاخ الیزه به دنبال ارتقای همکاری اتحادیه اروپا با چین از طریق حفظ اصل منافع مشترک است.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه تارنمای روزنامه چاینا دیلی، امانوئل بُن گفت: فرانسه خواستار همکاری عمیق عملی با چین در زمینه‌های مختلفی همچون هوافضا، کشاورزی و غذا و تقویت همکاری‌ها در مسائل جهانی همچون تنوع زیستی و تغییرات آب و هوایی است.

 

امانوئل بُن گفت کشورش اهمیت زیادی برای همکاری راهبردی با چین قائل است و نقش فعال چین در ارتقای امنیت انرژی و غذا را تحسین می‌کند.

 

وی افزود، فرانسه تلاش می‌کند هر چه سریع‌تر به راه حل آتش‌بس برای کاهش تاثیرات منفی بحران اوکراین بر کشورهای آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته دست یابد.

 

مشاور امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو قصدی برای گسترش خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه ندارد و نخواهد داشت.

 

«وانگ یی» وزیر خارچه چین نیز در این تماس تلفنی گفت پکن احتمالا همکاری‌های خود با فرانسه را به منظور کمک به حفظ صلح، ثبات و توسعه تقویت خواهد کرد.

 

این اظهارت در مکالمه تلفنی این مقام چینی با امانوئل بن مطرح شده است.

 

وانگ گفت: چین همواره در برابر اوضاع بحرانی در سطح بین‌الملی، خود را متعهد به حفظ و حراست از نظام بین‌المللی با محوریت سازمان ملل و نظم جهانی مبتنی بر حقوق بین‌المللی و هنجارهای حاکم بر روابط بین‌المللی می‌داند.

 

وی درباره بحران اوکراین گفت این بحران روند پیچیده و طولانی را نشان می‌دهد که جهان نمی‌خواهد آن را درک کند.

 

این مقام چینی همچنین گفت چین از همان ابتدا به تسهیل مذاکره برای صلح مقید بوده است و در عین حال متعهد شده که این کشور همواره نقش سازنده‌ای را در دستیابی به آتش‌بس ایفا کند.

 

وی افزود: بحران اوکراین باعث کمبودهای در بخش انرژی و غذا شده و چالش ها و خطراتی را برای احیای اقتصادی جهان وصلح و ثبات آن داشته است.

 

وزیر خارجه چین اظهار داشت کشورش آماده است با فرانسه در زمینه طرح توسعه جهانی و امنیت جهانی همکاری کند و معتقد است فرانسه می‌تواند به نقش مهم و منحصربفرد خود در ازسرگیری صلح ادامه دهد.

 

مقام چینی درباره روابط چین و فرانسه گفت، کشورش خواستار توسعه مشارکت راهبردی جامع‌تری است و ابراز امیدواری کرد که فرانسه نیز به عنوان قدرت اصلی در اتحادیه اروپا نقش پایی را در توسعه روابط چین و اتحادیه اروپا ایفا کند.

پکن خواستار لغو تحریم‌ها علیه سوریه و توقف سرقت نفت وغلات آن توسط آمریکا شد

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار لغو تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه و توقف سرقت نفت این کشور توسط واشنگتن شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, فساد

وزارت خارجه چین: آمریکا، امپراتوری دروغ‌ها است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به دروغگویی‌های متعدد مقامات آمریکایی درباره بحران‌هایی که در جهان به‌راه انداختند، گفت ایالات متحده امپراتوری دروغ‌ها است.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, دخالت نظامی, سوریه, شرق آسیا, عراق, لیبی, یوگوسلاوی

حمد بن جاسم؛ آینده اروپا در گرو خروج از سلطه آمریکا است

نخست وزیر پیشین قطر اعلام کرد که آینده اروپا در گرو خروجش از دایره سلطه آمریکا و مذاکره با چین است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, قطر

چاینا دیلی؛ کودتای آمریکایی، تهدیدی علیه صلح جهانی

روزنامه چینی «چاینا دیلی» به اشاره حرفهای صریح «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت ترامپ درباره دخالت‌های آمریکا برای انجام کودتا در کشورهای دیگر، نوشت دستان چُدنی آمریکا در دستکش های مخملین کودتاهای مختلف در نقاط گوناگون جهان، تهدیدی علیه صلح جهانی است.

ادامه

اروپا, افریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, تهدید صلح جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, صربستان, صلح, مقاله, ونزوئلا, ویکی‌لیکس