گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

ادعای رویترز: روسیه با کمک امارات تحریم نفتی غرب را دور می‌زند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه و با استناد به یک پیش فاکتور فروش نفت ادعا کرد که روسیه به دنبال دریافت درهم امارات در ازای صادرات نفت به برخی مشتریان خود در هند است و از این طریق تحریم های غرب در زمینه فروش نفت خود را دور می‌زند.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز همزمان با تلاش‌های روسیه در راستای قطع وابستگی به دلار آمریکا، با استناد به مشاهده یک پیش فاکتور فروش نفت، نوشت: این سند نشان می‌دهد که صورتحساب برای عرضه نفت روسیه به یک پالایشگاه نفت در هند به دلار محاسبه گردیده درحالیکه برای مبلغ پرداختی درهم امارات درخواست شده است.

 

براساس این گزارش، روس‌نفت شرکت بزرگ روسیه، از طریق شرکت‌های تجاری از جمله «اورست انرژی» و «کورال انرژی» به هند که اکنون دومین مشتری بزرگ بعد از چین است، نفت ارسال می‌کند. مسکو در ماه ژوئن برای دومین ماه متوالی پس از عراق، جای عربستان سعودی را به عنوان دومین تامین‌کننده نفت هند گرفت.

 

این خبرگزاری همچنین به نقل از منابع آگاه خود نوشت که دست کم دو پالایشگاه هندی پیشتر پرداختی‌های خود را به درهم انجام داده‌اند و پالایشگاه‌های دیگری نیز در روزهای آینده این روند را پیش خواهند گرفت.

 

پیش فاکتوری که رویترز به آن استناد کرده است، بیانگر این است که پرداختی‌ها از طریق مشرق‌بانک در دوبی به گازپروم‌بانک داده می‌شود.

 

امارات متحده عربی که به دنبال حفظ موضع بی طرفی در جنگ اوکراین است، تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال نکرده و این پرداخت‌ها می‌تواند به گمانه زنی‌ها در مورد اینکه امارات در کنار روسیه است، بیفزاید.

 

منابع آگاه همچنین به رویترز اعلام کردند که شرکت‌های تجاری مورد استفاده روس‌نفت درخواست پرداخت درهم را از ماه جاری میلادی آغاز کردند.

 

رویترز در ادامه به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ماه آوریل اشاره کرد و نوشت: “روسیه می خواهد استفاده از ارزهای غیرغربی را برای تجارت با کشورهایی مانند هند افزایش دهد”.

 

وزیر دارایی روسیه ماه گذشته گفت که مسکو ممکن است شروع به خرید ارزهای کشورهای “دوست” کند و از چنین دارایی‌هایی برای تاثیرگذاری بر نرخ دلار و یورو به عنوان ابزاری برای مقابله با افزایش شدید روبل استفاده کند.

حمد بن جاسم؛ آینده اروپا در گرو خروج از سلطه آمریکا است

نخست وزیر پیشین قطر اعلام کرد که آینده اروپا در گرو خروجش از دایره سلطه آمریکا و مذاکره با چین است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, قطر

درعقب‌گرد دیگری؛ اتحادیه اروپا از تحریم‌های روسیه در ازای دریافت «غذا» عقب‌نشینی می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داده اتحادیه اروپا قرار است موجودی بلوکه شده بانک‌های روسیه در این اتحادیه را با مواد غذایی و کود مبادله کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا

مسکو: ایران و روسیه معامله با دلار را کنار می‌گذارند

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که این کشور به همراه ایران به مرور معامله با ارز دلار را کنار خواهند گذاشت.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحریم, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, صلح, گزارش

تداوم افزایش قیمت‌ها با حکم جراحی اقتصادی

با سپری شدن نزدیک به دو ماه از آغاز ارائهٔ بسته سیاست‌های اقتصادی جدید دولت سیزدهم که از آن با عنوان “جراحی اقتصادی” نام برده می‌شود، امروز می‌بینیم که نتیجهٔ این “جراحی” اقتصادی“ ، چیزی جز کاهش توان خرید زحمتکشان و تهی‌دستان جامعه نبوده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم