بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

مسکو: ایران و روسیه معامله با دلار را کنار می‌گذارند

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که این کشور به همراه ایران به مرور معامله با ارز دلار را کنار خواهند گذاشت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز (دوشنبه) در خصوص سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ایران، گفت دو کشور توانایی بالایی برای همکاری در راستای کاهش اثرات تحریم‌های تحمیلی علیه خود دارند.

 

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف در گفت‌و‌گو با صدا و سیمای ایران که بخشی‌هایی از آن از سوی شبکه تلویزیونی «روسیا۲۴» پخش شد، گفت که روند حل و فصل بحران سوریه، اساس سفر پوتین به تهران در چارچوب مذاکرات سه‌جانبه (ایران، ترکیه، روسیه) را تشکیل می‌دهد.

 

او افزود: «امیدواریم که به زودی توافقات مهمی با ایران در حوزه همکاری استراتژیک فراگیر امضا کنیم و طرحی را در این باره به تهران ارائه کرده‌ایم و ایران و روسیه معامله با دلار را به مرور زمان کنار خواهند گذاشت.»

 

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد: «روسیه و ایران زمینه همکاری برای کاهش پیامدهای تحریم‌ها دارند. ایران بیش از یک دهه است که تحت تحریم بوده و علیرغم محدودیت‌ها با تحریم‌ها سازگار شده و دست به توسعه و بهبود رفاه مردم خود زده است. روسیه نیز به تحریم‌ها عادت کرده است. اکنون فکر می‌کنم ما فرصتی برای ایجاد همکاری‌های دوجانبه داریم که به ما امکان می‌دهد آسیب‌های ناشی از این تحریم‌ها را کاهش دهیم.»

 

پسکوف گفت: «از زمان اتحاد جماهیر شوروی، محدودیت‌های مختلفی علیه کشور ما اعمال شده است که مجموع آنها احتمالاً هزاران محدودیت در حوزه‌های مختلف بوده است. اما شاید این بهایی باشد که هم کشور ما و هم ایران برای استقلال و حاکمیت خود می پردازند.»

 

این مقام روسیه افزود: همه می‌دانیم که در سال گذشته حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور اندکی از چهار میلیارد دلار آمریکا فراتر رفت، هرچند ممکن است محاسبه آن به دلار اشتباه باشد. ما در حال توسعه همکاری‌های خود در حوزه بانکی و مالی هستیم.» وی با بیان اینکه تنها در چهار ماهه نخست امسال حجم مبادلات تجاری ۳۱ درصد افزایش یافته است، این روند را مثبت ارزیابی کرد.

 

او با بیان اینکه ایران دوست و شریک روسیه است، گفت: «در واقع ما برای روابط خود و برای آنها اهمیت زیادی قائل هستیم و باعث خوشحالی است که دو رئیس جمهور به طور دائم در تماس هستند.»

 

دیمیتری پسکوف در خصوص جنگ اوکرانی نیز تاکید کرد که هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای عملیات ویژه روسیه در اوکراین وجود ندارد و زمانی پایان خواهد یافت که تمام اهداف آن محقق شود.

 

پسکوف همچنین قول داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رسانه‌های ایرانی مصاحبه کند.

 

رئیس‌جمهور روسیه و ترکیه در حالی قرار است فردا (سه شنبه) در نشست سه‌جانبه تهران حضور یابند که از زمان اعلام برگزاری این نشست، رسانه‌های اسرائیلی از نگرانی بالای مقامات این رژیم در این خصوص خبر می‌دهند. در این ارتباط «عاموس هارئیل»، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص روز گذشته نوشت که افزایش همکاری‌های ایران و روسیه، شرایط منطقه را تغییر خواهد داد. «یوسی یوشواع» تحلیلگر روزنامه یدیعوت احارونوت نیز نوشته است که افزایش همکاری ایران و روسیه، موجب تغییر شرایط سوریه به ضرر رژیم اسرائیل خواهد شد.

 

 تهران، مسکو و آنکارا طی سالهای گذشته به عنوان بخشی از روند صلح آستانه برای حل و فصل بحران ۱۱ ساله سوریه بارها با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده‌اند.

تداوم افزایش قیمت‌ها با حکم جراحی اقتصادی

با سپری شدن نزدیک به دو ماه از آغاز ارائهٔ بسته سیاست‌های اقتصادی جدید دولت سیزدهم که از آن با عنوان “جراحی اقتصادی” نام برده می‌شود، امروز می‌بینیم که نتیجهٔ این “جراحی” اقتصادی“ ، چیزی جز کاهش توان خرید زحمتکشان و تهی‌دستان جامعه نبوده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

دست سیاه آمریکا در پشت آشفتگی اقتصادی اروپا

تحلیلگران اعلام کردند که کشورهای اروپایی اکنون با محوریت منطقه یورو دچار مشکلات اقتصادی بسیار شده‌اند. در این امر، علاوه بر مقصر بودن برخی عوامل داخلی در اروپا، دستکاری پنهانی آمریکا نیز وجود دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

تحریم‌ها بیشتر از روسیه بر کشورهای غربی تاثیر داشته است

«فابیدو دِ ماسی» عضو سابق بوندستاگ (پارلمان آلمان) و پارلمان اروپا گفت تاثیر تحریم‌ها بر کشورهای غربی وضع‌کننده آن، مخرب‌تر از تاثیر آن بر روسیه است. در این میان براساس نظرسنجی جدیدی مشخص شد که نیمی از آلمانی‌ها معتقدند تحریم ها بیشتر از روسیه بر آلمان تاثیر داشته است.

ادامه

اقتصادی, المان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک

افزایش تولید نفت عربستان به ۱۳ میلیون بشکه در روز

ولی‌عهد سعودی همزمان با سفر رئیس‎جمهور ایالات متحده به عربستان اعلام کرد که تولید نفت عربستان به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی