بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

آلمان، اتریش و مجارستان مانعی بر روند تحریم‌های روسیه

ماتئوش موراویسکی (Mateusz Morawiecki) نخست وزیر لهستان با این ادعا که سه کشور آلمان، اتریش و مجارستان به عنوان مانعی بر سر راه  تحریم‌های جدید علیه روسیه در درجریان درگیری در اوکراین عمل می‌کنند آنها را به ترمز تحریم های غرب علیه مسکو تشبیه کرد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری «راشاتودی» با انتشار این خبر  افزود: ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، روز جمعه (روز گذشته) از سه کشور اروپایی  نام برد که با مسدود کردن روابط تجاری با روسیه مخالف هستند، وی  این سه کشور اروپایی  را  «ترمز»ی  بر روند  تحریم‌های بیشتر در واکنش  حمله روسیه به  اوکراین توصیف کرد.

 

بنابراین گزارش، موراویسکی در آستانه نشست ناتو در بروکسل در این باره گفت: لهستان قویا بر لزوم محدود ساختن تجارت هیدروکربن (سوخت های فسیلی با روسیه) تاکید می ورزد اما کشورهایی به مانند آلمان، اتریش و مجارستان هرچه بیشتر دراین زمینه خودداری از خود نشان می دهند و  این سه کشور همچنان  از متوقف ساختن تجارت با روسیه خودداری می‌کنند.

 

راشاتودی افزود: نخست وزیر لهستان گفت که موضع کشورش در قبال روسیه در جریان حمله روسیه به اوکراین تغییر نکرده  و ورشو برای اعمال فوری تحریم‌های بیشتر بر مسکو فشار خواهد آورد.

 

راشاتودی درادامه گزارش داد: موراویسکی بر اهمیت تاثیر تحریم ها بر مسکو در میان مدت و درازمدت تاکید کرد و افزود باید رویکرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو در قبال روسیه بریک اصول و موازین صورت گیرد.

 

درحالی نخست وزیر لهستان به انتقاد از سه کشور اروپایی در روند تحریم ها علیه روسیه به انتقاد پرداخت که وی پیشتر و در ۲۹اسفند ماه ۱۴۰۰ ؛ پیشنهاد ممنوعیت کامل تجارت با روسیه را  به اتحادیه اروپا ارائه داده بود.

 

موراویسکی دراین باره گفته بود:  لهستان پیشنهاد کرده است که ممنوعیت تجارت با روسیه در اولین فرصت به بسته تحریمی اتحادیه اروپا اضافه شود؛ این ممنوعیت شامل تجارت زمینی، دریایی و  قطع کامل تجارت با روسیه ممکن است این کشور را مجبور به توقف جنگ بی‌رحمانه خود در اوکراین کند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت؛ وی سه روز پس از این تاریخ ،  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

۵۱۵هواپیمای اجاره‌ای در روسیه مصادره شده‌اند

ولادیمیر پوتین قانونی را تصویب کرده که به خطوط هوایی روسیه اجازه می‌دهد هواپیماهای خارجی را به تملک خود در آورند. این یعنی ده میلیارد یورو خسارت مالی به شرکت‌های لیزینگ.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, جهان, خبر, شرق اروپا

ارتباط صندوق بین‌المللی پول با بحران اوکراین

دربارهٔ نگرانی‌های امنیتی روسیه از هدف اوکراین در پیوستن به ناتو، به‌طور گسترده در رسانه‌ها ‌بحث شده است. ولی به موضوع رابطهٔ صندوق بین‌المللی پول با اوکراین که به‌موازات آن است به‌ندرت توجه شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو, یونان

صدراعظم آلمان: تحریم انرژی روسیه، رکود اروپا را در پی خواهد داشت

صدراعظم آلمان در واکنش به درخواست‌ها برای تحریم واردات نفت و گاز روسیه گفت که این اقدام به معنای رکود اقتصادی در آلمان و سراسر اروپا خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا