کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روسیه: بررسی معاهده صلح با ژاپن غیرممکن است/هیات اوکراینی دیکته‌های آمریکا را بیان می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علت مخالفت مسکو با مذاکره درمورد معاهده صلح با توکیو، به این دلیل است که نمی‌توان یک سند اساسی مربوط به روابط دوجانبه را با کشوری بررسی کرد که مواضع غیردوستانه در قبال ما اتخاذ می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژاپن فقط به بیان چندین مورد اظهارات غیرقابل قبول بسنده نکرده است، بلکه چندین اقدام خصمانه نیز انجام داده است که در وهله نخست می‌توان به فشار تحریم‌ها اشاره کرد. تمامی اینها مشخص و واضح است، در نتیجه نمی‌توان امضای یک سند اساسی در روابط دوجانبه را با کشوری بررسی کرد که مواضع غیردوستانه آشکاری در قبال ما اتخاذ می‌کند و به صورت سیستم‌مند تلاش می‌کند به منافع ما لطمه وارد کند. در چنین شرایطی و با این روش از رهبری ژاپن، نمی‌توان درمورد توسعه روابط صحبت کرد.

 

زاخارووا عنوان داشت، مساله اوکراین به مساله اساسی برای دولت ژاپن تبدیل شده است، در حالی که ژاپن مرزهایی با اوکراین ندارد.

 

پیشتر وزیر امور خارجه ژاپن روز سه شنبه گفت، تلاش‌های مسکو برای مرتبط کردن واکنش توکیو به رویدادهای اوکراین و روابط دو جانبه بین روسیه و ژاپن غیرقابل قبول و ناعادلانه است.

 

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن در یک نشست خبری گفت:‌ حمله به اوکراین نقض گسترده قوانین بین المللی و نقض نظم جهانی است. این امر کاملا و قطعا غیرقابل قبول است.

 

در همین حال، زاخارووا تصریح کرد که هیات مذاکره کننده اوکراینی که در مذاکرات با روسیه مشارکت می‌کند، نماینده و بیان کننده نظرات اوکراین نیست، بلکه بر اساس سفارشات آمریکا عمل می‌کند.

 

وی درمورد تماس‌ها میان کی‌یف و مسکو گفت: اگر طرفی که با آن مذاکره می‌کنی، نماینده خود باشد، می‌توان مذاکره‌ای سازنده برقرار کرد، اما این برعکس چیزی است که درخصوص اوکراین شاهد آن هستیم، چراکه هیات مذاکره کننده به دیکته‌های آمریکا متکی است.

 

زاخارووا خاطرنشان کرد: زمانی که افرادی که تظاهر به نمایندگی از وطن و ملتشان می‌کنند، اما در واقع دیکته‌هایی که برای آنها نوشته می‌شود می‌خوانند چه گفت‌وگویی در این شرایط وجود خواهد داشت. ممکن است گفت‌وگویی وجود داشته باشد، اما به نتیجه مطلوب نخواهد انجامید.

لاوروف: اعزام حافظان صلح به‌اوکراین منجر به‌درگیری میان نیروهای روسیه و ناتو می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه، تاکید کرد، اگر ناتو نیروهای حافظ صلح به اوکراین اعزام کند، درگیری مستقیمی میان نیروهای روسیه و ائتلاف ناتو در خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, اوکراین, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, ناتو

مدودف: روسیه دشمنان خود از جمله آمریکا را سر جایشان می‌نشاند

معاون شورای امنیت روسیه ،‌با بیان این که ایالات متحده روس‌هراسی «منزجرکننده» را در تلاش برای به زانو درآوردن مسکو و تجزیه آن دامن زده، گفت، روسیه این قدرت را دارد که همه دشمنان بی‌شرم خود را سر جایشان بنشاند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک