چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

مدودف: روسیه دشمنان خود از جمله آمریکا را سر جایشان می‌نشاند

معاون شورای امنیت روسیه ،‌با بیان این که ایالات متحده روس‌هراسی «منزجرکننده» را در تلاش برای به زانو درآوردن مسکو و تجزیه آن دامن زده، گفت، روسیه این قدرت را دارد که همه دشمنان بی‌شرم خود را سر جایشان بنشاند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» روز پنجشنبه گفت که روسیه این قدرت را دارد که دشمنان به رهبری ایالات متحده را سر جای خود بنشاند و مسکو توطئه روس‌هراسی غرب برای تجزیه روسیه را خنثی خواهد کرد.

 

دیمیتری مدودف که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان رئیس‌جمهور روسیه خدمت کرد و اکنون معاون شورای امنیت روسیه است، گفت که ایالات متحده روس‌هراسی «منزجرکننده» را در تلاش برای به زانو درآوردن روسیه و سپس تجزیه آن دامن زده است. این مقام روس افزود: این محقق نخواهد شد – روسیه این قدرت را دارد که همه دشمنان بی‌شرم خود را سر جایشان قرار دهد.

 

وی پیش‌تر هم گفته بود که اگر تهدیدهای غرب مبنی بر توقیف دارایی‌های روس‌ها در کشورهای خارجی محقق شود، روسیه پاسخ متقارن خواهد داد و دارایی‌های خارجی‌ها و شرکت‌های خارجی بر اساس قوانین روسیه، توقیف خواهد شد. این مقام ارشد روس با اشاره به تصمیم متقابل علیه آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: خوشبختانه ما تجربیات زیاد و قانون در این زمینه داریم. قانون سختگیرانه. بنابراین جالب‌ترین موارد تازه شروع شده‌اند.

 

روسیه ۲۴ فوریه،‌ در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

 

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

لاوروف؛ آمریکا کشور‌های دیگر را تهدید کرده تا در سازمان ملل علیه روسیه رأی دهند

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه جدید خود ابعاد جدیدی از جنگ روانی آمریکا، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و لابی این کشور در سازمان ملل را بیان کرده است.

ادامه

ارژانتین, امریکا, اوکراین, برزیل, بیولوژیکی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, گزارش, مکزیک, ناتو, هندوراس

جنگ سرد بازگشته است، ولی اتحاد شوروی نه!

برآمدن روسیه به منزلهٔ نیروی متخاصم نظامی، هیچ ربطی به هدف‌های اتحاد شوروی ندارد. ما باید به اصول انترناسیونالیستی ضدجنگ پایبند باشیم و با ناتو و پوتین، هر دو، مخالفت کنیم، حتی اگر در این شرایط امری ناممکن به نظر برسد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, روسیه, سوسیالیسم, عراق, مقاله

کاخ سفید تحت فشار کنگره و زلنسکی برای بررسی تحویل سلاح‌های زمان اتحاد شوروی به اوکراین

بر اساس گزارش سی.ان.ان، با گذشت حدود سه هفته از حمله روسیه به اوکراین، دولت بایدن هنوز در حال ارزیابی موثرترین راه برای رساندن کمک‌های نظامی به اوکراین بدون زدن جرقه یک جنگ گسترده‌تر است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان