چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

صدراعظم آلمان: تحریم انرژی روسیه، رکود اروپا را در پی خواهد داشت

صدراعظم آلمان در واکنش به درخواست‌ها برای تحریم واردات نفت و گاز روسیه گفت که این اقدام به معنای رکود اقتصادی در آلمان و سراسر اروپا خواهد بود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پولیتیکو، صدراعظم آلمان طی اظهاراتی در بوندستاگ (پارلمان این کشور) گفت که برلین روزی به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان خواهد داد اما قطع وابستگی یکباره و به شکل ناگهانی ضربه‌ای برای اقتصاد آلمان است که هنوز آماده آن نیست.

 

وی ضمن هشدار نسبت به بیکاری گسترده و ورشکستگی صنایع مختلف در این کشور اظهار داشت: ما به این وابستگی (به نفت و گاز و ذغال سنگ روسیه) با سرعت هرچه تمام‌تر پایان خواهیم داد؛ اما اگر این کار را در عرض یک روز انجام دهیم کشور ما و کل اتحادیه اروپا با رکود اقتصادی مواجه می‌شود.

 

شولتس با اشاره به اینکه تحریم‌ها نباید به کشورهای اروپایی آسیب بزند، افزود: حقیقت این است که تحریم‌ها تاکنون هم به بسیاری شهروندان آسیب زده است و فقط شامل افزایش قیمت گاز نمی‌شود.

 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شماری از کشورهای اروپایی به ویژه در شرق اروپا خواستار تحریم سریع واردات انرژی روسیه به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه در پی درگیری اوکراین و روسیه شده‌اند.

 

صدراعظم آلمان اظهار داشت: روند کاهش وابستگی به انرژی روسیه آغاز شده است و ما در حال تامین منابع دیگری برای عرضه گاز، نفت و ذغال سنگ هستیم. منابع ما در ماه های آینده بیشتر خواهد شد و برای تحقق این امر در حال ساخت پایانه های بیشتر دریافت گاز طبیعی در غرب اروپا با سرعتی بیشتر از قبل هستیم.

 

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین که از قریب یک ماه قبل (۲۴ فوریه، ۵ اسفند) آغاز شد، هنوز ادامه دارد و مذاکرات برای یافتن راهی به منظور پایان آن نیز به نتیجه نرسیده است.

چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم نفت و زغال سنگ صادراتی روسیه به توافق نرسیدند؟

وزرای خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه ۲۱ مارس در بروکسل گردهم آمدند تا درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه تصمیم گیری کنند. اولین گمانه زنی ها نشان می‌داد که هدف اصلی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم «نفت و زغال سنگ» روس‌هاست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, تحریم, حقوق بشر, دانمارک, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, هلند

با رد تقاضای بایدن؛ بحران میان ریاض و واشنگتن شدت گرفت

یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی گزارش داد، در پی درخواست‌های جو بایدن از دولت عربستان برای افزایش تولید نفت، بحرانی میان ریاض و واشنگتن شکل گرفته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, گزارش, یمن