آغاز بررسی پرونده تعرض جنسی سربازان آمریکایی در کلمبیا

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا دستور تحقیق درباره تعرض سربازان آمریکایی و محلی به دختران خردسال را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه جمعه شب نوشت، شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان آمریکایی یونی ویژن در ماه آذر ادعا کرد که یک سرباز آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ با یک گردان ارتش کلمبیا همکاری می‌کرد، دختری ۱۰ ساله از قبیله نوکاک در جنوب آمازون را مورد آزار جنسی قرار داده و این دختر باردار شده است.

یونی ویژن پس از گفت وگو با منابع محلی و نهادهای دولتی، یک “پدیده رو به رشد تجاوز جنسی به خردسالان بومی در بخش Guaviare (در آمازون) را گزارش کرد که عمدتاً توسط مردان سفیدپوست و سربازان گزارش شده است.

پترو روز جمعه گفت که از کمیسیون تحقیق موسسه رفاه خانواده نهاد ریاست جمهوری خواسته است تا برای بررسی اتهامات به گواویار سفر کنند.

پترو در توییتر نوشت: «این جرم سال‌ها بدون مجازات باقی مانده است.»

ایزابل لئون، دادستان عمومی، به یونی ویژن گفت که سربازان کلمبیایی و آمریکایی به دلیل سوء استفاده از دختران نوکاک تحت بازجویی قرار دارند.

پترو اضافه کرد، ۱۱۸ عضو ارتش کلمبیا در این خصوص تحت بازجویی قرار دارند. اما سفارت آمریکا در بوگوتا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای این کشور در سال ۲۰۱۹ در گواویار مستقر نبوده‌اند.

نوکاک‌ها، مردمان قومی و سنتی هستند که اواخر قرن بیستم به دلیل درگیری‌های مسلحانه از سرزمین‌های اجدادی در کلمبیا خود آواره شدند.

این درگیری‌ها میان چریک‌های چپ رادیکال، شبه نظامیان راست، قاچاقچیان مواد مخدر و نیروهای مسلح برای دهه‌ها جریان داشته است.

امروزه، نوکاک‌ها در سکونت‌گاه‌های روستایی زندگی می‌کنند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

سازمان‌های غیردولتی می‌گویند بسیاری از کودکان و نوجوانان جامعه نوکاک‌ها تحت کنترل شبکه‌هایی قرار می‌گیرند که در ازای فعالیت‌های جنسی به آن‌ها غذا می‌دهند. برخی دیگر نیز به اعتیاد به مواد مخدر رو می‌آورند.

دادستان‌های کلمبیایی در سال ۲۰۲۰، تحقیقاتی را در مورد تجاوز ادعایی به یک دختر ۱۵ ساله نوکاک توسط هشت سرباز کلمبیایی در گواویار آغاز کردند.

در همان سال، یک دختر ۱۳ ساله بومی توسط هفت سرباز در بخش شمال غربی ریسارالدا مورد تجاوز قرار گرفت.

این سربازان مجرم شناخته شده و به ۱۶ سال زندان محکوم شدند.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا