نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به مذاکرات چهارجانبه صلح به میزبانی مسکو، این اقدام را در کنار سایر تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، ضربه‌ای مهلک به قدرت آمریکا در منطقه و تاکتیک جنگ کثیف این کشور ارزیابی کرد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اسپوتنیک افزود: انتظار می رود مذاکراتی که با حضور معاونان وزیران ... نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

ادامه

آمریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, تشنج زدایی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, گزارش, مصر

وزیر خارجه اتریش: روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

وزیر خارجه اتریش گفته که روسیه در ساختار امنیتی اروپا در آینده نقش دارد و این ایده را که لغو ویزای شنگن برای تمامی روس‌ها باید اجرا شود، رد کرده است. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه کرونن سایتونگ، الکساندر شلنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در یک نشست خبری در موسسه مطالعات سیاسی پاریس گفت: ... وزیر خارجه اتریش: روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

ادامه

اتریش, اروپا, امنیتی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, فرانسه

هشدار رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در بحران اوکراین هشدار داد و از این ائتلاف خواست تا به جای احساسات براساس عمل‌گرایی رفتار کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاتالین نوواک، رئیس جمهور مجارستان در جریان دیدار با سفرای کشورهای خارجی گفت: در مورد بحران اوکراین باید بگویم که افراد باید براساس ... هشدار رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

ادامه

اوکراین, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, مجارستان, ناتو

مقام ارشد اتحادیه اروپا در راه پکن؛ نگاه غرب به قدرت اژدهای زرد

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا به دعوت «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین روز اول دسامبر(۱۰ آذر) به چین سفر خواهد کرد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، کارشناسان معتقدند این دیدار، نخستین دیدار رسمی میان مقامات رسمی چین و اتحادیه اروپا از زمان برگزاری ... مقام ارشد اتحادیه اروپا در راه پکن؛ نگاه غرب به قدرت اژدهای زرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوگاندا, تشنج زدایی, جهان, چین, شرق اروپا

آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز با اشاره به دیدارهای سطح بالا در روزهای اخیر بین رهبران چین و استرالیا نوشت: یخ‌ها در روابط دوجانبه پکن و کانبرا در حال آب شدن است؛ کانبرا باید در روابط خود با چین و آمریکا، از عقلانیت درستی پیروی کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در گزارشی به روابط استرالیا و چین پرداخت و نوشت: بعد از آنکه کانبرا چندین سیگنال مثبت برای آب کردن یخ‌های روابط با پکن طی روزهای گذشته ارسال کرد، لی کی گیانگ نخست وزیر چین در اولین دیدار رو در روی خود با آنتونی آلبانیز همتای استرالیایی خود اعلام کرد که این کشور آماده همکاری با استرالیا به منظور ارتقا و توسعه روابط به سمت یک روابط پایدار و سالم است.

همزمان با فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پکن و کانبرا، کارشناسان می‌گویند استرالیا باید جدیت و عقلانیت خود را در روابط بین آمریکا و چین نشان دهد.

نخست وزیران استرالیا و چین برای نخست بار از سال ۲۰۱۹ در حاشیه نشست آ. سه. آن در کامبوج به طور رو در رو با یکدیگر گفت‌وگو کردند. آلبانیز به لی گفت که کشورش آماده تقویت تبادل نظرها در سطح بالا با چین و ارتقای سطح روابط سالم دوجانبه است.

وی روز یکشنبه و بعد از دیدار با همتای چینی خود به خبرنگاران گفت: دیداری بسیار عالی با نخست وزیر چین داشتم. این دیدار سازنده و مثبت بود.

به گزارش شبکه خبری اس بی اس استرالیا، پنی یانگ وزیر امور خارجه این کشور نیز در اولین سخنرانی عمومی خود و در تلاش برای کاستن از سطح تنش‌ها با پکن، انگشت اتهام را به سمت دولت ائتلافی قبلی استرالیا گرفت و گفت: حزب کارگر در هر جایی که بتواند بدنبال همکاری خواهد بود.

در روز هشتم نوامبر، وانگ ایی وزیر امور خارجه چین و یانگ به طور تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. یانگ در این گفت‌وگو اظهار داشت دو طرف منافع مشترک بیشتری نسبت به اختلافات دارند و بر جایگاه مهم و همکاری جامع استراتژیک دوجانبه تاکید کرد.

کارشناسان می‌گویند که تعاملات سطح بالا بین دو کشور از زمان سال ۲۰۱۹ به طور کلی تغییر کرده است.

چن هونگ رییس موسسه چینی مطالعات استرالیا اظهار داشت: مسائل اخیر نشان دهنده آب شدن یخ‌ها در روابط پکن و کانبراست زیرا هر دو طرف تمایل خود را برای گسترش روابط و گفت‌وگوها اعلام کرده‌اند.

آلبانیز که امروز دوشنبه و به منظور شرکت در نشست سران گروه ۲۰ وارد بالی اندونزی شد، اعلام کرد که فردا قرار است با شی جین پینگ رییس جمهور چین دیدار کند.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص اظهار داشت: توسعه روابط چین و استرالیا در خط منافع بنیادین هر دو طرف است.

چن تصریح کرد: استرالیا از تعقیب سیاست آمریکا در روابط با چین دست بر نخواهد داشت اما این کشور لازم است تا عقلانیت درستی را در خصوص روابط خود با چین و آمریکا دنبال کند. در صورتی که استرالیا کورکورانه طرف واشنگتن را در این رابطه بگیرد، نه تنها روابط خود با پکن را نابود خواهد کرد بلکه به منافع و جایگاه منطقه‌ای و جهانی خود آسیب وارد خواهد کرد.

ارمنستان پیشنهاد منطقه عاری از سلاح در قره باغ داد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه گفت که کشورش پیشنهاد ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح در اطراف قره باغ با تضمین های بین‌المللی را ارائه داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری “آرکا” نوشت: نخست وزیر ارمنستان گفت که این ایده توسط مقامات قره باغ پیشنهاد شده است و او آن را در دیدار روسای ... ارمنستان پیشنهاد منطقه عاری از سلاح در قره باغ داد

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تشنج‌ زایی, جنوب شرق اروپا, جهان, چک, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

تلاش حزب‌های میهن و الوطن ترکیه برای رفع موانع بین آنکارا – دمشق

دوگو برینچک، رئیس حزب اپوزیسیون میهن ترکیه اعلام کرد که با هدف رفع موانع و فاصله بین این کشور و سوریه تا پایان سال جاری میلادی به همراه شخصیت های دیگر به سوریه سفر می کند. به نوشته روزنامه زمان ترکیه، برینچک روز چهارشنبه در جریان شرکت در نشست حزب متبوعش در منطقه سیرت  گفت: ... تلاش حزب‌های میهن و الوطن ترکیه برای رفع موانع بین آنکارا – دمشق

ادامه

ترکیه, تشنج زدایی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

چین خطاب به آمریکا: آتش تنش در شبه جزیره کره را شعله‌ور نکنید

بنماینده چین در مسائل کره شمالی روز گذشته جمعه، در شورای امنیت سازمان ملل در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر پیونگ یانگ از آمریکا خواسته تا به آتش این تنش نیافزاید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج‌ زایی, جهان, چین, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

وزیر خارجه آلمان جهت مذاکره درخصوص مسئله اوکراین به مسکو می‌رود

وزیر خارجه آلمان در حاشیه دیدار با همتایانش از اتحادیه اروپا در برست فرانسه گفت که هفته آینده درخصوص گفت‌وگو بر سر بحران اوکراین به مسکو خواهد رفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, اوکراین, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو