روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

چین خطاب به آمریکا: آتش تنش در شبه جزیره کره را شعله‌ور نکنید

بنماینده چین در مسائل کره شمالی روز گذشته جمعه، در شورای امنیت سازمان ملل در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر پیونگ یانگ از آمریکا خواسته تا به آتش این تنش نیافزاید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  لیو ژیائومینگ در توییتر نوشت که شورای امنیت باید نقشی فعالانه در حل و فصل سیاسی مشکلات مرتبط با شبه جزیره کره ایفا کند. وی در ادامه گفت: هر اقدامی باید به جای شعله ور کردن آتش، نقش سازنده در جهت رفع تنش و مذاکره داشته باشد.

 

آمریکا از چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت خواسته که در جهت اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی همکاری کنند. شرایط در شبه جزیره کره به واسطه آغاز به کار دولت جدید کره جنوبی پیچیده شده و به نظر می‌رسد پیونگ یانگ به دنبال ارسال پیامی واضح به رئیس جمهور جدید کره جنوبی است.

 

اخیرا خواهر رئیس کره شمالی اخیرا به همسایه جنوبی خود هشدار داده که کشورش مخالف جنگ است اما درصورت مواجهه با حمله کره جنوبی، با سلاح هسته‌ای پاسخ خواهد داد.

 

از سوی دیگر مشاور رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در جریان مذاکرات خود در واشنگتن به دنبال استقرار مجدد تسلیحات راهبردی آمریکا ازجمله بمب افکن ها و زیردریایی‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

 

تیم سیاست خارجی و مشاوران امنیتی کره جنوبی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که به دنبال حضور امنیتی ماندگارتری از سوی آمریکا در شبه جزیره کره هستند.

چین نسبت به “سیاسی‌شدن” مسئله حقوق بشر هشدار داد

پس از آنکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر این سازمان رای مثبت داد، وزارت خارجه چین گفت که پکن “مخالف سیاسی شدن” مسئله حقوق بشر است.

ادامه

جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, گزارش

بی‌محلی کره شمالی به درخواست‌های مکرر آمریکا

نماینده آمریکا هشدار داد که کره شمالی هفته آینده ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد و امریکا تا کنون چندین پیام به کره شمالی فرستاده که آن‌ها پاسخ نداده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, خلع سلاح, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

چین؛ کشورهای غیر درگیر نباید پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را تحمل کنند

چین نخستین واکنش رسمی خود را درباره گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، واقع در اوکراین ابزار داشت و نماینده پکن در سازمان ملل آن را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کرد.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, شرق اروپا