استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

چین؛ کشورهای غیر درگیر نباید پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را تحمل کنند

چین نخستین واکنش رسمی خود را درباره گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، واقع در اوکراین ابزار داشت و نماینده پکن در سازمان ملل آن را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت با بیان اینکه غیرنظامیان را نباید در درگیری‌های مسلحانه هدف قرار داد، تاکید کرد: اتهامات مطرح شده مربوط به کشته شدن بوچا باید بر اساس حقایق باشند.

 

وی همچنین ادامه داد: گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا بسیار نگران‌کننده هستند و دلایل و شرایط ویژه و خاص این رویداد باید مشخص شود. هرگونه اتهام‌زنی باید بر اساس حقایق باشد و تمامی طرف‌های درگیر باید خویشتنداری کرده و از اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس تا زمان نتیجه‌گیری بپرهیزند.

 

ژانگ همچنین بر درخواست چین برای توقف اثرات سوء جنگ اوکراین تاکید کرده و در جلسه شورای امنیت گفت که تحریم‌های روسیه پیشتر بر تجارت جهانی، انرژی، تامین مواد غذایی و زنجیره‌های صنعتی تأثیر گذاشته است.

 

وی افزود: تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه طرف درگیر نیستند و نباید در این درگیری دخالت داده شوند، چه رسد به اینکه مجبور شوند پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را تحمل کنند.

 

سفیر چین در سازمان ملل در ادامه صحبت‌هایش گفت: کشورهای کوچک را نباید در خط مقدم تقابل‌ها میان قدرت‌های بزرگ قرار داد.

 

یکپارچگی سرزمینی و حق حاکمیت تمامی کشورها باید رعایت شود. امنیت یک کشور نباید به بهای امنیت کشور دیگری تمام شود.

 

با اینکه این نخستین واکنش سفیر چین در سازمان ملل درباره رویدادهای بوچا بود، اما رسانه‌های این کشور آسیایی موضعی محتاطانه در پیش گرفتند. گلوبال تایمز در سرمقاله خود نوشت، این رویداد در بوچا را نباید به عنوان بهانه‌ای برای دامن زدن به وضعیت کنونی در اوکراین مورد استفاده قرار داد.

سربازان اوکراینی اسیران روس را اعدام کردند

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی پس از اسیر کردن سربازان روسیه، آن‌ها را درحالی که دست‌هایشان بسته است، به قتل می‌رسانند.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

اذعان محقق آمریکایی: ناتو از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند

بروس گاگنون، نویسنده نشریه «فارین پالیسی» رفتار ناتو را ریاکارانه دانست و این ائتلاف را به استفاده ابزاری از اوکراین متهم کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوریه, عراق, لهستان, لیبی, مقاله, ناتو, یوگوسلاوی

چین به آمریکا، انگلیس و استرالیا درباره ساخت موشک ابرفراصوت هشدار داد

نماینده چین در سازمان ملل متحد به آمریکا، استرالیا و انگلیس در خصوص همکاری برای ساخت موشک ابرفراصوت هشدار داد که در صورت اجرای این طرح همکاری، ممکن است بخش‌های دیگر جهان  وارد نبردی همچون اوکراین شود.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اندیشکده استرالیایی؛ تاریخ نشان داد تحریم‌های غرب نتیجه معکوس می‌دهد

یک اندیشکده استرالیایی گزارش کرد که تاریخ نشان داده است که تحریم‌های غرب علیه کشورهای دیگر اغلب نتیجه معکوس می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله, میانمار, ونزوئلا

گلوبال‌تایمز: آمریکا روسیه را فریب داد، اما عذرخواهی نکرد

گلوبال‌تایمز  نوشت، آمریکا وعده عدم گسترش ناتو را زیر پا گذاشت و از روی غرور از روسیه عذرخواهی نکرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, مقاله, ناتو