دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

سربازان اوکراینی اسیران روس را اعدام کردند

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی پس از اسیر کردن سربازان روسیه، آن‌ها را درحالی که دست‌هایشان بسته است، به قتل می‌رسانند.

 

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، این تصاویر که صحت آن از سوی رسانه‌ها از جمله “نیویورک تایمز” تایید شده است، قتل اسیران روس را در یک روستا واقع در غرب کی‌یف پایتخت اوکراین نشان می‌دهد.

 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در این تصاویر صحبت‌های یک سرباز اوکراینی شنیده می‌شود که می‌گوید: او (سرباز روس) هنوز زنده است، از این غارتگران فیلم بگیرید، او نفس می‌کشد.

 

مرد دیگری می‌گوید سرباز روس که ظاهرا مجروح است، هنوز زنده است و سپس یک سرباز اوکراینی دو بار به اسیر روس شلیک می‌کند اما این سرباز اوکراینی به دو گلوله اکتفا نمی‌کند و پس از تکان خوردن سرباز روس دو بار دیگر به او شلیک می‌کند.

 

در این تصویر بدن‌های بی‌جان حداقل سه سرباز دیگر روس درحالی که دستهایشان از پشت بسته شده است، دیده می‌شود.

 

همچنین صدای یک سرباز اوکراینی شنیده می‌شود که می‌گوید “اینها حتی انسان نیستند.”

 

این ویدئو در یک جاده در شمال روستای دمیتریویکا واقع در ۱۰ کیلومتری شهر بوچا ضبط شده است. در چند روز اخیر تصاویر منتشر شده از اجساد غیر نظامیان کشته شده در بوچا، اتهامات جنایت جنگی علیه روسیه را مطرح کرده است.

 

وزارت دفاع اوکراین تصاویر مشابهی از حمله نیروهای اوکراینی به کاروان ارتش روسیه منتشر کرده و مدعی شده که نیروهای اوکراین کار دقیقی انجام داده‌اند.

 

با این حال تعدادی از خبرنگاران و یک رسانه اوکراینی تصاویر مربوط به حمله نیروهای اوکراینی به کاروان ارتش روسیه را در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) منتشر کرده‌اند.

 

ارتش روسیه اعلام کرده است که ۳۰ ماه مارس از شهر بوچا عقب نشینی کرده است.

 

به گزارش ایرنا، همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر “بوچا” جهان را بهت‌زده کرد.

 

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند و کرملین قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا را رد کرد.

اذعان محقق آمریکایی: ناتو از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند

بروس گاگنون، نویسنده نشریه «فارین پالیسی» رفتار ناتو را ریاکارانه دانست و این ائتلاف را به استفاده ابزاری از اوکراین متهم کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوریه, عراق, لهستان, لیبی, مقاله, ناتو, یوگوسلاوی

چین به آمریکا، انگلیس و استرالیا درباره ساخت موشک ابرفراصوت هشدار داد

نماینده چین در سازمان ملل متحد به آمریکا، استرالیا و انگلیس در خصوص همکاری برای ساخت موشک ابرفراصوت هشدار داد که در صورت اجرای این طرح همکاری، ممکن است بخش‌های دیگر جهان  وارد نبردی همچون اوکراین شود.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اندیشکده استرالیایی؛ تاریخ نشان داد تحریم‌های غرب نتیجه معکوس می‌دهد

یک اندیشکده استرالیایی گزارش کرد که تاریخ نشان داده است که تحریم‌های غرب علیه کشورهای دیگر اغلب نتیجه معکوس می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله, میانمار, ونزوئلا

گلوبال‌تایمز: آمریکا روسیه را فریب داد، اما عذرخواهی نکرد

گلوبال‌تایمز  نوشت، آمریکا وعده عدم گسترش ناتو را زیر پا گذاشت و از روی غرور از روسیه عذرخواهی نکرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, مقاله, ناتو