بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

روسیه خواستار جمع آوری سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا شد

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد، وجود سلاح های اتمی آمریکا در کشورهای غیرهسته‌ای عضو ناتو در قلمرو اروپا را ناقض معاهده ان.پی.تی عنوان کرد و خواستار بازگرداندن این سلاح‌ها به آمریکا شد.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی در نشست خلع سلاح سازمان ملل متحد گفت: به عنوان یکی از موارد نقض تعهدات ان پی تی، سلاح های غیرراهبردی آمریکا در قلمرو کشورهای غیرهسته‌ای مشخصی نگه داری می‌شوند و این سلاح ها و ابزارهای پرتاب آنها مدرنیزه شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: براساس طرحی که «ماموریت های مشترک اتمی ناتو» نامیده شده، کشورهای غیرهسته‌ای عضو ناتو نیز در زمینه استفاده و کار با این سلاح‌ها آموزش داده می شوند.

 

این دیپلمات روس گفت: این رویه باید متوقف شود و سلاح‌های اتمی آمریکا باید از کشورهای غیرهسته‌ای جمع آوری و به این کشور برگردانده شود و زیرساخت‌های استقرار آنها در اروپا باید از بین برود.

 

پولیانسکی از تشکیل اتحاد نظامی کشورهای استرالیا، انگلیس و آمریکا(آکوس) انتقاد کرد و تشکیل این اتحاد نظامی را دارای تاثیر منفی بر نظام منع اشاعه دانست.

 

وی افزود: این اتحاد تنش ها را در فضای امنیت بین‌الملل تشدید کرده و دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی را نه تنها در منطقه آسیا-اقیانوسیه بلکه در کل جهان به راه می‌اندازد.

 

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد از آمریکا خواست تا طرح‌های خود برای استقرار موشک‌های برد کوتاه و برد متوسط در خاک اروپا و منطقه آسیا اقیانوسیه را کنار بگذارد.

 

پولیانسکی گفت: ضرب الاجل مربوط به استقرار موشک‌های زمینی روسیه همچنان پابرجاست و آینده این ضرب الاجل به آرایش نیروها در مرزهای غربی روسیه و نحوه تامین تسلیحات اوکراین توسط ناتو بستگی دارد.

 

وی افزود: برخلاف گمانه زنی‌های اخیر، استفاده از پتانسیل‌های هسته‌ای توسط روسیه فقط در پاسخ به استفاده از آن علیه کشورمان و متحدانمان انجام خواهد شد و اتهامات درباره احتمال استفاده مسکو از سلاح اتمی علیه کی یف بی‌اساس است.

هشدار مدودف نسبت به اخراج دیپلمات‌های روس از کشورهای غربی

رئیس‌جمهوری پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، مسکو به شکلی مناسب به اخراج دیپلمات‌هایش از شماری از کشورهای غربی پاسخ خواهد داد.

ادامه

المان, اوکراین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

گلوبال‌تایمز: آمریکا روسیه را فریب داد، اما عذرخواهی نکرد

گلوبال‌تایمز  نوشت، آمریکا وعده عدم گسترش ناتو را زیر پا گذاشت و از روی غرور از روسیه عذرخواهی نکرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, مقاله, ناتو

پنتاگون: نمی‌توانیم جنایات در شهر بوچای اوکراین را تایید کنیم

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که پنتاگون در موقعیتی قرار ندارد تا به صورت مستقل ادعاهای اوکراینی ها در خصوص جنایت های منتسب به نیروهای روسیه علیه غیرنظامیان در شهر بوچا را تایید کند، اما دلیلی برای رد این ادعاها نیز ندارد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک