هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

چین به آمریکا، انگلیس و استرالیا درباره ساخت موشک ابرفراصوت هشدار داد

نماینده چین در سازمان ملل متحد به آمریکا، استرالیا و انگلیس در خصوص همکاری برای ساخت موشک ابرفراصوت هشدار داد که در صورت اجرای این طرح همکاری، ممکن است بخش‌های دیگر جهان  وارد نبردی همچون اوکراین شود.

 

به گزارش فارس خبرگزاری « رویترز» غروب سه شنبه به وقت تهران گزارش کرد که دفتر «بوریس جانسون» نخست وزیر  انگلیس اعلام کرد که انگلیس، ایالات متحده و استرالیا برای همکاری در زمینه سلاح‌های ابرفراصوت  و قابلیت‌های جنگ الکترونیکی موافقت کردند.

 

این اتحاد جدید دفاعی که در سپتامبر سال گذشته راه اندازی شد، استرالیا را وادار کرد تا قرارداد یک زیردریایی متعارف فرانسوی را به نفع برنامه زیردریایی اتمی تحت حمایت ایالات متحده و انگلیس لغو کند.

 

در بیانیه مشترک جانسون، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، گفتند که از پیشرفت برنامه زیردریایی‌های متعارف برای استرالیا خوشحال هستند و  در سایر زمینه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.

 

در بیانیه آمده است: «ما همچنین امروز متعهد شدیم که همکاری های سه جانبه جدیدی را در زمینه موشک ابرفراصوت  و  قابلیت‌های جنگ الکترونیک آغاز کنیم.»

 

این منبع خبری در خاتمه نوشت که ایالات متحده و استرالیا در حال حاضر یک برنامه تسلیحات ابرفرا صوت دارند.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  چندی قبل موشک‌های ابر فراصوت «زیرکان» را به عنوان بخشی از نسل جدید سیستم‌های تسلیحاتی بدون رقیب ارتش روسیه خواند. این موشک  اینک در نیروی دریایی روسیه مستقر شده است.

 

این موشک چند منظوره ابرافرا صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد.

 

منابع خبری چندی قبل از شکست مجدد پروژه شلیک موشک ابرفراصوت نیروی هوایی ارتش آمریکا خبر دادند و نوشتند که  آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت «ای جی ام- ۱۸۳» با شکست مواجه شد. نیروی هوایی آمریکا این موشک را از یک بمب افکن راهبردی «بی-۵۲» در منطقه آزمایش موشکی «پوینت موگو» نزدیک کالیفرنیا آزمایش کرد.

 

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا اعلام شد که در این ماموریت تمام اهداف مورد نظر برآورده نشد. این اهداف شامل رها شدن امن موشک از هواپیما و ارزیابی سرعت عمل این موشک بود.

اذعان محقق آمریکایی: ناتو از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند

بروس گاگنون، نویسنده نشریه «فارین پالیسی» رفتار ناتو را ریاکارانه دانست و این ائتلاف را به استفاده ابزاری از اوکراین متهم کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوریه, عراق, لهستان, لیبی, مقاله, ناتو, یوگوسلاوی

اندیشکده استرالیایی؛ تاریخ نشان داد تحریم‌های غرب نتیجه معکوس می‌دهد

یک اندیشکده استرالیایی گزارش کرد که تاریخ نشان داده است که تحریم‌های غرب علیه کشورهای دیگر اغلب نتیجه معکوس می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله, میانمار, ونزوئلا

گلوبال‌تایمز: آمریکا روسیه را فریب داد، اما عذرخواهی نکرد

گلوبال‌تایمز  نوشت، آمریکا وعده عدم گسترش ناتو را زیر پا گذاشت و از روی غرور از روسیه عذرخواهی نکرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, مقاله, ناتو

پنتاگون: نمی‌توانیم جنایات در شهر بوچای اوکراین را تایید کنیم

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که پنتاگون در موقعیتی قرار ندارد تا به صورت مستقل ادعاهای اوکراینی ها در خصوص جنایت های منتسب به نیروهای روسیه علیه غیرنظامیان در شهر بوچا را تایید کند، اما دلیلی برای رد این ادعاها نیز ندارد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک