خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

هشدار پوتین درباره خطر رقابت تسلیحاتی در شرق آسیا

، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه درخصوص عواقب خروج آمریکا از معاهده دوجانبه کنترل تسلیحات اتمی هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، پوتین ضمن هشدار درباره منجر شدن این اقدام آمریکا به رویارویی قدرت‌های بزرگ در شرق آسیا، گفت‌وگوی فوری در این‌باره را خواستار شد.

 

رئیس جمهور روسیه ضمن سخنرانی در نشست شرق آسیا گفت:‌ «مکرراً هشدار داده‌ایم که فسخ معاهده منع گسترش سلاح‌های میان‌برد هسته‌ای (INF)‌ به این معنا است که اکنون این منطقه با احتمال ظهور چنین تسلیحات تهاجمی در این پهنه وسیع مواجه شود و متعاقباً وارد رقابتی تسلیحاتی شود».

 

پوتین افزود، برخلاف تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای خروج از این معاهده، «مسکو به طور یکجانبه عدم استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌برد در آسیا-اقیانوسیه و دیگر نقاط جهان را اعلام کرده و گفت‌وگوی جدی با کشورهای مربوطه را خواستار شده است. پیشنهاد روسیه همچنان مطرح بوده و اهمیت آن رو به افزایش است».

 

او در ادامه گفت: «از دید ما، تنها راه متوقف کردن تهدیدات فعلی و در حال ظهور و حل مشکلاتی که منطقه ما و جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، همکاری میان ملت‌ها است».

 

پوتین گفت: «این گفت‌وگوها باید بر توسعه پایدار و تقویت سلامت جامعه متمرکز باشد و مسکو برای شرکت در چنین گفت‌وگوهایی آمادگی دارد».

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود اگر آمریکا در ژاپن، موشک یا سامانه موشکی مستقر کند، روسیه نیز برای دفاع از امنیت ملی خود، این اقدام را تلافی خواهد کرد.

 

وی در این باره توضیح داد: «استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد به هر شکلی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه آسیا-اقیانوس آرام، از نقطه نظر امنیت بین‌الملل و منطقه، تاثیر جدی در ثبات‌زدایی دارد. این اقدام باعث شروع شدن دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی می‌شود».

 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز با اشاره به فسخ معاهده تسلیحات اتمی میان‌برد از سوی دولت ترامپ گفته است: «ما چنین موشک‌های زمینی را در مناطقی که موشک‌های ساخت آمریکا در آن‌ها استقرار نداشته باشند، مستقر نخواهیم کرد. از اعضای ناتو می‌خواهیم که همین گام‌های متقابل را بردارند. پیشنهادات دقیق ما درباره اقدامات تأیید متقابل، کاملاً مشخص هستند».

آماده‌سازی ارتش چین برای نابودی بی‌‌سر و صدای بنادر دشمن

یکی از افسران نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین به دنبال آزمایش اخیر یک بمب که ظاهراً برای شبیه‌سازی حمله به یک بندر انجام شد، گفت ارتش چین به این فکر می‌کند چگونه بندر مورد استفاده نیروی دریایی دشمن را مخفیانه منهدم کند تا توانایی‌های دشمن را برای جنگیدن مختل سازد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

پاکستان، آمریکا را به سنگ‌اندازی در پروژه کریدور اقتصادی چین متهم کرد

پاکستان آمریکا را به تبانی با هند برای خرابکاری در پروژه چند میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) متهم کرد.

ادامه

اروپا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, هندوستان