استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

رییس ستاد ارتش آمریکا: چین بزرگترین چالش ژئواستراتژیک برای آمریکا خواهد بود

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت چین بزرگ‌ترین چالش ژئواستراتژیک برای آمریکا خواهد بود.

 

ژنرال مارک میلی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ درباره آزمایش موشک مافوق صوت چین که پکن آن را تکذیب کرده است، گفت که  نمی‌دانم این آزمایش موشکی کاملاً لحظه‌ای مشابه آزمایش اسپوتنیک باشد اما فکر می‌کنم به آن خیلی نزدیک است.

 

این مقام نظامی آمریکا این آزمایش را “بسیار نگران کننده” خواند و درعین حال گفت که این آزمایش تمام توجه ما را به خود جلب کرده است.

 

مارک میلی اضافه کرد آمریکا نیز در حال آزمایش و توسعه فناوری‌هایی از جمله موشک‌ های فراصوت، هوش مصنوعی، علوم رباتیک و طیفی گسترده از فناوری‌ها است.

 

وی توان تسلیحاتی پکن را بسیار فراتر از این آزمایش دانست و گفت که چین بزرگ ‌ترین چالش ژئواستراتژیک برای آمریکا خواهد بود و هیچ شکی در آن ندارم.

 

این مقام آمریکایی تصریح کرد تحولات چین بسیار منحصر به‌ فرد بوده و مانند آن را ندیده‌ایم. آنها ارتشی ساخته‌اند که بسیار قابل توجه و برجسته است.

 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره کره شمالی نیز ادعا کرد این کشور بسیار تهاجمی بوده و همواره توجه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. آنها همواره اقدامات تحریک‌آمیزی را با آزمایش موشکی انجام می‌دهند.

 

مارک میلی اظهار داشت نیت ما درباره کره شمالی، روسیه و چین، مهار توان نظامی آنها از طریق تلاش‌های دیپلماتیک است تا مانع وقوع جنگ شویم.

 

وی مدعی شد اگر جنگی رخ دهد، برای مثال درخصوص جنگ در شبه‌جزیره کره، حامی کره جنوبی خواهیم بود ولی  اقدام به بازدارندگی تاکنون پاسخ داده است.

 

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز ۲۵ مهر ماه گزارش داد چین در ماه اوت یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده که پس از چرخیدن به دور مدار زمین، به هدف خود برخورد کرده است.

 

این رسانه به نقل از پنج منبع آگاه گفت: این موشک مافوق صوت در مدار پایین به دور زمین یک بار گشته و سپس در نزدیکی هدف خود فرود آمده است.

 

این آزمایش موشکی پیشرفت چشمگیر چین در زمینه موشک‌های مافوق صوت را نشان می‌دهد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش این روزنامه انگلیسی مبنی بر اینکه این کشور در مرداد امسال یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده است، رد کرد ولی گفت که این فضاپیمایی بوده که فناوری بکار رفته در آن برای استفاده مجدد، آزمایش شده بود.

 

به گزارش ایرنا، جائو لی جیان افزود: اهمیت فناوری بازاستفاده در این است که می‌تواند «روشی کم هزینه و راحت را برای سفر صلح آمیز انسان به فضا فراهم کند».

آماده‌سازی ارتش چین برای نابودی بی‌‌سر و صدای بنادر دشمن

یکی از افسران نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین به دنبال آزمایش اخیر یک بمب که ظاهراً برای شبیه‌سازی حمله به یک بندر انجام شد، گفت ارتش چین به این فکر می‌کند چگونه بندر مورد استفاده نیروی دریایی دشمن را مخفیانه منهدم کند تا توانایی‌های دشمن را برای جنگیدن مختل سازد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

پاکستان، آمریکا را به سنگ‌اندازی در پروژه کریدور اقتصادی چین متهم کرد

پاکستان آمریکا را به تبانی با هند برای خرابکاری در پروژه چند میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) متهم کرد.

ادامه

اروپا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, هندوستان