نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به مذاکرات چهارجانبه صلح به میزبانی مسکو، این اقدام را در کنار سایر تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، ضربه‌ای مهلک به قدرت آمریکا در منطقه و تاکتیک جنگ کثیف این کشور ارزیابی کرد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اسپوتنیک افزود: انتظار می رود مذاکراتی که با حضور معاونان وزیران ... نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

ادامه

آمریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, تشنج زدایی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, گزارش, مصر

وزیر خارجه اتریش: روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

وزیر خارجه اتریش گفته که روسیه در ساختار امنیتی اروپا در آینده نقش دارد و این ایده را که لغو ویزای شنگن برای تمامی روس‌ها باید اجرا شود، رد کرده است. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه کرونن سایتونگ، الکساندر شلنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در یک نشست خبری در موسسه مطالعات سیاسی پاریس گفت: ... وزیر خارجه اتریش: روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

ادامه

اتریش, اروپا, امنیتی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, فرانسه

هشدار رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در بحران اوکراین هشدار داد و از این ائتلاف خواست تا به جای احساسات براساس عمل‌گرایی رفتار کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاتالین نوواک، رئیس جمهور مجارستان در جریان دیدار با سفرای کشورهای خارجی گفت: در مورد بحران اوکراین باید بگویم که افراد باید براساس ... هشدار رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

ادامه

اوکراین, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, مجارستان, ناتو

مقام ارشد اتحادیه اروپا در راه پکن؛ نگاه غرب به قدرت اژدهای زرد

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا به دعوت «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین روز اول دسامبر(۱۰ آذر) به چین سفر خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، کارشناسان معتقدند این دیدار، نخستین دیدار رسمی میان مقامات رسمی چین و اتحادیه اروپا از زمان برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین خواهد بود و به نظر می‌رسد گامی مهم در روابط چین-اروپا برای بازگشت به همکاری عملگرایانه و همچنین نشانه‌ای مثبت از توسعه روابط صلح آمیز خواهد بود.

«ژائو لیجیان» سخنگویی وزارت امورخارجه چین امروز در کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد رئیس جمهوری چین مذاکراتی را در طول سفر شارل میشل با وی برگزار خواهد کرد. از سوی دیگر «لی کچیانگ» نخست وزیر و «لی یانشو» رئیس کمیته پایداری کنگره ملی این کشور نیز دیدارهای جداگانه با رئیس شورای اتحادیه اروپا خواهند داشت.

براساس سخنان ژائو لیجیان دو طرف دیدگاه هایی عمیق برای مبادله در روابط چین و اروپابه اندازه مسائل مشترک بین‌المللی و منطقه ای دارند. وی در ادامه سخنانش گفت: «چین اهمیت زیادی به توسعه روابط با اروپا می دهد و خواستار تقویت روابط استراتژیک با طرف اروپایی است تا به اجماعی برای پیشبرد مشترک پایدار و سالم روابط دست یابند که ثبات بیشتری به وضعیت پیچیده و آشفته بین المللی خواهد داد. »

«سون کچین» محقق بنیاد روابط بین‌المللی معاصر چین نیز در گفت وگو با خبرنگاران گلوبال تایمز افزود سفر شارل میشل حرکتی شجاعانه برای گشودن فصلی نو در روابط اتحادیه اروپا و چین است که در سال جاری با مسائل و مشکلات متفاوتی مواجه شده است. وی در ادامه افزود در سال های اخیر تمایل اتحادیه اروپا به نزدیک تر شدن به آمریکا بود و چین را به عنوان رقیب سیستماتیک خود می دید.

به گزارش یورو نیوز شارل میشل با هدف بازتعریف روابط اتحادیه اروپا با چین به پکن سفر خواهد کرد.

رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد از آنجا که ما در نقطه‌ای بحرانی قرار گرفتیم مشغول شدن به روابط با چین برایمان خوب است.

کارشناسان معتقدند این سفر عمدتا با تمرکز بر همکاری عملی میان دو طرف از جمله در مسائلی مانند انرژی، تغییرات آب و هوا و بحران اوکراین باشد. اکنون بسیاری از سیاستمداران در اروپا با بازنگری به رفتار خود در برابر چین، متوجه شدند که این کشور تهدیدی برای آنها نیست. در عین حال، تجارت میان اروپا و چین همواره براساس برابری و منافع مشترک بوده است.

ارمنستان پیشنهاد منطقه عاری از سلاح در قره باغ داد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه گفت که کشورش پیشنهاد ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح در اطراف قره باغ با تضمین های بین‌المللی را ارائه داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری “آرکا” نوشت: نخست وزیر ارمنستان گفت که این ایده توسط مقامات قره باغ پیشنهاد شده است و او آن را در دیدار روسای ... ارمنستان پیشنهاد منطقه عاری از سلاح در قره باغ داد

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تشنج‌ زایی, جنوب شرق اروپا, جهان, چک, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

تلاش حزب‌های میهن و الوطن ترکیه برای رفع موانع بین آنکارا – دمشق

دوگو برینچک، رئیس حزب اپوزیسیون میهن ترکیه اعلام کرد که با هدف رفع موانع و فاصله بین این کشور و سوریه تا پایان سال جاری میلادی به همراه شخصیت های دیگر به سوریه سفر می کند. به نوشته روزنامه زمان ترکیه، برینچک روز چهارشنبه در جریان شرکت در نشست حزب متبوعش در منطقه سیرت  گفت: ... تلاش حزب‌های میهن و الوطن ترکیه برای رفع موانع بین آنکارا – دمشق

ادامه

ترکیه, تشنج زدایی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

چین خطاب به آمریکا: آتش تنش در شبه جزیره کره را شعله‌ور نکنید

بنماینده چین در مسائل کره شمالی روز گذشته جمعه، در شورای امنیت سازمان ملل در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر پیونگ یانگ از آمریکا خواسته تا به آتش این تنش نیافزاید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج‌ زایی, جهان, چین, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

وزیر خارجه آلمان جهت مذاکره درخصوص مسئله اوکراین به مسکو می‌رود

وزیر خارجه آلمان در حاشیه دیدار با همتایانش از اتحادیه اروپا در برست فرانسه گفت که هفته آینده درخصوص گفت‌وگو بر سر بحران اوکراین به مسکو خواهد رفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, اوکراین, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو