واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

هشدار مدودوف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، پس از تصویب بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا به اوکراین، ایالات متحده را به راه انداختن “جنگ نیابتی” علیه روسیه متهم کرد و گفت که اقتصاد ایالات متحده آسیب خواهد دید.

 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مدودف در تلگرام نوشت: لایحه‌ای که روز سه‌شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، تلاشی برای وارد کردن شکست جدی به کشور ما و محدود کردن توسعه اقتصادی و نفوذ سیاسی آن در جهان است. این کارگر نخواهد شد. چاپخانه‌ای که آمریکا به‌وسیله آن مدام بدهی‌های دولتی خود را افزایش می‌دهد، سریع‌تر خواهد شکست.

 

مدودف که به عنوان معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه فعالیت می‌کند، روس هراسی دولتمردان آمریکایی را دلیل قیمت‌های “دیوانه‌وار” سوخت و مواد غذایی آمریکا عنوان کرد.

 

او هشدار داد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب می‌تواند عواقب خطرناکی در پیش داشته باشد.

 

رئیس جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه در مطلب خود با اشاره به حمایت‌های غرب از اوکراین نوشت: «حمایت از اوکراین توسط کشورهای ناتو با تسلیحات، آموزش نیروهای این کشور برای استفاده از تجهیزات غربی، اعزام مزدوران و برگزاری رزمایش‌های مشترک توسط کشورهای ائتلاف در نزدیکی مرزهای ما احتمال درگیری مستقیم و آشکار میان روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.»

 

مدودوف در ادامه می‌نویسد: «چنین درگیری‌هایی همواره احتمال تبدیل شدن به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را دارد. سناریویی که برای همه فاجعه‌بار خواهد بود.»

 

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز در تلگرام واشنگتن را به استفاده از بسته کمکی برای «بدهکار» کردن اوکراین و تصاحب ذخایر غلات این کشور به جای پرداخت متهم کرد.

 

او با اشاره به قحطی دست‌ساخته دهه ۱۹۳۰ که میلیون‌ها اوکراینی را کشت، نوشت: واشنگتن خواهان هولودومور (قحطی بزرگ) در اوکراین است.

لاوروف: سرقت اموال خارجی عادت غرب شده است

وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب

آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا

همزمان با رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا، ناو هواپیمابر چین تحرکاتی را در آب‌های منطقه انجام می‌دهد و آرایش نظامی به خود گرفته است.

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش