نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

جمعی از کارشناسان مصری به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که با اشاره به جنگ غزه از تصمیم آمریکا برای بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم مثال آورد و خواستار دادن بمب به اسرائیل برای بمباران نوار غزه شد، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه «nbc news» ... واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, تروریسم, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, لبنان, مصر, هژمونیسم

فلسطینی‌ها خواستار برابری با اوکراین شدند

فلسطینی‌ها از جامعه جهانی خواستند در بحبوحه همبستگی جهانی با اوکراین که این روزها هدف حمله روسیه قرار گرفته، از مساله آنها نیز حمایت کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری ۲۴، حسین الشیخ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: زمانی که رنگ، دین و نژاد، هویت شود، ارزش‌ها، اخلاق و انسانیت از بین می‌رود و زمانی ‌که مشروعیت بین‌المللی دچار استانداردهای دوگانه شود، عدالت و حق زیر پا گذاشته شده و زور حاکم می‌شود.

 

الشیخ گفت: ده‌ها قطعنامه بین‌المللی زیر پا گذاشته شد و در برابر زور و عدم اجرا، آنها نقض شدند و ملت فلسطین هنوز قربانی اشغالگری و بی‌عدالتی است.

 

جنبش فتح به ریاست محمود عباس هم از کشورهای جهان، سازمان ملل و شورای امنیت خواست جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در حق فلسطینی‌ها را محکوم کرده و با استانداردهای دوگانه برخورد نکند.

 

اسامه القواسمی، سخنگوی فتح و عضو شورای آن در بیانیه‌ای گفت: به جامعه جهانی یادآور می‌شویم که ملت فلسطین زیر اشغال و فشار اسرائیل بوده و این رژیم انواع شکنجه، قتل، آزار، آوارگی و تخریب خانه‌ها را در حق آنها مرتکب می‌شود.

 

القواسمی افزود: اسرائیل ساختار آپارتاید را بر فلسطینی‌ها تحمیل کرده و ساده‌ترین حقوق آنها را نقض می‌کند در حالی که ما محکومیت و یا مخالفت از سوی جامعه جهانی و نهادهای آن در برابر این جنایات نمی‌بینیم.

 

سخنگوی فتح در ادامه گفت: آیا خون فلسطینی‌ها در مقایسه با برخی دیگر در درجه دوم قرار دارد؟ آیا انسانیت بر اساس نژاد و رنگ است؟ ما از جامعه جهانی می‌خواهیم در برابر رژیم اشغالگر اسرائیلی فریادی واقعی سر داده و پایان اشغال کشور فلسطین که عضو سازمان ملل است، خواستار شود.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، در تیراندازی یک شهرک‌نشین در مرکز شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری چهار فلسطینی از جمله سه کودک زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت یکی از آنها که از ناحیه شکم زخمی شده، وخیم است و درحال حاضر در اتاق مراقبت های ویژه بستری است.

 

همچنین در جریان درگیری‌های فلسطینی‌ها با ارتش اسرائیل در باب الزاویه در الخلیل، ده‌ها فلسطینی دچار مشکلات تنفسی شدند.

 

در نابلس نیز ۲۶ فلسطینی در تیراندازی اشغالگران با گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی زخمی شده و ده‌ها تن دیگر دچار مشکلات تنفسی شدند.

 

همچنین در درگیری‌های مشابهی که به دنبال تظاهرات هفتگی در شهرک کفر قدوم در قلقلیه شکل گرفتند، دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده و ده‌ها تن دیگر دچار مشکلات تنفسی شدند.

درخواست ۱۰۰ نهاد اروپایی ازجمله دیده‌بان حقوق‌ بشر برای تحریم کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان

بیش از ۱۰۰ نهاد جامعه مدنی اروپا از جمله دیده‌بان حقوق بشر با راه‌اندازی کمپینی و جمع‌آوری امضا از شهروندان اروپایی، خواستار توقف هرگونه تعامل و همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صندوق بین‌المللی پول, صهیونیسم, فلسطین