«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

سخنگوی گوترش: کوچاندن ساکنان محله الشیخ جراح نقض حقوق بشر است

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل بر مخالفت این سازمان با اقدام اسرائیل برای بیرون راندن ساکنان محله الشیخ جراح از خانه‌های خود تأکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «استفان دوژاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به مخالفت این سازمان با بیرون راندن ساکنان محله الشیخ جراح از خانه‌های خود، گفت که این کار نقض حقوق بشر بین‌المللی است.

 

وی در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «القدس العربی»، بازدید یک هیأت متشکل از آژانس‌های سازمان ملل در فلسطین اشغالی از جمله آژانس آنروا از منزل یک خانواده در محله الشیخ جراح که در معرض تخلیه قرار دارد، تأیید کرد و گفت: بله نمایندگان تیم محلی سازمان ملل از محله الشیخ جراح بازدید و با خانواده «سالم» دیدار کرد.

 

دوژاریک افزود: آنگونه که می‌دانید این خانواده ۱۲ نفره با خطر تخلیه خانه خود در ماه مارس مواجه هستند، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند و از ۷۰ سال پیش آن را می‌شناسند.

 

سخنگوی رسمی گوترش همچنین گفت که ما بارها خواستار توقف تخلیه اجباری و تخریب خانه‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المقدس شرقی شده‌ایم؛ به موجب حقوق بشر بین‌المللی هر گونه نقل و انتقال اجباری افراد از سوی نیروهای اشغالگر – صرف نظر از انگیزه‌های آن- ممنوع است و بایستی پیش از برروز بحران دیگر اقدامات عملی برای آرام کردن اوضاع اتخاذ شود.

 

نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در حدود ۲۴ خانه در محله الشیخ جراح زندگی می‌کنند. این خانه‌ها در سال ۱۹۵۹ بنا شده است اما اکنون رژیم اسرائیل در راستای توسعه شهرک‌سازی در صدد کوچاندن اجباری ساکنان این خانه‌هاست.

گوترش: اوضاع فلسطین همچنان چالشی برای امنیت جهانی است

دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که اوضاع اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

گزارش عفو بین‌الملل درباره آپارتاید اسرائیل منتشر شد

عفو بین‌الملل امروز سه شنبه گزارش رسمی خود را در کنفرانس مطبوعاتی در هتلی در شهر بیت‌المقدس با عنوان “نظام آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها” منتشر کرد.

ادامه

اپارتایت, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین