رئیس جمهوری کلمبیا: آنچه در در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی است

«گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا از مواضع همتای برزیلی خود در قبال جنایات اسرائیل حمایت کرد و گفت آنچه که در غزه جریان دارد، نسل‌کشی است. به گزارش ایرنا، پترو سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همبستگی کامل خودم را با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل اعلام می‌کنم. در غزه، نسل‌کشی جریان ... رئیس جمهوری کلمبیا: آنچه در در غزه می‌گذرد، نسل‌کشی است

ادامه

آمریکای لاتین, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, برزیل, تحلیل, جهان, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی, همبستگی

آغاز جلسات دیوان بین‌المللی لاهه درباره اشغالگری/ اسرائیل ۲۸ قطعنامه را نقض کرد + فیلم

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی بیت‌المقدس اشغالی امروز دوشنبه، در لاهه آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «قدس پرس»، این جلسات در چارچوب درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دریافت نظرات ... آغاز جلسات دیوان بین‌المللی لاهه درباره اشغالگری/ اسرائیل ۲۸ قطعنامه را نقض کرد + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اتحادیه آفریقا, اسراییل, جهان, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, هلند

داسیلوا: مرگ ناوالنی قبل از طرح اتهامات، باید مورد بررسی قرار گیرد

رئیس‌جمهوری برزیل اظهار داشت: باید پیش از طرح هرگونه اتهامی، تحقیقات کاملی درباره مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس کرملین انجام شود. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی پس از شرکت در نشست اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی گفت که در این لحظه خودداری ... داسیلوا: مرگ ناوالنی قبل از طرح اتهامات، باید مورد بررسی قرار گیرد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اوکراین, برزیل, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب

اتحادیه آفریقا: جامعه بین‌المللی نباید چشمان خود را بر جنایات علیه فلسطین ببندد

رئیس اتحادیه آفریقا امروز شنبه، در سخنانی خواستار توجه جامعه بین‌الملل به ظلم و ستم اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «غزالی عثمانی» رئیس اتحادیه آفریقا در این باره اظهار داشت: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند از ظلم و ستمی که در فلسطین رخ می‌دهد، چشم‌پوشی کند. ... اتحادیه آفریقا: جامعه بین‌المللی نباید چشمان خود را بر جنایات علیه فلسطین ببندد

ادامه

آفریقا, اتحادیه آفریقا, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت اسرائیلی در نشست این اتحادیه شرکت کند

یک مقام آفریقایی چهارشنبه شب گفت که اتحادیه آفریقا به هیأت اسرائیلی اجازه نداد که در نشست کشورهای عضو این اتحادیه در اتیوپی شود. به گزارش ایرنا، این دیپلمات آفریقایی که به نام و کشورش اشاره نشده، به شبکه الجزیره قطر گفت: این هیأت اسرائیلی به دنبال آن بود که دیدگاه خود درخصوص جنگ غزه ... اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت اسرائیلی در نشست این اتحادیه شرکت کند

ادامه

آفریقای جنوبی, اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

عضویت ناظر اسرائیل در اتحادیه آفریقا رسما تعلیق شد

اتحادیه آفریقا در نشست امروز خود تصمیم مربوط برای اعطای عضویت ناظر به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد.

 

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی الجزائر در این خصوص گزارش کرد، سران اتحادیه آفریقا تصمیم مربوطه برای اعطای عضویت ناظر به رژیم اسرائیل را به حالت تعلیق درآوردند و کمیته‌ای متشکل از سران هفت دولت از جمله الجزائر برای بررسی این موضوع و ارائه نتیجه آن به اتحادیه آفریقا تشکیل دادند.

 

تصمیم اعطای عضویت ناظر به اسرائیل توسط «موسی فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا اتخاذ شده بود.

 

ماه گذشته وزارت خارجه تل‌آویو اعلام کرده بود که سفیرش در اتیوپی اعتبارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا تقدیم کرده است. پس از این ادعای اسرائیل رسانه‌های عربی اعلام کرده بودند که هفت دولت عضو اتحادیه آفریقا مراتب اعتراض خود به تصمیم اعطای وضعیت ناظر به تل‌آویو را اعلام کرده‌اند.

 

«رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزائر جمعه گذشته، اعطای وضعیت ناظر به اسرائیل در اتحادیه آفریقا را اشتباه مضاعف خواند.

 

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هم که برای مشارکت در اجلاس اتحادیه آفریقا به آدیس‌ آبابا، پایتخت اتیوپی، سفر کرده است، شنبه (دیروز) در اظهاراتی مخالفت رام‌الله با اعطای عضویت به اسرائیل در اتحادیه آفریقا را اعلام کرد.

 

محمد اشتیه در این خصوص اظهار داشت: «نباید به‌ازای روش نژادپرستانه اسرائیل در رفتار با فلسطینیان، به آن جایزه داده شود. رفتار غیرانسانی اشغالگران اسرائیلی با فلسطینیان سیاست تبعیض نژادی است».

 

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان همچنین اضافه کرد: «اعطای عضویت ناظر به اسرائیل در اتحادیه آفریقا جایزه‌ای است که لیاقتش را ندارد. ما خواستار پس گرفتن تصمیم اعطای عضویت به اسرائیل در اتحادیه آفریقا هستیم».

 

اتحادیه آفریقا فوریه عضویت اسرائیل در این اتحادیه را بررسی می‌کند

وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در نشست فوریه آتی خود موضوع عضویت اسراییل در این اتحادیه را بررسی خواهند کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, خبر, شمال افریقا, نیجریه

۶۰ نفر از تروریست‌های الشباب در انفجار انبار اسلحه در سومالی کشته شدند

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

ادامه

اتحادیه آفریقا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سومالی, شرق افریقا