وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

درخواست ۱۰۰ نهاد اروپایی ازجمله دیده‌بان حقوق‌ بشر برای تحریم کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان

بیش از ۱۰۰ نهاد جامعه مدنی اروپا از جمله دیده‌بان حقوق بشر با راه‌اندازی کمپینی و جمع‌آوری امضا از شهروندان اروپایی، خواستار توقف هرگونه تعامل و همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، این کمپین به دنبال جمع‌آوری یک میلیون امضا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

 

نهادهای مذکور از کمیساریای عالی اتحادیه اروپا خواسته‌اند همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند.

 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز یکی از نهادهای شرکت کننده در این کمپین است. این نهاد از اتحادیه اروپا، خواست تجارت با شهرک‌های غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی در سراسر جهان را ممنوع کند.

 

دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه، در بیانیه‌ای خواستار عمل بر پایه ابتکار شهروندان اروپایی، در تحریم صادرات و واردات کالا از شهرک‌های اسرائیلی به اروپا و همینطور از اروپا به این شهرک‌ها شد.

 

این ابتکار توسط شهروندان اروپایی رهبری می‌شود که در سپتامبر ۲۰۲۱ در کمیسیون اروپا ثبت شد و در ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ راه اندازی گردید. اگر این طرح یک میلیون امضا جمع‌آوری کند، کمیسیون قانوناً موظف است ابتکار ممنوعیت تجارت کالاهای شهرک‌سازی را بررسی کند.

 

ابتکار اروپایی از اصطلاحات “اشغال‌گر” و “شهرک‌ها” به معنای مشابه استفاده می‌کند، و کاربرد آن‌ها را در موقعیت‌هایی که شهرک‌ها به وضوح تعریف نشده‌اند یا شامل سایر موارد نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی را برجسته می‌کند.

 

در این بیانیه دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که جابجایی و انتقال اجباری ساکنان فلسطینی از سرزمین‌هایشان برخلاف توافقات دور چهارم ژنو است همچنین طبق اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی این اقدامات یک جنایت جنگی است.

 

این نهاد خاطرنشان کرد که خرید و فروش کالاهای تولید شده در آن شهرک‌ها، عملا تجاوزگری‌ها و استمرار در زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی حقوق بشری همچون مصادره زمین، بهره‌برداری از منابع طبیعی، جابجایی و تبعیض علیه جمعیت‌های محلی را تقویت می‌کند.

 

برونو ستانیو، رئیس نهاد دیدبان حقوق بشر در این رابطه اعلام کرد که شهرک‌های اسرائیلی به شکل غیرقانونی زمین‌ها، منابع و معیشت فلسطینیان را چپاوول می‌کنند.

 

وی افزود: هیچ کشوری نباید با تجارت کالاهای تولید شده از زمین‌خواری، جابجایی و تبعیض مشارکت کند.

 

دیده‌بان حقوق بشر در همین راستا گفت که اتحادیه اروپا می‌بایست تجارت با شهرک‌های اسرائیلی را تحریم کند تا جلوی نقض فاحش قوانین بین‌المللی حقوق بشری گرفته شود و هشدار داد که به دلیل عدم مشروعیت شهرک‌ها و مشارکت آن‌ها در نقض حقوق بشر، همه کشورها و شرکت‌ها باید روابط تجاری با شهرک‌ها، از جمله تجارت کالا به آن‌ها و از آن‌ها را قطع کنند.

 

این نهاد تاکید کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید تجارت شهرک‌سازی را ممنوع کنند تا با تعهدات خود تحت “کنوانسیون ژنو” برای اطمینان از رعایت حقوق بشردوستانه بین‌المللی مطابقت داشته باشند.

 

این نهاد توضیح داد که غیرقانونی بودن شهرک‌ها بر اساس حقوق بشردوستانه بین‌المللی کاملاً ثابت شده است و تا حدی ناشی از ارتباط نزدیک آنها با تبعیض و آسیب اقتصادی به مردم محلی است، همانطور که در تفسیر قرارداد ۱۹۵۸ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره ژنو تصریح شده است.

 

مقامات اسرائیلی برای ایجاد و حفظ پروژه شهرک‌سازی بیش از دو هزار کیلومتر مربع از سرزمین‌های فلسطینیان را مصادره کرده‌اند.

 

مقامات اسرائیل همچنین فلسطینی‌ها را در ده‌ها منطقه تحت محاصره جداگانه مجبور به زندگی کرده‌اند، هزاران خانه فلسطینی را ویران کرده‌اند و محدودیت‌های گسترده‌ای را بر آزادی رفت و آمد و حقوق اولیه مدنی هزارن فلسطینی اعمال کرده‌اند.

 

این نهاد حقوق بشری خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا از غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها و سایر تخلفات مرتبط با اشغال صحبت می‌کند، اما در تجارت با سرزمین‌های اشغالی بانگری نمی‌کند.

براساس گزارش‌های اسرائیل که مورد تایید بانک بین‌المللی پول است، واردات اتحادیه اروپا از شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در سال ۲۰۱۲ رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار است.

واکنش چین به‌تحریم روسیه: تحریم هرگز بهترین راه حل مشکلات نبوده‌ است

وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم غرب برای تحریم روسیه درخصوص اوکراین اعلام کرد که این کشور هرگز به این نتیجه نرسیده که تحریم بهترین راه حل مشکلات بوده باشد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

صدراعظم آلمان: اگر سریع اقدام نکنیم خطر شکست مذاکرات وجود دارد

اولاف شولتس با تعیین ضرب الاجل‌های دروغین درباره مذاکرات وین ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

ادامه

اتریش, اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, غرب, لوگانسک, مذاکرات اتمی, ناتو

مسکو: هیاهوی اوکراین، توطئه آمریکا برای در دست گرفتن بازار انرژی اروپا است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا هیاهوی پیرامون وضعیت اوکراین را برپا کرده است تا ازجمله روسیه را از بازار انرژی اروپا حذف و خود را جایگزین کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب