کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

مسکو: هیاهوی اوکراین، توطئه آمریکا برای در دست گرفتن بازار انرژی اروپا است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا هیاهوی پیرامون وضعیت اوکراین را برپا کرده است تا ازجمله روسیه را از بازار انرژی اروپا حذف و خود را جایگزین کند.

 

به گزارش ایرنا از مسکو زاخارووا روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ایتالیایی Rete۴ گفت:آمریکا با این توطئه در تلاش است تا خود را جایگزین روسیه کند.

 

زاخارووا در ادامه گفت وگوی تلویزیونی افزود: تحویل گاز روسیه به اروپا و نه فقط به ایتالیا با قوانین و فناوری‌ها و در وهله اول با تاریخ روابط ما (روسیه و ایتالیا) تضمین شده است.

 

وی ادامه داد: این وضعیت عصبانیت آمریکا را برمی‌انگیزد زیرا اروپا بازار بسیار بزرگ انرژی است که آمریکا می‌خواهد آن را تحت کنترل بگیرد.

 

زاخارووا گفت: به همین دلیل آنها وضعیت پیرامون اوکراین را متشنج می کنند تا ازجمله از بهره برداری از طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ جلوگیری کنند و آلمان را وادار کنند تا از این طرح انصراف دهد.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ایتالیا خواست تا در رای گیری‌های اروپا در مورد تحریم ها رای منفی دهد.

 

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، روسیه در سال های اخیر تا یک سوم گاز مصرفی و یک چهارم نفت مورد نیاز کشورهای اروپایی را تامین کرده است و صادر کننده عمده منابع انرژی به بازارهای اروپا محسوب می‌شود.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به تازگی اعلام کرد: روسیه سالانه تا ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای اروپایی صادر می‌کند که بخش قابل توجهی از آن از طریق خطوط لوله گاز اوکراین ترانزیت می‌شود و بقیه گاز از طریق خط لوله گاز جریان ترکیه و خط لوله جریان شمالی و نیز خطوط لوله گاز بلاروس به مقصد کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

 

مقام های روسیه خواستار آغاز صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۲ هستند که با ظرفیت انتقال سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز به آلمان احداث شده است.

 

زاخارووا همچنین اتهام غرب به این کشور در مورد تهاجم به اوکراین را جنون و دیوانگی و ادعای جعلی خواند.

 

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

 

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

امضای قرارداد‌ی برای صادرات ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز و ۱۰۰ میلیون تن نفت روسیه به چین

همزمان با سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پکن و دیدار او با شی جین پینگ، همتای چینی خود، شماری قرارداد نفتی میان دو طرف به امضا رسید.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در “حمایت مالی از تروریسم” در عراق دست دارند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد، تعدادی از شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در حمایت مالی از تروریسم در عراق دست دارند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

روسیه و چین: یک مشارکت استراتژیک آینده‌گرا

رئیس‌جمهوری روسیه در آستانه سفر به چین تاکید کرد، مناسبات میان پکن و مسکو به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و به مدلی از اثرگذاری و کارایی، مسوولیت‌پذیری و تمایل برای آینده تبدیل شده است.

ادامه

اقتصادی, ایدئولوژیک, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, سیاسی, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله, همبستگی